Alla inlägg under april 2015

Av Marika Pontén - 26 april 2015 00:18

idag fyller E-kullen 2 år.
Ett stort grattis till Urmas o Sibeau från oss på eran dag.

Silver Victori Happy To Be Here " Sibeau" som bor med matte Rita i Danmark. Killen som är med överallt. Tränar lite agility o har hitills 3 Cert i Danmark på utställning.

EE JCH, EE JW-14 Silver Victori Right By Your Side " Urmas" som bor med matte Kirsi i Finland. Är superduktig på agility o visat framtassarna i utställningsringarna.

Stort grattis till er båda o lycka till i framtiden.

Av Marika Pontén - 22 april 2015 13:57

helgen som varit har jag tillbringat i Estland.
Jag med Cozy, Ingela med Speedy o Ann-Britt med Alma.
Hundutställning såklart. 18-19/5 i Narva.
Efter en lång resa var vi på plats fredag eftermiddag o skulle ladda för lördagen.
Först in var Speedy som blev slagen av en annan hane tyvärr. Fina båda 2 men klart vi hejade på Speedy.
Sen var det Almas tur o hon knep Certet o blev Estnisk Champion. Så roligt.
Sen var det min o Cozys tur. Domaren älskade honom o det blev ett Cert o BIR. Tjoho där blev han oxå Estnisk Champion.

Lite mallig blir jag allt.

I Grupp var vi inne o vände men roligt ändå.
Sen kom söndagen där det var en rätt tjurig domare kan jag säga. Alma o Speedy föll henne inte helt i smaken o resultat därefter. Trist då hon verkligen såg ut att inte vilja dömma pudel alls.
Cozy lyckades dock med samma resa som på lördagen. BIR men nu stanna vi inte till finaler då en färja hem väntade.

C.I.B, SE UCH, FI UCH, DK UCH, EE CH, DK W-12 Silver Victori Cozy Boy
Min underbara grabb gjorde det igen.

Tack snälla Ann-Britt o Ingela för att jag fick hänga med på denna resan.

Nu ska vi ladda om jag o Cozy för en tur till Tyskland i maj.
Tack för alla grattis.

Min Cozy

Av Marika Pontén - 9 april 2015 18:24

Pirrigt är det alltid även om man inte misstänker något.
Idag var det patella undersökningar o ögonlysningar hos veterinären.

C.I.B, SE UCH, FI UCH, DK UCH , DK W-12 Silver Victori Cozy Boy
ögonlystes ännu en gång då han nu parat 5 tikar o uppnått en ålder på 4 år. Resultatet blev U.A igen. Så skönt

Silver Victori A Window Opens
e. C.I.B, SE UCH,, FI UCH, DK UCH,DK W-12 Silver Victori Cozy Boy
u. Silver Victori Drama So Far
Är nu 18 månader o hon ögonlystes o patella undersöktes idag.
Resultat
Ögonlysning: U.A
Patella: 0/0
Skönt

Silver Victori Greyzy
e. EE UCH, SE UCH,DK UCH, FI UCH Nuka Vom Reitenden Roland
u. DK UCH Sejcon Grey Victoria
är nu 1 år o skulle patella kollad.
Resultat
Patella 0/0
Skönt

Roliga resultat såklart.
Fick även riktigt mycket beröm av veterinärerna för mina vackra, trevliga o sociala hundar. Sånt är alltid roligt.
Idag är jag en extra nöjd uppfödare o hundägare.

Av Marika Pontén - 8 april 2015 18:11

I lördagsnatt klev jag upp 03:00 o for till Gunilla för att sen åka mot Stockholm.
Jag hade med mig Silver Victori Greyzy o hon ställdes i Juniorklass.
Sjukt stor klass med 11 juniortikar.
Lilla fröken skötte sig rätt bra o vi fick Exellent men inget mer.

Ett tack till Bea som klippte fröken.
Helt ok kritik o domare var Hans Almgren.

Silver Victori Greyzy

Igår var Anne-Li iväg med Silver Victori I Found A Way " Proppen" för att ögonlysa o patella undersöka honom då han nu är 18 månader.

Ögonlys :U.A
Patella: 0/0
Så skönt o stort grattis till detta.

Nu laddar jag för att i nästa vecka åka mot Estland med Cozy för 2 dagars utställning. Pirrigt.

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards