Alla inlägg under mars 2020

Av Marika Pontén - 28 mars 2020 14:41

Badad o klippt idag. Jag försöker träna på detta med att klippa men suck vad svårt det är. Inspirationen är ju lite off oxå när det inte är några utställningar alls. Men, men......

Idag åkte hon i badet. Har även räknat tänder o dom är 42 stycken så tack för det.

Nyfönad pälsboll

Oklippt Zilvi

Que Bella Grey Sakke snart 7 månader

Hon är en helt underbar liten fröken

Av Marika Pontén - 21 mars 2020 21:20

Måste bara dela lite bilder på underbara silverfiskar.

Vito som är en son till Cozy o bor i Norge

Otto som är son till Cozy o bror med Vito. Denna killen bor oxå i Norge.

Detta är Aska från min L-kull. Damen som föddes silver har blivit en vacker dam o bor i Norge

Mio oxå från min L-kull o bror till Aska. Bor såklart i Norge.

Tack alla för underbara bilder o för att ni tar hand om era Grånäsor på ett underbart sätt

Av Marika Pontén - 21 mars 2020 12:01

Idag fyller hon 6 år.
Silver Victori Greyzy
Victorias sista kull som blev denna speciella fröken Greyzy. Hon är lite utställd i början o har några Ex , Ck, cert i Danmark o bästa tik placering i Norge. Men vi la ner då fröken inte älskar pälsvård.
3 vackra kullar har hon lämnat o hennes barnbarn Safir bor hos Ingela o Anita o jag har bibehållen avelsrätt på honom.
Ev ska hon paras till hösten men vi får se.

Nyfödd Greyzy

Silver Victori Greyzy
Grattis på din 6 års dag

Av Marika Pontén - 18 mars 2020 11:37

I dessa tuffa tider med virus som ställer världen upp o ner. Då blir man glad när Reija har målat den vackra tavla till mig.

Av Marika Pontén - 16 mars 2020 22:56

Så roligt att få bilder på mina barn.
Sen lyckan när bästa valpköparna sköter dom perfekt är så härlig.
Lite bilder kommer här

Silver Victori More To See eller Ubbe som han heter o bor hos Emil i Eskilstuna har varit o klippt sig idag.

Silver Victori More To Love eller Gant som bor hos Jessica i Norge nybadad.

Silver Victori More To Give eller Safir som bor med Anita o Ingela i Uppsala. Här nybadad oxå.

Ni är bäst.

Av Marika Pontén - 15 mars 2020 19:14

Jag var länge tveksam att sälja Proppen då han var hela 6 månader innan han flytta. Än idag gör det lite ont att jag släppte honom men jag vet att han har det bra.
Min Keeper nu lite över 2 år påminner väldigt mycket om Proppen. Och dom är ju släkt då Proppen är morbror till Keeper.
Idag blev han klippt av bästa Monica o han har en otrolig päls.

Den är toktjock o jag hoppas den snart blir lättare att sköta.

Utställningen nästa helg blir ju dock inte av.

Av Marika Pontén - 12 mars 2020 11:24

Nä utställning ska vara en rolig grej o inte en oros grej.
Jag har därför fattat beslutet att inte åka nästa helg till Estland o Lettland med Keeper.
Pengar går förlorade men vad är det mot hälsan. Så viktigt är inte en utställning o hoppas fler tänker likadant.

Av Marika Pontén - 9 mars 2020 15:15

Helt sjukt att det redan gått 10 år sedan den första Silver Victori kullen kom.
Pixie som bor hos Anna i Degerfors o är mamma till några fina silverfiskar.
Milo som bor i Kil hos Anne-Sophie på landet.
Koffie bor hos Karina i Danmark
Friska hundar som har naturliga ålderskrämpor.

Under mina 10 år som uppfödare har jag kämpat då silver/grå inte är en så lätt avel.
Finns inte mycket material att välja på. Därav min nya fröken Zilvi från Tjeckien.

Victoria som allt började med blir 13 år i sommar. Fortfarande alla tänder på plats o rätt pigg trotts artros.
Dagen då hon inte finns mer vill jag inte tänka på.

Min stora stjärna utställningmässigt är hennes son Cozy som numera är 9 år. Champion i 10 länder är rätt häftigt. Han är pappa till valpar i Sverige, Norge o Finland.
Några Champions efter honom är roligt.

Hans dotter Nami som bor här är SE UCH o DK UCH vilket är häftigt för en liten toy i färgen grå. Hon är en pärla på NW så det satsar vi på nu.
Har hennes son Keeper som nu ska ut i ringarna lite o även lite NW. Han ska göra BPH i april. Hans son Safir är såld med bibehållen avelsrätt.
Ev blir han pappa om ett tag igen.

Men valpköpare som tar väl hand om mina valpar har jag oxå haft tur med.
Sen blir inte allt som man tänkt sig alla gånger o det lär man sig av.

Jag försöker kämpa på i några år till.

Tack alla som gillar o har gillat mina silverfiskar.

Marika

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards