Alla inlägg under oktober 2019

Av Marika Pontén - 28 oktober 2019 21:36

Utställningspudel javisst. Men hur kul är det inte att jobba med sin pudel, det ger så mycket.
Nu är hon nerklippt o idag fick vi kvitto på vår Nosework tröning.
SE UCH, DK UCH Silver Victori A Window Opens har idag fixat Doftprov o nya utmaningar väntar. Så glad i denna lilla fröken.

Av Marika Pontén - 21 oktober 2019 15:53

Jag skulle aldrig ha en hane hemma bland tikarna. Sen kom Cozy. Han var dock till salu i början men längst inne i hjärtat visste jag nog att han var min. Hittade aldrig någon köpare till honom som dög.
Han blev kvar tack o lov.
I min lilla uppfödning kan man ju säga att han är stjärnan. I februari 2020 blir han 9 år. Fullt frisk, tänderna kvar i munnen o pappa till fina barn. Några av dom är Champions men det viktiga är att dom är älskade familjemedlemmar.

Cozy o jag har rest runt mycket på utställningar under åren. Tyskland, Hrekland, Estland, Norge, Finland, Danmark o mycket mer. Han har alltid bara funkat o gjort sitt bästa.
I år har vi åkt runt lite som veteran. Har varit så kul att visa upp min fina veteran. LATVIAN VETERAN W-19 o BIS 4 VETERAN i Riga var så kul.
Han är ställd med EXELLENT genom hela sin karriär o det är bra med tanke på hans färg.
Nu har vi 1 utställning kvar sen blir han pensionerad från detta.
Det är såklart blandade känslor men jag vet han kommer vara nöjd precis som jag.

Lite olika bilder på Cozy o han sitter även på mitt ben för alltid.
C.I.B, SE UCH, FI UCH, DK UCH, NO UCH, LV CH, LT CH, EE CH, VDH CH, GR CH, DK W-12, DK W-15, LATVIAN VETERAN W-19

Tack till alla som varit med oss på allt o tack till alla domare som sagt många vackra ord om min Cozy.

Nu väntar vi på sista utställningen.

Av Marika Pontén - 21 oktober 2019 10:37

Japp, så är det. En till sen ryker pälsen på Cozy.
Tufft men ska bli så skönt för honom o mig.

Cozy SAR BIS 4

Cozy BIS VETERAN 3
BIR VETERAN

Snart Cozy är du pensionär på heltid

Har nu även under helgen fått hem Lila då hon ör dräktig. Nu håller vi tummar att det kommer lite valpar

Av Marika Pontén - 14 oktober 2019 16:06

Så var det då gjort. Bort med pälsen.
Det var jobbigt men ändå skönt. Nu ska vi köra Nosework för hela slanten.

Före

Efter

Lilla Nami som bara älskar allt o alla är nu något kortare i pälsen. Hon gillar det mer än matte kan jag säga men någonstans känns det ändå skönt.

Njuter

Av Marika Pontén - 13 oktober 2019 15:05

Så härliga nyheter. Vilken helg Silver Victori haft.
Stort grattis till underbara resultat från Danmark.
Stort grattis till Team Lucy.

Så fin kritik.

Bästa handler Victoria med Lucy.
BIR O CERT idag. Så glad för eran skull.

Lyckliga Victoria.
Ett cert till o det Danska Championatet är ert.

Av Marika Pontén - 13 oktober 2019 10:40

Stort grattis på 1 årsdagen önskar jag Mio o Aska idag

Nyfödda gnytt

Silver Victori You Shook Me o Silver Victori All My Love

Av Marika Pontén - 12 oktober 2019 20:57

05:30 hämtade jag upp Veronica o Vinga för att dra till Göteborg o rasspecial.
Först in var lilla Nami som idag gjorde sin sista utställning.
Hon vann Championklassen med Ex o Ck o sen blev hon 2 Bästa tik.
Väntar sen på SAR BIS. Där fick jag hjälp att visa henne av Annette. Lilla fröken slutade som SAR BIS 4.

SE UCH, DK UCH Silver Victori A Window Opens o domare Torbjörn Skaar som gav henne så fin kritik.

Tycker nog hon slutar med flaggan i topp.
Nu ska matte bara hitta modet att klippa.

SAR BIS 4

Sen var det Cozys tur. 2 veteraner o Cozy blev BIR VETERAN DVÄRG. Sen 3 Bästa hane. SAR BIS 3 oBIS VETERAN 2. Min fina kille som fick även han en jättefin kritik o mycket muntliga vackra ord av domaren.

Multi Champion Silver Victori Cozy Boy SAR BIS 3

BIS 2 VETERAN.

Nu är jag verkligen helt slut då packa ur bilen o alla priser blir imorgon.
Tack alla för idag

Av Marika Pontén - 10 oktober 2019 17:46

Idag har Lilas matte Annika som är fodervärd varit o ultraljudat. Jag brukar inte göra det men då hon inte bor här ville jag veta.
4 pigga valpar syntes.

Föräldrar är
Patella 0/0
Ögonlysta U.A
PRA-prcd A
RCD-4 fria

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards