Alla inlägg under september 2012

Av Marika Pontén - 30 september 2012 21:35

Ja då var helgen på Åland över. Vad ska man säga?? Kul att träffa massor av människor såklart & hundar!!

Mia, Monica & jag åkte i fredags & igår var utställningen. Vi tog sen en extra natt & åkte hem idag på morgonen. Skönt att slippa köra mitt i natten!
Resultat? Hm dom är väl ok men det är klart man vill ha lite mer.
Zigne blev 4 bästa tik!! Myz blev 3 bästa tik. Brejker fick Very Good.

Cozy blev 2 bästa hane med R-Cert & R-Cacib, vill man ju ha!! Bra kritik & domaren gillade honom mycket!!
   
Silver Victori Cozy Boy i ringen! Svår hall att ta kort i men tack snälla Mia för dessa!!

DK UCH Sejcon Grey Victoria fick ju följa med på denna tur till Åland. Hon är inte ställd på 2 år så det kändes konstigt! Tyckte nog hon oxå!!
Hon skötte sig jättebra min fröken men det blev ett Very Good. Nu ska inte lilla damen ställas mer utan tajtas till i pälsen, kanske hon kommer tebax som veteran om några år får vi se.
Enda kortet jag har på Viccan från helgen kommer här:
 
Ni ser ju hennes rumpa iallafall! Ska försöka fota henne nån dag innan pälsen ryker på henne!!

 
Kort på mig & Viccan i stugan fanns ju oxå!!

Tack för en kulig helg & nu blir det Göteborg om 2 veckor!!

Av Marika Pontén - 27 september 2012 09:42

Ja, nu är det bara det sista kvar att packa sen imorgon åker vi mot Åland.
Spännande då min Victoria ska ut i ringen för första gången på nästan 2 år vi får väl se hur det går.


Det är jag , Monica & Mia som åker på tripp!! Ska bli så kul.

Vi återkommer med resultat!!!

  
DK UCH Sejcon Grey Victoria!!
 
Silver Victori Cozy Boy

Av Marika Pontén - 19 september 2012 14:49

Har ju bara haft 4 kullar på min lilla kennel!! Lagom på några år känner jag! Är ju i valpplaner nu igen & ska försöka få 2 kullar i år/ början på 2013. Spännande!!

I lördags var Ella som bor i Forshaga & hälsade på mig! Hon har lilla Silver Victori Be Lovely "Ricke" som är 2,5 år gammal! Hon är efter min lilla Bali-Hai Little Silver Bellis "Bellis" som numera bor hos Gunvor i Stenungsund & lever som en prinsessa där  & pappan är lille Sporrens Catch The Style "Salty" som finns hos Sporrens Kennel!
Lilla Ricke är från grå & vit kombination & blev en liten blå dam! Men hon blir mer & mer grå lilla fröken!
 
Ricke hos matte Ella! Ricke är 24 cm & jobbar just nu för att bli eftersökshund! Hon älskar att spåra!!

Sen kom det ett kort från Borlänge där Silver Victori Cuite Pie "Tuva" & Silver Victori Drama So Far "Nea" bor hos Ingela & Björn! Planen är ju att lilla Nea ska paras snart & pappa till dom valparna ska Silver Victori Cozy Boy få äran att bli! Tror det kommer bli toppen.
 
Lilla Nea på armstödet & lilla Tuva i soffan!!

Är så glad över mina valpköpare som tar bäst hand om "mina" bebisar!!!

Av Marika Pontén - 12 september 2012 10:59

Min Victoria kommer ju från Pia i Danmark & jag måste bara lägga in dessa bilder där man verkligen kan se att dom  är så lika dessa 3 genarationer.

    
Dessa 2 bilder är Sejcon Grey Fanny Fine som då är min Victorias mamma!

 
Sejcon Grey Victoria är då som sagt Fannys dotter!

 
Silver Victori Dancing Queen "Pixie" med sin mor Victoria


 
DK UCH Sejcon Grey Victoria igen!

Visst är dom så lika varann?? Kul att se!!!

Här kan ni gå in & titta på Pia & Gundas vackra hundar i Danmark!
http://sejcon-grey.dk/




     

Av Marika Pontén - 3 september 2012 11:44

I torsdags styrde jag & Monica bil 6 husvagn mot Sandviken för att ställa hundar i 3 dagar1
Alltså denna sommaren har det inte varit kul att ställa hund då det regnat varje gång! SUCK!!!!
Så även denna helg såklart. Men upp med humöret O kör ändå

Jag ställde Cozy & Monica hade med sig Myz & Zigne. Trist var att dom delat isär storlekarna så så det var jobbigt att försöka ta kort på varann. Speciellt Myz som Monica fick springa med både lör-sön i en helt annan del av utställningsplatsen mot där vi var. Mindre kul var ju även vatten & lera såklart, men vi var nog rätt skonade i ring 4-5.

 Lite bilder blev det i allafall så här kommer lite!

   
Silver Victori Cozy Boy 18 mån i Unghundsklass!
Kritik: Tillr maskulin, bra huvud & uttryck, Bra hals , tillr förbröst, välkroppad, bra proportioner
goda vinklar, lite mjuk päls, rör sig med bra steg fr sidan, lös fram.
Domare Åke Cronander & Det blev ett Exellent!

Dag 2:
Finns inga bilder idag på oss då det krocka helt.
Kritik: Utm huvud & uttryck, fina ögon, bra öron, välvinklad fram & bak, Bra bröstkorg, Utm rörelser, Utm päls & färg Trevlig helhet.
Domare var Carl-Gunnar Stafberg
Cozy vann unghundsklassen Exellent & Ck. 4 Bästa hane med R-cert & R-Cacib till slut!
 
Silver Victori Cozy Boy 18 mån
 
En bild på en trött Marika fanns det från denna dagen!!

Dag 3:
 
Cozy i ringen dag 3, han har varit en kämpe dessa dagar & jag är imponerad!!

 
Kritik:
Mycket bra huvud & uttryck, mörka ögon, bra hals, bra kropp, välvinklad fram & bak, välburen svans, bra päls, rör sig med bra steg Välpresenterad
Domare Torbjörn Skaar  Resultatet Cozy vann unghundsklassen med Ck sen oplacerad i bästa hane

Detta var våra resultat i helgen som gott. Jag får vara nöjd helt klart. 3 silver pudlar allt som allt dessa 3 dagar & det gick bra för min kille!!! Vi har tiden för oss.

Monicas Myz plockade Cert på lördagen! Mega grattis till det. Zigne hoppa runt i ringen men på söndagen trava hon galant så det finns hopp!!

       
Vackra Zigne & ni ser på sista bilden att hon trAVAR!!


 
Liten Myz in action!!

 
Här simmade det änder när vi kom på söndag morgon!
 
Jag & Cozy tidigt söndag morgon & strax in i ringen!!
   
Nu är vi helt slut, 3 dagar är över & då myser vi under filt!!!

Ett super tack till älskade Monica för 3 härliga dagar! Nu laddar vi om för Åland som är i slutet av september!

Här kommer några vackra huvud bilder som Monica tog på Cozy i söndags!!

         

  

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Skapa flashcards