Alla inlägg under februari 2012

Av Marika Pontén - 28 februari 2012 13:20

Den 24/2-2011 kom D-kullen! Det blev 1 liten tikvalp.

  Mamma är min lilla toy tik Bali-Hai Little Silver Bellis

  Pappa är NoUch Silver Joker Roy Rocky som bor i Norge hos Björg på Lillba´s kennel

Det blev även denna gången ett akut snitt på Bellis, fast dagtid tack & lov. Ut kom en "liten" tikvalp på 230 g.
Allt gick bra med både Bellis & valp, men medan Bellis var nersövd stereliserades hon. 2 snitt av 2 möjliga är inte bra ods för min lilla Bellis.

  Det blev en liten Silver Victori Drama So Far som numera heter Nea.
En lite toy tik som nu är 1 år. Hon bodde kvar hos mig tills hon var ca 10 mån sen flyttade hon till Borlänge, till Ingela & Björn som redan har lilla Tuva från Silver Victori ur C-kullen. Planen är att ta en kull på lilla Nea om allt blir bra!


Här kommer lite blandade bilder på D-kullen:

                                         
Lite blandade på Nea som är numera 25,5 cm hög & söt som socker. Hon har det toppen i Borlänge!!

Av Marika Pontén - 28 februari 2012 13:03

C-kullen föddes på Kennel Silver Victori den 12/2-2011 & blev nyligen 1 år.

  Mamma till C-kullen är DkUch Sejcon Grey Victoria

  Pappa är Chapford Casch In A Flasch som finns på Kennel Super Sonic´s

Det blev 2 hanar & en tik i denna kullen. Jag skulle ju ha en tik var planen men den i kullen som hade "det" var en hane så han är kvar hos mig ännu.

  C-kullen nyfödda! Dom fick namnen Silver Victori Charmer som numera heter Douglas & bor med matte Anita & husse Alf i Örebro.
Silver Victori Cuite Pie heter numera Tuva & bor hos Ingela & Björn i Borlänge.
Silver Victori Cozy Boy heter numera Cozy & finns här i kenneln!!

Här kommer lite blandade bilder på C-kullen!

                     

Det var lite om C-kullen!!

Av Marika Pontén - 27 februari 2012 18:13

B-kullen föddes 24/3-2010 & blev bara 1 valp!

  Mamma till B-kullen är toy tiken Bali-Hai Little Silver Bellis. En import från Danmark, en liten dam på 25 cm. Numera bor Bellis i Stenungsund & lever livet hos Gunvor!! Hon blir 5 år nu i sommar.
  Pappa till B-kullen är SUCH Sporrens Catch The Style, en urläcker liten toy på 26 cm.

En valp blev det som sagt efter lite dramatik då det blev ett kejsarsnitt mitt i natten. Men ut kom en liten toytik.

  Silver Victori Be Lovely fick denna lilla sötnos heta!

Hon bor numera hos Ella i Forshaga & heter Ricke, är en liten dam på 24 cm som busar & har det gott.

Här kommer lite blandade bilder på lilla Silver Victori Be Lovely "Ricke":


                                     Detta var lite om B-kullen som består av lilla Ricke som fyller 2 år nu i mars. Hon är "blå" till färgen om någon undrar!


  

Av Marika Pontén - 26 februari 2012 21:44

Första kullen som föddes hos Kennel Silver Victori var 8/3 2010. Mamma var Sejcon Grey Victoria & pappa var Silver Jazz-Dance Vom Orechers Hof.
Det blev 2 hanar & en tik
  Victoria & Jazz!


  Victoria med A-kullen som fick namn efter Abba låtar!

  Victoria med en av sina valpar

  A-kullen som fick namnen Silver Victori Dancing Queen som numera heter Pixie & bor i Karlstad hos matte Anna
Silver Victori Kisses Off Fire som numera heter Koffi & bor med familjen Hertel i Danmark
Silver Victori Rock Me som numera heter Milo & bor med matte Ida i Kil.

              
Lite olika bilder på valparna i A-kullen!!


Av Marika Pontén - 26 februari 2012 19:44

Min hemsida står helt still då min ork att jobba på den tryter!
Skaffar en blogg sålänge så jag kan berätta lite vad som händer på Kennel Silver Victori.
Jag heter då Marika & föder upp dvärg/toy pudlar i färgen grå/silver. Har haft 4 kullar hitills & planerar nu kull nr 5 för fullt.
Jag har då 4 hemaboende pudlar för tillfället & en lite toy tjej på halvfoder.
Lite bilder på hundarna kommer här:
 
Sunglades Los Loriol "Tinja" aprikos dvärgpudel som blir 9 år i sommar!!


 
Sunglades Orchis Purpurea "Julia" svart dvärgpudel som är Tinjas dotter & blir 7 år till hösten!
 
Dk Uch Sejcon Grey Victoria " Victoria" en grå dvärgpudel. Min stamtik & importerad från Danmark.
Hon har haft A-kullen & C-kullen härhos oss. Hon blir 5 år nu i sommar!

 
Silver Victori Cozy Boy " Cozy" en dvärghane som är Victorias son! Han blev 1 år den 12/2-12.

 
Silver Victori Drama So Far "Nea" en liten toy tjej som bor i Borlänge hos Ingela & Björn. Tanken är att ta en kull på denna lilla dam!


Detta var en liten snabb presentation av dom hemmaboende vovvarna hos oss!


Jag ska skriva lite mer en annan dag då jag ska presentera dom en & en istället.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards