Alla inlägg under januari 2021

Av Marika Pontén - 22 januari 2021 21:58

100308-210122
Silver Victori Dancing Queen ?Pixie?
Min allra första egna uppfödda valp. Född på Internationella Kvinnodagen Kom ut först före sina bröder. Kaxig modig o envis som sin mor.Blev att hon flyttade till Anna Sörlin o hennes söner i Karlstad. Starten på Annas kennel. Pixie är mamma till 7 barn.
Jag har haft äran att få ställa ut henne o hon kommer ha en enormt stor plats i mitt hjärta. Hon var så otroligt lik sin mor Victoria i allt det som var olika var några cm i höjd Idag kom sms från Anna om att hon inte finns mer.
Att stora lösa hundar attackerat o haft ihjäl Pixie. Varenda cell gör ont o det är en mardröm. Såklart värsta upplevelsen o mina tankar går till Anna med familj.
Men en bit av mitt ?mamma? hjärta är trasigt

Anna med Pixie o Victoria

Mor o dotter

Jag o Pixie

Silver Victori Dancing Queen

Av Marika Pontén - 19 januari 2021 22:28

Nami blir i år 8 år o är färdig med utställningar o även klar som mamma.
Hon har haft 2 kullar. En med snitt o en naturlig. Hon är en fantastisk mamma men hon får stora valpar så har inte vågat ta någon mer kull. Hon är Svensk o Dansk Champion. Klarat Doftprov i Nosework o gjort ett kanon BPH. Min lilla pärla. Hon som aldrig skulle ställas ut alls från början.
Idag har jag steriliserat henne. Hon löper oregelbundet, färdig som mamma, jag behöver inte noja för livmodersinflamation o med 2 hanar hemma blir det enklare med en löptik mindre.
Det var en besvärlig op enligt veterinären då det var mycket sammanväxningar efter snittet. Men allt har gått bra o vi hoppas det fortsätter så.

Nami efter lite lugnande hos veterinären idag

När vi kommit hem.

Min plutt.
Fy vad jobbig väntan innan veterinären ringde.
Men nu är det gjort o det känns som ett bra beslut.

Kram på er alla

Av Marika Pontén - 10 januari 2021 15:57

Vi hoppas nu då på ett bättre år tänker jag.
Allt går bra med Lilla i Holland, härligt att dom är så okomplicerade att finna sig till rätta i ny miljö.

Jag o maken har nu återhämtat oss från Covid-19. Dottern har det inte. Hon har temp som går upp o ner plus en sjuk huvudvärk.
Lider så med henne o önskar att det bara kunde försvinna.

Igår träffades Nosework gänget för lite träning ute o sen en gofika enligt Corona regler.
Det var så kul
Lilla Nami var så duktig trots ett längre uppehåll.
Fick lite bilder av Carola.

Närmar sig gömman

Markerat

Spanar lite

Men hitta gömman. Min lilla skrutt Nami.

Lite fika på det. Tack Carola, Erika o Susanne för denna stund. Så härligt avbrott i jobbarhelg i denna utrustning

Håll ut, håll avstånd o tvätta händer. Stanna hemma om du har symtom. Då kanske vi någon gång får leva mer som vanligt

Av Marika Pontén - 1 januari 2021 10:33

Gott Nytt År på er alla igen.

Idag gratulerar vi Athena o Keeper som fyller 3 år.

Silver Victori Keep Shining eller Athena

Stort grattis på din dag

Silver Victori Keep Going eller Keeper.

Var rädda om varann

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards