Direktlänk till inlägg 9 april 2021

Victoria 070710-210409

Av Marika Pontén - 9 april 2021 18:03

Jag hade en dröm om att hitta en silvertik o starta upp min uppfödning.
Letade o drömde i 9 år. Tills Annette tipsade om Sejcon kennel i Danmark. Skulle det bli på riktigt nu? Jag o Pia fick fin kontakt o jag började ordna med alla papper o intyg för att få in en valp till Sverige. Det strulade ett tag påvägen o jag fick backa då det blev rörigt här hemma att lösa valptiden. Tack o lov hoppade Mona Plånborg Grenholm in då o var ?mamma? på veckorna åt valpen till att börja med.
Så skulle drömmen bli sann.
Vi 3 damer åkte mot Danmark o det var en resa i sig
Väl framme skulle jag ju även godkännas som ev valpköpare av Pia. Valpen i fråga var Sejcon Grey Victoria.
Efter en lång dag så var vi åter på resande fot till Sverige med en silver tikvalp. Fatta min lycka.
Hon hade som sagt 2 hem under sin valptid o för det är jag evigt tacksam till Mona annars hade detta inte blivit av.
Victoria var min stjärna.
Mitt kennel namn förstår väl alla att det är efter min Victoria.
Min stamtik, min dröm, mitt allt.
Så kom Kennel Silver Victori till.
Vi hajka runt på en hel del utställningar men hon var inte stjärnan där men lyckan var stor när hon blev Dansk Champion.
Hon har varit en envis, frisk, trygg o underbar dam.
Mamma till 9 barn, flera barnbarn o barnbarnsbarn. Flera av dom är Multi Champions o alla är älskade familjemedlemmar.
En fantastisk mamma till sin barn o mot alla andra hundar.
Jag höll på att mista henne för 4 år sedan i en sluten pyo men vi klara ut det tack o lov.
Senaste året har hon varit mer eller mindre döv, fast jag tror hon hört mer än hon velat visa.Hon har varit sitt envisa hon o sprätt med benen om hon inte fått som hon velat, spänt ögonen i en när hon velat ha något o inte gett sig. Älskat att dela banan med mig o gärna lite kaffe ibland men då ska det vara med grädde i annars kan det vara.
En så speciell hund på alla vis , det vet alla som träffat henne.
Att hon idag fått somna in var pga en stor tumör som bara exploderade på kort tid. En kämpe som hon är men hon började få ont o det har jag lovat att mina hundar ska slippa. Jag fick lov att släppa taget idag o det gör så ont att jag inte riktigt vet hur jag ska hantera det.
Tittar på hennes barnbarn som är 3 veckor idag, hon morrar precis som Victoria gjorde så kanske generna gått vidare. Lilla fröken får namnet Vizka som Vi står för Victoria. Ett liv slocknar o ett annat tar vid men just nu är som sagt smärtan så stor.
Tack till alla som orkat läsa detta o som även skickat fina tankar till oss idag, det värmer. Lägger in en kavalkad av bilder på Sejcon Grey Victoria min stora kärlek som nu springer fritt.

Lite bilder på min älskade Victoria.

 
 
Diana & Rune

Diana & Rune

9 april 2021 21:15

Vi beklagar sorgen...

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Marika Pontén

9 april 2021 21:52

Tack💕

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marika Pontén - Tisdag 26 mars 11:25


Silver Victori Purple Rain och Silver Victori Take Me With U fyller idag 2 år Stort grattis till Nixon på Åland o Fira i Borlänge och hoppas ni får en toppen dag ...

Av Marika Pontén - Torsdag 21 mars 11:26

Japp så är det. 10 år är galet. Jag hade gjort exakt samma kombo o det blev 2 pojkar Urmas o Sibeau. Då jag verkligen ville försöka få en tik efter Victoria o Nuka gjorde jag om den. Då hade Nuka flyttat upp till Haparanda så logistiken blev lite...

Av Marika Pontén - Tisdag 19 mars 10:49

Silver Victori Only The Lonely våran Vizka fyller idag 3 år. Hon som är pudel som 10 pudlar. Mamma till R-kullen. Nyfödd Vizka Stort grattis Vizka ...

Av Marika Pontén - Fredag 8 mars 11:02

Idag fyller A-kullen 14 år. Min allra första kull. Dom är döpta efter ABBA låtar.. Silver Victori Dancing Queen som sedan döptes till Pixie kom först o det var ju passande då det även är internationella kvinnodagen detta datum. Hon flyttade till A...

Av Marika Pontén - Lördag 24 feb 01:00


Stort grattis fina Nea på din 13 års dag Vet att den blir toppen för du har bästa Ingela o Björn till matte o husse ...

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Skapa flashcards