Alla inlägg under juni 2013

Av Marika Pontén - 24 juni 2013 14:05

Nu har en av valparna flyttat! Han är nu påväg till Åbo i Finland med sin nya matte Kirsi.
Där kommer han få köra agility & säkert en O annan utställning. Han får en svart dvärg kompis i Otto!

Hoppas nu resan tillbaka går bra & ni kommer trivas med varann! Återigen en bra valpköpare & detta kommer bli så bra!

   
Lille Urmas i matte Kirsis famn!!

Lycka till nu!!!! Det gör ont & tårarna kommer men den dagen man inte känner nåt så är det nåt fel.
Men som sagt detta känns så rätt.
Nästa måndag flyttar Silver Victori Happy To Be Here *Sibeau* till Rita i Danmark.
Så blir det tomt i valplådan för denna gången!

Skickar ett grattis till Eva Valinger oxå som har Pixie från min allra första kull ihop med Anna Sörlin. Pixie har nu blivit mamma själv för första gången 2 tikar & 1 hane!! Grattis!!!!

Av Marika Pontén - 21 juni 2013 00:23

Japp så är det! Imorgon blir E-kullen 8 veckor, vart tog dom 8 veckorna vägen? Har ju inte haft många kullar i min lilla kennel men dessa 2 pojkar har varit underbara. Nu är ju detta en fantastisk årstid att ha valpar på. Dom har varit mycket ute. Dom gör sina behov så duktigt ute. Dom är lätta i sättet, glada, äter o sover som en valp ska! Men nu ska dom lämna boet! Gör ont varje gång fast ändå inte. Känner även denna gång att jag hittat 2 toppen köpare till mina små. Först att flytta blir Silver Victori Right By Your Side eller Urmas som han ska heta hos sin nya matte Kirsi i Åbo. Där får han öven en kompis i dvärgpudelkillen Otto. Agility o lite utställning blir det för Urmas del!

Sen lämnar Silver Victori Happy To Be Here eller Sibeau som han ska heta hos sin nya matte Rita Anna i Danmark. Där ska han vara sällskaps vovve i första hand men öven ställas ut med premiär 11/8-13.

Ska bli så kul att följa dessa pojkar. Båda ser hitills utseende mässigt väldigt bra ut.
Men som sagt just nu tittar på på dom o känner att äsch jag behåller båda!

Sibeau innan klippning

Sibeau efter klippning

Urmas innan klippning

Urmas efter klippning

Av Marika Pontén - 19 juni 2013 13:09

Några bilder på grabbarna nu när dom snart är 8 v.
Imorgon är det besiktning , & chippning som gäller.
Dom är underbara dessa pojkar & jag är så nöjd med denna kombination.

Glada ,framåt & orädda valpisar!

  
SE31632/2013  Silver Victori Right By Your Side 8 veckor


  
SE31631/2013  Silver Victori Happy To Be Here 8 veckor


      
E-kullen
Sir: Namn: SE UCH FI UCH DK UCH EE CH CACIBx4 Nuka Vom Reitenden Roland
Regnr: SE41682/2010
Storleksvariant: Dvärgpudel
Färg: Grå
MH/BPH beskriven: Känd mental status
PRCD: PRA-prcd, DNA-testad fri A
Patellaluxation: Patella 0/0

Dam:Namn: DK UCH Sejcon Grey Victoria
Regnr: S61648/2007
Storleksvariant: Dvärgpudel
Färg: Grå
MH/BPH beskriven:
PRCD: PRA-prcd,DNA-testad fri A
Patellaluxation: Patella 0/0

Av Marika Pontén - 17 juni 2013 14:51

Ja så har det varit en utställningshelg igen!
Denna gången åkte jag & Gunilla till Åbo för att ställa våra vovvar!
Mot Stockholm i lördags, sen färja hela natten till Åbo för att åka raka vägen till utställningen då Cozy skulle in som nr 4 i ringen. Men det gick bra, lite snurrig tant i GPS:en eller var det vi?
Väl på plats var det lite bökigt med tält då det var mest asfalt där men det löste sig.

DKCH, DKW-12 Silver Victori Cozy Boy kan nu lägga till FICH till sina titlar! Han blev Bästa hane, Cert & sen BIM.
Kändes så bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ett stort tack till Gunilla för resesällskapet & ett stort tack till Monica som klipper min pojk!!
       
DKCH, DKW-12,FICH Silver Victori Cozy Boy
Domare var Erwin Manders från Holland

Gunilla hade med sig Jack & Isabell. Det blev så galet att det krocka när dom skulle in i varsin ring så jag fick äran att ställa lilla Isabell. Hon gick som en klocka den lilla damen & blev Bästa tik, Cert & BIM
 
Så nu kan lilla Isabell lägga till FICH på sin titellista & jag lägger till handler på min!

Tack för en toppen helg, nu är vi trötta & ska vila oss i form till Borås

Av Marika Pontén - 6 juni 2013 19:58

Ja man kan inte förstå vart tiden tar vägen men imorgon är mina gryn 6 veckor.

Dom äter nu en del vanlig mat, gör en hel del av sina behov ute, busar & idag har dom badats & fönats för första gången. Klippning kommer för just nu ser dom ut som övergödda marsvin uppifrån!
Silver Victori Happy To Be Here kommer bli dansk medborgare & flytta till Rita Anna. Kommer bli jätte bra.
Silver Victori Right By Your Side flyttar troligtvis till Kirsi i Åbo! Har funnit toppen valpköpare ännu en gång om nu detta blir så.

Bilder på grabbarna kommer här:

 
Silver Victori Right By Your Side 6 v
 
Silver Victori Happy To Be Here 6 v

     
4 Bilder på Silver Victori Right By Your Side  

       
4 Bilder på Silver Victori Happy To Be Here  

Av Marika Pontén - 3 juni 2013 20:35

I fredags styrde vi bilen mot Drammen!
Hundutställning såklart, jag , Monica & Mia med våra hundar Cozy, Zigne, Myz & Brejker. Väl i Drammen mötte vi upp Gunilla, Linnea & Anneli med deras hundar. Trångt i stugan kan man säga men det gick det oxå.

Lördagen var det Norska Pudelklubbens utställning. Cozy fick Exellent av dommare Ann Imgran men inget mer.
   
Men han skötte sig bra min pojk i en lokal där det var sjukt varmt!!

På söndagen var det Norska Kennelklubbens utställning. Kanonväder hade vi hela dagen & det var ju tur då det var utomhus.

Cozy blev denna dag 4 i Championklassen med Ck men oplacerad i bästa hane som var en STOR vackra hanar.
Cozy fick CACIB denna dagen.
Lite bilder kommer här som Mia Johansson tagit!! Tack snälla för dom!
     
Min fina pojke DK UCH , DK W-12 Silver Victori Cozy Boy i Drammen

Jag fick äran att ställa Monicas lilla Myz oxå då det krocka med när hon ställde Zigne.
 
Jag & lilla Myz i Drammen

Nu ska jag valpmysa lite med E-kullen som är 5 v redan
Lite bilder till på min älskade Cozy kommer här!!!!

Tack till alla för en härlig helg i Norge

     
DK UCH, DK W-12 Silver Victori Cozy Boy

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards