Alla inlägg under augusti 2022

Av Marika Pontén - 28 augusti 2022 10:15

Silver Victori No One But Me eller Lilla som hon heter i Holland hos Ria.
Idag blir hon 2 år. Hon som skulle ev stanna hos mig men då i en tid då det inte funka här hemma fattades beslutet att hon får flytta.
Allt kring den trippen var rörigt o när väl dagen kom jag skulle köra henne till Landvetter o möta sin nya matte låg jag däckad i feberfrossa för att sen konstatera att jag fått Covid-19.
Maken fick dra iväg o dejta Ria utomhus o lämna över Lilla.

Men nu idag blir hon 2 år. Grattis Lilla o jag vet att du kommer bli bortskämd idag.

Nyfödd

Första mötet.

Var rädda om er

Av Marika Pontén - 20 augusti 2022 23:22

Ja det bestämdes o vi drog iväg utan hundar jag o Mona till Eskilstuna idag.
Tidig morgon o en bit att åka.
Vi skulle hjälpa lite valpköpare som skulle ställa ut.

Lite oroligt då det var utlovat regn typ hela dagen men vi klara oss utan en enda droppe . Tackar.

Många hundar som inte kom då det var oro för väder.
Silver Victori More To Give skulle ställas ut av Ingela o Anita. Jag fick lov att piffa honom innan. Tack för det.
Han gick o blev Bästa hane, fick Cert o sedan BIM. Så jätteroligt då jag har avelsrätten på denna fina gosse o så roligt för Ingela o Anita. Självklart så roligt för mig som uppfödare .

Ingela o Safir.

Mallig uppfödare.

Grattis även till Lena som äger Wåfflan från Mona. Blev Bästa hane med Cert ,CACIB o BIM

Lena o Wåfflan

Uppfödare Mona med Wåfflan .

En bra dag helt enkelt.

Var rädda om er

Av Marika Pontén - 13 augusti 2022 12:43

När man åker på nån skit o får dåligt samvete mot arbetskamrater som jag vet får slita mer det är inte kul. Varför har man ett sånt yrke där man mår sämre av att vara hemma just för kollegornas skull.

Roligare är att inatt blev Keeper pappa till 3 valpar i Norge. 2 tikar o 1 hane. Resten väntar jag gå ut med till uppfödaren gör det själv.

Sen är det utställning i Askersund idag o där slår Keepers dotter Märta till o blir BIR toy, med Svenskt o Nordic Cert.
Fantastiskt kul o stort grattis till matte Klara o Märta.

Stort stort grattis från Farmor o pappa Keeper.

Härlig kritik oxå

En lite bättre dag fast jag mår pyton.

Av Marika Pontén - 4 augusti 2022 09:42

Den 4 augusti är en dag det händer mycket på.
Men först o främst gratulerar vi idag Selma, Lucy o Lila som fyller 6 år.

Lucy bor i Danmark, Lila i Bollebygd o Selma i Norge. Hoppas ni alla blir firade med kalas.

Min man o jag firar 34 årig förlovningsdag o 30 årig bröllopsdag oxå.
Pärlbröllop hur gick det till liksom.

Unga o ut i världen

Upp o ner men mest upp kämpar vi vidare ett tag till tror jag.

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards