Alla inlägg under januari 2016

Av Marika Pontén - 29 januari 2016 13:48

Redan 4 månader sedan dom små grynen föddes!
Stort grattis till H-kullen som blir 4 månader ida.

Silver Victori Here We Go Again "Happy"

Silver Victori Here To Shine "Pompe"

Silver Victori Here To Stay

I helgen åker jag till Danmark med Greyzy på utställning. Får se hur det går

Silver Victori Greyzy

Av Marika Pontén - 25 januari 2016 17:38

Klippa är en stor sten för mig. Önskar så att jag kunde utställningsklippa mina egna hundar. Sparar både tid o pengar.
I helgen som varit vågade jag åka på en fantastisk 2 dagars kurs för Anders Rosell.
Ångrar inte en minut att jag åkte.
Känner att nu ska jag våga börja att öva på detta.
Här kommer bilder på min Cozy som jag klippte på.

En förebild på Cozy

Här är vi klara.
Tack i massor till Anders o Carol.
Tack till framför allt Monica o Anne-Li som tjatade iväg mig oxå.
Nu återstår bara att öva, öva,öva

Av Marika Pontén - 12 januari 2016 09:16

Igår kom diplom o rosett från Lettland.
Hamnade på skrytväggen såklart.

Så stolt över min Cozy

Rapport från Köping där Mio som är Cozys barnbarn har det jättebra.

Silver Victori Here To Stay "Mio"
Det går bra för alla 3 valparna i H-kullen. 3 underbara hem har dom fått.

Mio skrutten

Av Marika Pontén - 8 januari 2016 21:59

Får många frågor här via bloggen. Verkar vara strul då jag ska svara på dom.
Just nu har jag inga planer på ny kull. Ev ska Greyzy paras på nästa löp men hon har precis löpt nu i nov-15 så det är inte aktuellt på länge. Det blir en dvärg kull av det hoppas jag.
Hoppas ni som frågat ser detta inlägg.

Detta är Greyzy som nu först ska ut lite i ringarna i år

Av Marika Pontén - 8 januari 2016 16:21

Då har sista valpen i H- kullen flyttat. Att det ska vara så jobbigt varje gång. Lille Mio kommer få det bäst hos Anne-Li o Hans-Åke i Köping. Dom har ju redan morbror Proppen från mig.
Men visst känns det tomt o konstigt. Men som tur är kommer jag träffa Mio o Proppen en hel del.

Anne-Li o Mio

Denna lille kille kommer att visas i ringarna o det ska bli så kul att följa.

Nybadad o långhårig. Tur att Anne-Li kan trolla med saxen.

Stort tack för blommor.
Kör nu försiktigt hem.
Stort lycka till med denna lille kille

Av Marika Pontén - 1 januari 2016 10:22

Skulle skrivit lite igår men det blev inte så då maken fyllde 50 år o huset var fullt av folk som kom o gick hela dagen.

Silver Victoris 2015 då.

Jag o Cozy har turnerat runt o han har blivit Tysk Champion, Lettisk Champion, Estnisk Champion, Litauisk Champion o Dansk Vinnare-15.
Min goa underbara Cozy.

Vi har även haft en kull valpar H-kullen. Nami o Smokie blev föräldrar.
Silver Victori Here We Go Again heter nu Happy o bor i Borlänge

Ingela o Björn med Happy


Silver Victori Here To Shine heter nu Pompe

Birgitta o Göran med Pompe o Evert.

Silver Victori Here To Stay som nu kallas Mio är ännu kvar hos oss.

Sen har vi Silver Victori I Found A Way " Proppen" med matte Anne-Li som tagit Svenskt o Danskt Cert.
Sen blev Proppen 2:a på Årets SAR-lista o 3:a på Årets SAR-BIS lista

Vackre Proppen. Stort grattis till er.

Fler av Cozys barn har visats i ringarna med fina resultat.
I Finland har även Kirsi med Silver Victori Right By Your Side "Urmas" haft stora framgångar i ringen o på agilityplanen.

Härliga Urmas med matte Kirsi. Urmas har även blivit pappa till 2 kullar i Finland.
Ja det var lite som hänt 2015.
2016 ska försöka få ut Silver Victori Greyzy i ringarna. Planerar att ta en kull på henne oxå om allt stämmer.

Tack alla valpköpare o vänner gör ett fantastiskt 2015

Bilden på Proppen försvann så är han med sitt Svenska Cert.



Vi ses 2016

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Skapa flashcards