Alla inlägg under juli 2019

Av Marika Pontén - 28 juli 2019 22:01

Dena gossen född 27/5-19 finns till salu med bibehållen avelsrätt hos uppfödaren. Vid intresse skicka mail till mig så vidarebefordrar jag till henne.
Silver Victori Stardust
Regnr: SE40640/2019

e.SE UCH, DK UCH Silver Victori I Found A Way
u. Finnhit?s Lola Odusoga
Han blir troligtvis dvärg.

marika.ponten@gmail.com

Av Marika Pontén - 23 juli 2019 22:48

På fredag blir han 8 v o idag for jag för att titta på honom. Biggless en son till Cozy o Maja.
Alltså nu är jag ju farmor o lite partisk men jäklar vad fin han var. Kropp, hals, vinklar, svans, pigment o en päls som verkligen var helt otrolig. Sen att han var orädd o glad hela tiden gör inte saken sämre. Nästan så han kunde fått följa med mig hem. Det är något visst med dessa hanar. Kanske man ska satsa på att bara ha det hemma.

Så jäkla fin kille som tills vidare stannar hos sin uppfödare Annette .

Jag blev helt klart kär.

Av Marika Pontén - 21 juli 2019 17:04

Så var denna utställningshelg över. Alltid kul men så tröttande. Nami blev som sagt kvar hemma.
Lördagen var Pudelkubbens Rasspecial .
Cozy vann veteranklassen men oplacerad i Bästa hane. Sen blev han BIM VETERAN.

Domare Lisa Molin.

Sen var det SAR BIS o där blev han 3:a

Min älskade gosse fixade det trots värmen.

På kvällen for vi till Ulrika på Lambingtons Kennel. Hon har just nu 3 gossar som är efter Silver Victori I Found A Way som i sin tur är son till Silver Victori Cozy Boy. Så det var så kul att se dessa 3. Är ju lite farmor till dom känner jag då jag fött upp deras pappa.

3 härliga pojkar men ett härligt sätt. Jämna o fina var dom oxå.
Stort grattis till dessa Ulrika.
Tack för fika o dopp i poolen.

Så idag var det utställning igen.
Cozy blev idag BIR VETERAN.
Vi stannade dock inte till BIS finaler då regnet hängde i luften o orken var slut på oss alla.

Var bara tvungen att köpa denna LILA rosett såklart.

Lite familje foto oxå på Cozy med sonen Cesar som ägs av fina Anita o Ingela. Han ställdes i lördags o fick Exellent. Hans tid kommer.

Tack för denna helgen alla fina människor o min Cozy

Oro

Av Marika Pontén - 18 juli 2019 10:35

För en vecka sedan idag åkte jag akut med Nami till Alingsås djursjukhus på sen kväll. Hon har verkat lite skendräktig men nu fick hon flytningar o feber. Pyo var min första tanke så vi drog. Blodprover o ultraljud gjordes. Men allt var bara normalt. Tack o lov. Troligtvis vaginit men vi vet inte. Stenkoll hela veckan men nu är hon helt som vanligt igen.
Hon blir inte med på utställningen nu i helgen då jag nojjar för bakterier. Nu blev hon ju Champion i Borås så gott för henne att vara hemma.
Blir bara Cozy som veteran.
Ska även hälsa på Cozys barnbarn hos Lambington kennel. 3 gossar efter Silver Victori I Found A Way som är en son till Cozy. Blir spännande att se.

SE UCH, DK UCH Silver Victori A Window Opens som jag är så glad att hon mår bra igen.

Sen måste jag visa Cruseas Big White Surprise. En son efter Cozy. Så söt.

Nu blir det semester from nästa vecka o då ska jag hälsa på honom.

Av Marika Pontén - 10 juli 2019 11:09

Idag blir min älskade Sejcon Grey Victoria 12 år.
Hon är pigg o glad tant.
Hoppas på många år till men denna dam.

DK UCH Sejcon Grey Victoria

Av Marika Pontén - 7 juli 2019 14:19

Nja Nami är ännu inte nerklippt utan anmäld till ny utställning. Suck , jag vet att jag skulle men nej snart.
Ansökt om Svensk Championat nu o väntar på diplom. Kan inte riktigt fatta ännu att vi kom så långt som till Svensk o Dansk Champion.
Häftigt.

Planerar en dvärgkull nu i höst efter min Lila när löpet drar igång. Var ett år sedan valpar sist så hoppas allt går bra.

Om 2 v är det utställning i 2 dagar i Västerås. Nami i Championklass för första gången o hennes far Cozy i Veteranklass. Ska bli kul.

Ska samma helg åka o titta på Proppens valpar. Ska bli spännande.

Om 2 v har jag semester o känner att det behövs verkligen nu. Värsta är att när det är första dagen är det snart slut på 4 v o ett helt år till nästa gång. Suck o suck på det.

Av Marika Pontén - 1 juli 2019 11:17

Känslan då jag parade Cozy o Nea som är 2 Silver Victori hundar var lite spännande.
En liten uppfödning av grå pudlar är inte alltid lätt. Men jag är så lycklig över resultatet ur just denna kull.
3 valpar o nu är 2 av dom Svenska o Danska Champion.

Multi Champion Silver Victori Cozy Boy på första utställningen o min lycka är total.

Idag är han i ringarna igen som veteran. 10 Champion titlar, ett antal underbara valpar efter sig o flera av dom är Champions.

Älskade Proppen då ur min första kull efter Cozy. Hans första utställning här 4 månader med fantastisk kritik.
Var kvar hos mig till 6 månaders ålder sen flytta han till AnneLi i Köping. Hon ställde fram honom till Svensk o Dansk Champion.
Nu har han blivit pappa för första gången o det är spännande

Ur samma kull är Nami. Här på sin första utställning där hon blev BIR valp. Vi har kämpat i flera år nu o hon har fått 2 kullar.
Underbara lilla fröken med energi för 10.

Så äntligen igår blev hon Svensk o Dansk Champion.
En lång resa men så häftigt att få uppleva.

Nu får vi se vad Namis son Keeper hittar på. Han ställdes officiellt för första gången igår. Superkritik men jag får skärpa mig att träna honom att GÅ. Så kan det bli bra det här.

Silver Victori Keep Going


Så nu har jag skrytigt färdigt.

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards