Alla inlägg under december 2013

Av Marika Pontén - 27 december 2013 19:50

Snart har ännu ett år gått.
Ett bra år.


Min gosse Cozy fyllde 2 år på februari o i april blev han Dansk Champion
& BIR. Tack alla som gjorde det möjligt.


I mars ställdes han på Pudelklubbens Västras utställning o vann där vandringspriset Mone'as Silver Makaquenias VP som går till Bästa Svensk uppfödda Silver Dvärg med Ck

Vi var även till Finland där han tog det Finska Championatet o BIM. Tack Gunilla som var med på denna tokresa.

Han har även ett antal placeringar i SAR BIS & en 5 plats på SAR listan dvärg.

Han har även fått alla sina CACIB o är nu även Internationell Champion.
Det vi jagar nu är det svenska certet. Han har 5 R-Cert i Sverige men......
Ett roligt år med resor i Sverige, Norge, Finland & Danmark.
Tack alla vänner för detta utställningsår.

C.I.B, DK UCH, FI UCH, DK W-12 Silver Victori Cozy Boy.

Vi har även haft kullarna E & F.

Silver Victori Right By Your Side "Urmas" som bor hos Kirsi i Finland. Han har visat framfötterna o kammat hem ett antal BIR redan i ung ålder.

Brodern Silver Victori Happy To Be Here "Sibeau" bor i Danmark med Rita. Han har oxå ett antal BIR o visats i Danmark.
Så stolt över dessa vackra gossar

Cozy blev pappa för första gången till F-kullen vars mamma är Nea. Båda Silver Victori hundar. 2 hanar o 1 tik

Silver Victori Little Moon heter numera Ossi & bor hos Ingrid i Partille

Tiken Silver Victori A Window Opens heter Nami & stannar i kenneln
Silver Victori I Found A Way eller Proppen som han kallats letar ännu efter eget hem.

Silver Victori I Found A Way 3 mån letar ännu rätt hem. En kille som ser riktigt bra ut måste jag säga.

Mamma Silver Victori Drama So Far "Nea" som nu är åter hos sin familj i Borlänge. Ett jättetack till Ingela & Björn som haft henne på foder men nu äntligen äger henne helt.

Ja, detta var vårat 2013 o nu laddar vi för 2014.
Cozy & Nami ska till Eskilstuna i februari. Sen ska Victoria paras vid nästa löp. Sen är det många roliga utställningar att se fram mot.
Tack alla för ett roligt 2013

Av Marika Pontén - 25 december 2013 15:43

Så var den då över. Julen alltså, den har liksom regnat bort. Idag har jag jobbat o jag känner mig inte bra. Julmaten?

Det kom fina kort från Borlänge från Ingela & Björn.

Silver Victori Cutie Pie "Tuva"

Silver Victori Drama So Far "Nea"

Tuva & Nea

Silver Victori I Found A Way snart 13 v.
12 veckors vaccinerad, dolda fel försäkrad. Letar efter ett eget hem.
Vid seriöst intresse maila
marika.ponten@gmail.com

Av Marika Pontén - 20 december 2013 06:28

Tidig morgono galna valpar. 12 v vaccination på måndag för dom.

Silver Victori I Found A Way " Teo, proppen" letar eget hem. Vid intresse maila marika.ponten@ gmail.com

God Jul O Gott Nytt År önskar vi alla vänner i valpköpare.

Av Marika Pontén - 17 december 2013 19:19

Ja ibland blir saker konstiga.
Lille "proppen" eller Teo som han numera heter flyttade i torsdags & kom tillbaka till mig igår. Stort av Eva o tänka på lille Teo.
Nu får jag landa lite i detta men mitt förnuft säger att han ska finna ett eget hem. Nu har jag ingen panik o det ska bli bra till slut.

Silver Victori I Found A Way

Teo igen.

Av Marika Pontén - 14 december 2013 12:20

Ja då har dom valpar ur F-kullen somm skulle flytta hemifrån flyttat!

