Alla inlägg under oktober 2014

Av Marika Pontén - 27 oktober 2014 11:50

Wow vilken helg ändå för Silver Victori.
Jag har varit på Rasspecial i Hässleholm där Södra avd fixat en toppen tillställning som vanligt.

Först ut var Silver Victori Greyzy 7 mån i Valpklass 6-9 mån. Är så mallig över denna lilla dams mentalitet då detta var hennes andra utställning i livet o hon travar på som om hon aldrig gjort något annat. Hon blev BIR valp , domare var Fredrik Nilsson.
Sen var vi inne i BIS VALP o där slutade min lilla fröken som 2:a
Så glad över denna lilla fröken. Ett tack till Jennie på Kennel Secret Style för klippning på lilla fröken oxå

Silver Victori Greyzy 7 mån BIS VALP 2 på Rasspecialen i Hässleholm

Sen var det C.I.B, SE UCH, FI UCH, DK UCH, DK W-12 Silver Victori Cozy Boy tur i ringen.
Exellent o Ck men oplacerad i Bästa hane blev det.
Han skötte sig så bra min pojk.
Sen vänta vi på SAR BIS o där slutade Cozy på en 3 plats.

C.I.B, SE UCH, FI UCH, DK UCH, DK W-12 Silver Victori Cozy Boy som SAR BIS 3 idag på Rasspecialen i Hässleholm

Sen var det hoppetossans tur. Silver Victori A Window Opens . Lilla fröken skötte sig rätt bra i ringen o slutade som 2 i sin klass med ett Exellent. Har tyvärr inga bilder på henne från denna utställning.
Nu är både Nami o Greyzy rätt tajt klippta o ska stå på paus ett tag.

Sen är jag stolt uppfödare till Silver Victori I Found A Way "Proppen" som igår var med matte Anne-Li på en Inoff utställning i Köping.
Där drämmer dom till o blir. BEST IN SHOW. Extra roligt var att domaren är pudeluppfödare o kan rasen.
Så duktiga ni är.

Silver Victori I Found A Way BEST IN SHOW
e. C.I.B, SE UCH, FI UCH, DK UCH, DK W-12 Silver Victori Cozy Boy
u. Silver Victori Drama So Far
Grattis Anne-Li o Hans-Åke Kennel Blue Feelings, Köping

Vackre Proppen

På dessa 2 bilder vet man att det är Cozy som är pappa till Proppen. Underbart att ni är igång igen Anne-Li

I Finland ställdes Cozys valpar med gott resultat.

Parvus Barabababa "Börre" blev BIR hans syster Parvus Bubble Gum ställdes oxå & blev 2 i sin klass

Parvus Barbababa BIR med matte Johanna Kennel Parvus

Börre med matte Johanna

[Bild]

Parvus Bubble Gum som är Cozys dotter i Finland.

En riktigt rolig Silver Victori helg kan man säga

Grattis till alla

Nu laddar jag o Cozy om för en utställning i Tyskland till helgen.

Av Marika Pontén - 24 oktober 2014 11:55

Ibland är man korkad det är bara att erkänna. Utställning 2 helger i rad med 3 hundar anmälda? Vet, inte jättesmart.
Jobbar 16-22 ikväll o efter det får Cozy badas. Imorgonbitti blir det Nami o Greyzys tur. Sen bär det av.
Men som sagt efter söndag så ska Nami O Greyzy pausa ett tag från utställningar o mogna på sig lite.
Cozy o jag ska slita ett tag till. Nästa helg blir det Tyskland o jakt på. Cert. Spännande.
Inbokat efter det är 2 dagar i Norge/Lilleström med Cozy oxå.
Stockholm i december efter det o sen paus från Sverige o utställningar.

Känner stark att paus är jag i behov av, mycket tävlingsinriktning runt ringarna nu som gör att stämningen inte alltid är på topp.
Har inte ont av det själv men känslan är inte kul.
Vi jobbar väl alla mot samma mål att få fram bra hundar?
Nja, inte älta mer i detta.
Jag vill ha kul när jag träffar alla goa människor på utställningar o må bäste hund vinna.

Pudelfrissyr tips.

Ha en bra helg.

Av Marika Pontén - 19 oktober 2014 16:13

Anmälde 3 hundar till samma utställning. Inte jättesmart kan jag väl säga men det gick.

Lilla Silver Victori A Window Opens " Nami" var först ut i Juniorklass för toy. Peppar peppar gick lilla fröken rätt många steg o inte bara hopp o bus. Men det kom ändå med i kritiken Happy Dog som vanligt.
Nami slutade som 2:a i Juniorklassen med Exellent men inget Ck.
Kritiken kommer här:

Domare Monika Halmi från Ungern

Bilder blev det inga så vi tar denna på lilla fröken. Nu ställs hon nästa helg i Hässleholm sen pausar vi lite.

Nästa som skulle in i ringen var Silver Victori Greyzy snart 7 mån. Detta var debut för fröken men måste säga att jag är tokimponerad av henne. Hon var så cool i ringen. Duktiga lilla Greyzy!
Kritiken:

Greyzy slutade som 2 i Valpklass 6-9 mån med Exellent o ett HP.
Jag är så nöjd med lilla fröken.

Greyzy har en väldigt "tråkig" päls just nu o ställs nästa helg i Hässleholm sen blir det paus.

Sist ut var så C.I.B, SE UCH, FI UCH, DK UCH, DK W-12 Silver Victori Cozy Boy.
Min underbara pojk var så nära att vinna Championklassen så det kändes overkligt. Nu blev han 2:a o sen 3 Bästa hane.
Kritiken:

Han var så duktig medan hans matte strulade till det. Tack alla som hojtar hur jag ska göra o lovar att jag tar till mig det.
Lång vänta sen då Cozy skulle in i SAR BIS oxå. Vet inte exakt men tror det var runt 10 hundar in i SAR BIS igår.
Cozy knep en 3 plats.

SAR BIS 3

Är så otroligt stolt över mina silverfiskar som står ut med sin mattes knasigheter.
Nästa helg blir det Rasspecial i Hässleholm sen sätts Nami & Greyzy på lite paus.
Cozy ska få hänga med på lite äventyr till.

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards