Alla inlägg under augusti 2020

Av Marika Pontén - 30 augusti 2020 13:27

Ja redan 2 dygn o fota bara lite snabbt idag då Greyzy inte uppskattar alls att jag gör det. 250 gram redan o allt är bara bra så här långt.
Det är ändå rätt underbart när alla tikar löpt klart o valpen är här o lugnet lägger sig.
Då njuter man lite.

Så många som velat ha valp som nu har jag aldrig varit med om under mina 10 år som uppfödare, helt galet.
Min tanke är att om allt går bra nu så ska Greyzy ev paras en sista gång på nästa löp. 5 kullar är ju max på en tik o jag kan tycka att 4 kullar kan räcka. Men allt beror ju på hur många valpar det är i varje kull enligt mig o Greyzy har inte fått så många så jag tycker gott vi provar igen o sen är hon pensionär.

Denna lilla fröken stannar tillsvidare hos oss.

Silver Victori No One But Me 2 dygn

Av Marika Pontén - 29 augusti 2020 09:52

Ja i torsdagskväll började Greyzy resan att bli mamma igen. Lite jobbigt då jag vet att bara en valp kan vara stor o svårt för tiken att få ut.
Natten var lugn o vid 07:30 fredagen 28/8 drog det igång på allvar.
Greyzy var så duktig.
Först kom en tom blåsa. Kan ha varit en valp som aldrig blev något.
Sen jobbade hon vidare.
Vid 10:30 började så valpen komma. Jag fick då en lite lättare chock när en baktass o svanstipp kom först o ingen hinna runt valpen.
Vad drar jag i liksom.
Men Greyzy jobbade på så fint o krystade så hon kräktes stackarn. Valpen fortsatte komma fram så jag kunde få lite tag i den med handduken o vips var den ute 10:37.
Valpen kom snabbt vid liv i mina skakiga händer. Vi fixade det jag o Greyzy.
Så igår 28/8-2020 föddes en tik valp på 200 gram.
Hon ser jättepigg o frisk ut men allt kan hända

Hon stannar här i vår familj tillsvidare.

Av Marika Pontén - 24 augusti 2020 17:26

Än är den inte här men i förra veckan mådde Greyzy graviditets pyton. Behöll ingen mat alls så orolig matte åkte för att kolla allt var ok.
Ett ultraljud visade att det fanns liv i magen o en röntgen visade att det var en valp. Lite snopen blev jag helt klart då jag väntat mig minst 2 valpar. Hon är ju inte stor men bara en känns lite tomt. Nu mår Greyzy bra igen o det är det viktigaste. Nu är det bara vänta o hålla tummar att allt går bra.
Så alla som hör av sig om valp o läser här vet nu läget.

Håll avstånd, tvätta händerna o var rädda om er

Av Marika Pontén - 17 augusti 2020 11:06

Uppfödarlivet är inte alltid så fantastiskt. Mycket o många känslor hela tiden.
Tror dock att när det inte finns ska man sluta o föda upp.
Keeper blev pappa på Åland för knappt en vecka sedan o glädje att jag blivit farmor till 3 pojkar o en tik var stor. Nu igår somnade dock den lilla tiken in efter att matte slitigt i flera dagar. Naturen spelar oss spratt men det gör ont.
Men som matten sa att vi får glädjas över dom 3 fina pojkarna som finns kvar.
Men ont gör det.

Här har jag en dräktig Greyzy så om allt går som planerat har vi valpar i slutet av vecka 35.
Spännande spännande.
Men ber om respekt om jag inte hinner svara alla dom letar valp just nu o tro mig ni är många.

Håll avstånd, tvätta händer o håll ut.

Av Marika Pontén - 5 augusti 2020 00:50

Jösses vad dagen rann iväg igår.
Skulle skriva här o gratulera men så blev det ju inte.
En dag eller 40 min efter midnatt bara gratulerar jag I -kullen dom blev 4 år den 4 augusti.
Lucy , Selma o Lila jag hoppas ni hade en fin födelsedag

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards