Alla inlägg under december 2018

Av Marika Pontén - 30 december 2018 17:20

Nyårsafton imorgon o maken fyller år.
Igår var jag o Keeper på en inoff som lite träning men vi behöver träna massor då han är som sin mor o hoppar , studsar hellre än att gå på 4 ben. Men han fick fin kritik o blev 2 Juniorhane.
Efter doftprovet i torsdags slängde vi oss ut direkt o testade idag en Clearround tävling i Nosework.
Började med ett utomhus sök där jag hade lite bråttom med att tro att han hittat gömman. Men det är så skönt att han är helt orädd i alla situationer.
Sen var det 3 sök inomhus.
Först ett fordonssök där han fastnade lite i mattan i hallen o tyvärr hade någon tappat godis o det hitta han såklart. Annars jobba han runt på alla fordon.
Sen var det ett sök på stolar o bord där han fick upp doften men var fixerad vid att den skulle vara på ovansidan av bordet o inte under som den var.
Sist var det behållar sök där han gick typ på doften med en gång men släppte o gick vidare. Här jobbade han så bra men spårade ur pga att han verkligen blev övertrött.
Jag ör ändå nöjd fast vi inte tog något, ser att han har det i sig o är orädd o jobbar.

Jag kan nog ändå säga att det varit mycket för honom dom senaste 4 dagarna då det var doftprov i torsdags, bad o fön i fredags, utställning igår o clearround idag. Han är inte så gammal min Keeper.

Nu närmar sig Mios flyttdag till Norge o det värker allt lite i hjärtat men det kommer bli ett toppen hem för honom o dax han får egen familj.

Sen får jag ladda om inför My Dog med lilla Nami.

Gott Nytt År på er där ute

Av Marika Pontén - 27 december 2018 20:29

Så jäkla glad. Silver Victori Keep Going som fyller 1 år 1/1-19 klarade idag Doftprov i NW. Han var klockren o fixade det på under 1 minut. Älskade galna Keeper.

Lycklig matte.

Nu har jag 2 Silver Victori gossar som nu får tävla i Nosework

Cozy när han fixat det

Känner mig så glad

Av Marika Pontén - 22 december 2018 16:53

Tiden går så fort, läskigt att det snart är jul o närmar sig nytt år.
Silver Victoris 2018 då.
K-kullen föddes 1 januari o Athena har det bäst hos sin matte Evelina

Dom har gått valpkurs, sen även Nosework som lilla fröken är en fena på. Ni är så fina ihop i allt ni gör Evelina o Athena.
Keeper är ju kvar här o vi har gått valpkurs o kört Nosework vi oxå. Denna mannen har energi för 10 pudlar o kan bli lite mycket ibland.
Får se om vi ger oss ut lite i ringarna nästa år då han förhoppningsvis landat lite uppe i huvudet.

Lila flyttade till fodervärden Annika o det funkar fint där. Hon är färgtestad o bär inte den bruna genen. Tanken är att para henne till våren om allt klaffar som det ska.

Sen har jag varit på några utställningar såklart.
Min lilla Nami har lyckats plocka 2 danska cert o 2 svenska o även blivit vinnare av SAR listan för toy även en andra plats på SAR BIS listan. Min lilla toka som fortfarande skuttar runt lyckligt i ringen o spånar ut helt då o då.

Ska även testa några av mina godingar för rcd-4 då tiden räcker till.

I oktober kom L-kullen. Dom är nu 10 v o gossen flyttar till Norge i januari 2019. Lilla fröken som kom ut o överraska i färg blir här ett tag till innan jag fattar beslut.

Här är dom något dygn. Hon har fått fint pigment o mörka ögon o det känns bra. Hon blir med all säkerhet en liten toyfröken medan brodern blir nog dvärg.

Söta som socker är dom små grynen.

Cozy klarade sitt doftprov i Nosework o lyckan var stor.

Min fina kille Cozy som blir veteran nästa år o då ger vi oss nog ut på lite utställningar, kul att få visa en härlig veteran.
Han är Rcd-4 fri o väntar nog någon tik att dejta igen. Han blev pappa till en superfin kull på Åland som jag hade nöjet att få se när vi var där på utställning.
Varit ett roligt år 2018, kontakt med många goa valpköpare. Tack alla som vårdar era Silver Victori hundar. Ni är bäst

Ibland tappar man gnistan o jag har funderat på att börja med frimärken istället men nä......
Älskar ju detta trots en del saker som jag lätt kan vara utan, men får lära mig släppa o gå vidare.
Tack alla vänner som finns där. Ni vet vilka ni är.

Sen stort tack o kärlek till min familj såklart som står ut med resor, parningar, valpar o MÅNGA hundar. Ni är allra bäst.

Året slutar med att jag visar Keeper på en inoff som träning så får vi se om han studsar eller går.

Av Marika Pontén - 10 december 2018 20:01

Japp, fredagen var det Julbord o ABBA konsert med bästa Lena o Jessica

Fina vänner o en toppen kväll.

Lördagen var det bad o klipp av lilla Nami, packa bilen o möta upp bästa Mona med Drömma. Vi styrde bilen mot Stockholm för årets sista utställning.
Nami var sitt gamla hopp o lek o då kan inte domare bedöma rörelser precis. Men såklart kul med en glad pudel i ringen men.......
Jaja många fina toytikar så jag är nöjd ändå med ett Exellent o Ck. Dock oplacerad i bästa tik o inget Cert på långa vägar.

Vi kämparnågra utställningar till, är ju ju trist att ge sig när vi är så nära.

Silver Victori A Window Opens

Fick så fina julklappar av underbara människor oxå o JA jag har redan öppnat dom.

Lite gott o blandat från underbara valpköparna i Borlänge Ingela o Björn. T-shirt med kennelnamn o mitt namn på.
Så kul att vi nästan varje år har denna dejt i S-Holm. Ni är mina idoler.

Sen kom Ingela o Anita med julklapp. Gulle ni. Jag är ju farmor till deras Cesar , det kändes gott i hjärtat ska ni veta.

Tack fina o stort lycka till med Cesar i ringarna från farmor o pappa Cozy.

En läcker LILA ljuslykta.

Ja det var denna helgen.

Lilla Silver Victori All My Love har nu hittat eget hem o flyttar till Norge i januari till Maria o Johannes. Där ska han få namnet Mio.
Känns jättebra.

Mio

Ja det var allt för nu

Av Marika Pontén - 5 december 2018 09:57

Hanvalp till salu
Regnr SE55589/2018
Silver Victori All My Love
PRA PRCD fri via föräldrar
Färg grå blir troligtvis dvärg
Född 13/10-18

Mor: Silver Victori Greyzy
Regnr: SE26814/2014
Dvärg/ färg grå
Patella 0/0
Ögonlyst U.A
Utställd med Exellent, Ck, Cert i Danmark

Far: Hoku The Boy From Oz
Regnr: SE16987/2018
Toy / färg grå
Patella 0/0
Ögonlyst U.A
PM vid intresse o jag förbehåller mig rätten att bestämma vart han flyttar.
Mail: marika.ponten@gmail.com

Av Marika Pontén - 1 december 2018 19:55

Idag blev det bad o fön. Även ett försök att klippa dessa pälsbollar. Ser dock på bilderna att dom behöver klippas massor mer. Men söta är dom.
Tack för idag Susanna att du titta hit o fota dom så fint.
Här kommer massa bilder.

Silver Victori You Shook Me

Silver Victori All My Love

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards