Alla inlägg under januari 2019

Av Marika Pontén - 29 januari 2019 13:49

RCD-4 är en ny form av PRA. Man måste inte testa men det finns några bärare vad vi vet ännu. Hitills är Victoria o Cozy testade o fria.
Pudelvärlden är lite delade i detta o visst är det väl lite så att ska vi verkligen testa för allt.
Men jag vill veta o utgå från det. Nu är blodprover tagna o skickade på Nami, Greyzy, Keeper o Lila. Hoppas dom alla är RCD-4 fria. Keeper testas även för PRA-prcd då han är ur en A o B kombination.
Var o en gör såklart som man vill med just RCD-4 testen men jag väljer att göra den.
Nu är det bara att vänta

Trött Keeper

Keeper o Greyzy

Av Marika Pontén - 27 januari 2019 18:34

Dom har det så bra i Norge mina barn.
Tack för bilder o rapporter Maria, Johannes med Mio o Benedikte med Aska.

Silver Victori All My Love ?Mio? på äventyr på fjället.

Silver Victori You Shook Me ?Aska?

Sen träffas dom o busar.

Syskonbus i snön.

Aska o Mio

Av Marika Pontén - 24 januari 2019 11:32

Ja ibland undrar man såklart vad man håller på med. Hunduppfödning är inte en glamorös resa hela tiden.
Många gånger är man sugen på att börja med frimärken som sagt.
Jag vill vara uppfödaren som finns för mina valpköpare. Man ska känna att man kan alltid höra av sig till mig om det är något.
Ibland vrider man sig ut o in men det är i slutändan värt det.
Igår fick jag ett samtal från Pompes matte.
Han var riktigt sjuk förra året o jag hade kontakt med husse, matte o veterinär .
Idag mår han sen länge hur bra som helst.
Mattes ord i telefonen igår att dom är så lyckliga att ha köpt hund från Silver Victori o att dom alltid kan höra av sig om det är något. Det värmer i mitt hjärta o gör att man orkar igen.
Tack alla mina fina valpköpare som älskar era grådvärgar från mig.

Söta Pompe såklart.

Av Marika Pontén - 18 januari 2019 20:30

Kom så mysiga bilder på syskonen Aska o Mio som bor grannar i Norge.

Dom leker o delar ben med varann

Så gulliga.

Kom även bild på Silver Victori Important eller Lucy som hon kallas. Hon ska komma ut i ringarna lite nu i vår.
Tack matte Anne-Marie o lycka till.

Av Marika Pontén - 15 januari 2019 23:24

Aska har det så bra. Busar med sin bror Mio o myser med matte Benedikte.

Myser

Bus i snön

Silver Victori You Shook Me

Av Marika Pontén - 12 januari 2019 12:04

Nu har lilla Aska åkt påväg mot sitt nya liv i Norge. Såklart känns det i hjärtat då funderingarna runt henne varit många. Behålla eller inte.
Men detta blir så bra o hon blir granne med sin bror Mio.

Stort lycka till nu Benedikte med lilla Aska

Av Marika Pontén - 5 januari 2019 11:44

Allt går bra med lille Mio i Norge. Så underbart att höra o det gör gott i mamma hjärtat.

Mio myser.

Bus Mio

Trött Mio.
Han äter som en häst, varit med husse på kontoret o allt funkar så bra.

Nu är det bara mina funderingar om syster Aska kvar.

Varit på My Dog torsdag o fredag o ställt Nami. Resultaten glömmer vi men tack Annette o Jakob för husrum, mat o goda skratt. Ni är fantastiska.

Nu laddar vi om inför kommande utställningar o Nosework kurser med Keeper.

Mio

Av Marika Pontén - 2 januari 2019 14:59

Så efter lite strul då jag totalt glömde bort passet till Mio o fick åka o möta upp Maria o Johannes så är dom nu påväg hem till Norge.
Stort lycka till med gutten

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Skapa flashcards