Silver Victori Little Moon heter numera Ossi & bor i Partille med matte Ingrid. Rapporter säger att allt går toppen.

Silver Victori I Found A Way heter numera Teo & bor i Göteborg med matte Eva! Rapporten säger att det går toppen där oxå.
Känner att även denna gång har jag haft en stor tur med underbara valpköpare. Lycka till med *mina* pojkar Ingrid & Eva!

Mamma Silver Victori Drama So Far *Nea* är oxå tebax hos sin matte & husse, Ingela & Björn. Nu är Nea deras hund för alltid. Tack till er båda att ni stod ut med att vara utan lilla fröken i 10 v.

Väntar ännu på att Victoria ska löpa. Suck, vad jobbigt!!! Men till slut så.......
Kvar ur F-kullen är lilla tjejen Silver Victori A Window Opens eller Nami som hon ska heta.
Hon är en LITEN tjej & blir med all säkerhet toy.

         
Här är några bilder på lilla Nami 11 veckor  

Sen har Urmas i E-kullen varit på Utställning i Finland igår & idag:

 
Silver Victori Right By Your Side *Urmas* snart 8 månader BIR valp den 13/12-13
 
Silver Victori Right By Your Side *Urmas* snart 8 mån BIR valp 14/12-13
Grattis Kirsi & Urmas!!!!

Förra helgen visade även brodern
Silver Victori Happy To Be Here *Sibeau* framfötterna i Danmark med att bli BIR valp.
   
Silver Victori Happy To Be Here *Sibeau* snart 8 månader!
Grattis O bra jobbat Rita!!

Så mallig för framgångarna med dessa 2 gossar  

Nu har jag anmält Cozy & hans dotter Nami till nästa utställning & det blir Eskilstuna 2014.

Over and out!!

Av Marika Pontén - 12 december 2013 13:25

Idag har jag gråtit & det står jag för. Jobbigt att se valpar flytta samtidigt som man blir lycklig i hjärtat att dom ska glädja sin nya familj i många år.
Lille Teo är en valp som fångat hela familjens hjärta så det känns.

Eva & Teo kommer få det så bra & jag känner återigen att jag har haft tur med mina valköpare.
Både Teo & Ossi blir nu Göteborgsgrabbar!

 
Eva & Teo   som jag hoppas har många bra år framför sig!

Här kommer lite bilder på Silver Victori I Found A Way tagna idag, nybadad & vacker!

   
Stiliga killen som blir 11 veckor nu till måndag!

       
Finns nog inget vackrare än en liten silver valp eller hur??

     
Lycka till nu Eva & Teo!!!

Av Marika Pontén - 8 december 2013 11:26

Japp, stormen Sven kom hit o även Kung Boremed snö. Ingen bra combo.
Vi avvaktade hela fredagen men framåt 15:00 fattade vi beslutet att inte åka till Stockholm. Surt ja men ingen utställning är värd att riskera livet för.
Sen säger nu alla att det gick så bra så att åka upp. Det är ju bra för alla som åkte tycker jag men vi ville inte ligga på vägarna. Tror min familj var rätt glad när vi valde detta??

Allt går bra med Ossi hos Ingrid i Partille.
Imorgon ska Silver Victori I Found A Way ombesiktigas o sen som det ser ut åker han till Eva i Göteborg på torsdag.
Blir toppen tror jag.

Silver Victori A Window Opens " Nami" 10 v imorgon.

Silver Victori I Found A Way 10 v imorgon

Nu blir det utställning först 1/2-14

Av Marika Pontén - 2 december 2013 11:40

Ju längre tiden går ju mer fäster man sig.
Just nu har jag nog funderingen på att låta både Nami & "Proppen" stanna ett tag & se vad det blir av dom. Antalet hundar har minskat här nu när Rosanna har Tinja o Julia hos sig.
Så just nu har jag bara 4 hundar så visst kan man avvakta lite?

Godingarna

Lilla Nami fått nos o tassar fixade

Lille Proppen likaså

Till helgen blir det en tur till Stockholm o årets sista utställning!

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards