Alla inlägg under augusti 2017

Av Marika Pontén - 28 augusti 2017 11:40

Man vill ju se alla tecken såklart. Håller tummar o tassar att vi i mitten av okt har en kull grådvärgar här hemma.

Hoppas att Diamond o Greyzy blir föräldrar.
Info om föräldrarna om det nu finns valpar
Mor: Silver Victori Greyzy
Ögonlyst U.A
Patella 0/0
PRA-prcd, hereditärt fri via föräldrar
Greyzy utställd ett antal gånger med Exellent, Ck, Cert i Danmark, R-Cert i Norge
31 cm hög

Far: Silberlöwe Diamond v Thetisz
Patella 0/0
PRA-prcd, DNA -testad anlagsbärare B
Toy hane på ca 27 cm
Utställd att antal gånger med Exellent o Ck


Nu till helgen blir det en utställningstur igen med Silver O Nami.
Nu är det dax att snart jobba för min del.

Av Marika Pontén - 22 augusti 2017 09:56

I fredags styrde jag o Monica med 3 hundar bilen mot Ystad för att ta färjan till Bornholm.
Vi skulle på 2 dagars utställning med Molly, Silver o Nami.
Regnigt nattetid men blåsigt o sol dagtid tack o lov.
Lördagen gick toppenbra.

Silver blev bästa hane med CACIB , Cert

BIR O BIM i SAR dvärg

C.I.B Sweet Stuff Silver Aiolos
e. C.I.B, SE UCH, FI UCH, DK UCH, NO UCH, EE CH, LT CH, LV CH, VDH CC, GR CH, DK W-12, DK W-15 Silver Victori Cozy Boy
u. Sweet Stuff Grey Night Of Passion

Roligt att visa o att ännu en av Cozys avkommor blivit Champion.

Nami vann Öppenklassen på lördagen o placerade sig som 3 Bästa tik.

Silver Victori A Window Opens
e. C.I.B, SE UCH, DK UCH, FI UCH, NO UCH, EE CH, LV CH, LT CH, VDH CH, GR CH, DK W-12, DK W-15 Silver Victori Cozy Boy
u. Silver Victori Drama So Far

En rolig lördag där Silver fick sitt sista CACIB o därmed blev Internationell Champion.

Söndagen hade jag dock enligt domaren 2 VG hundar så den lägger vi åt handlingarna.

Tack Monica för underbart resesällskap o många skratt.
Ding Dong till alla trevliga människor runt ringen som förgyllde.
Nu ska Nami i badet o imorgon börjar jag jobba efter semestern.

Av Marika Pontén - 6 augusti 2017 19:24

Vet att jag sa att Greyzy inte skulle paras då det inte stämde något i tider alls. Men man kan väl ändra sig?
Man ska väl inte gå ut med allt med en gång men lite spännande är det.

Idag har hon trots allt dejtat en kille.

Silberlöwe Diamond V Thetisz en toykille från Ungern

Går allt vägen så ska vi ha valpar en bit in i oktober. Nu kan ju allt hända så jag ropar inte hej förrän vi sitter med valpar.

Silver Victori Greyzy

Håller alla tummar i världen för denna kull ser jag fram emot
Tack för förtroendet Yvonne Karlsson kennel Choimasters i Överkalix att jag får använda Diamond.

Håll nu alla tummar

Av Marika Pontén - 6 augusti 2017 10:35

Missa ju bild på I -kullen i inlägget på 1 års dagen.
Här kommer flickorna Lila, Selma o Lucy.

Av Marika Pontén - 5 augusti 2017 01:03

Igår fyllde I-kullen 1 år.
Stort grattis till Selma i Norge, Lucy i Danmark o Lila här hemma.

[Bild]

Av Marika Pontén - 1 augusti 2017 17:41

I helgen som gått åkte jag till Stockholm för att se Robbie Williams. En dröm jag haft länge o det var super bra.
I Ransäter var det utställning på lördagen o jag var inte där.
Men Cozys son Silver som jag visar åt matte Pirkko var där o skulle visas av sin klippare Kickie.
Pirrigt att bara vara med per telefon.
Fick nästan hjärtstopp när Pirkko ringer o säger att han blivit bästa hane. Nu hör till saken att Pirkko är lite vimsig när det gäller regler o placeringar så jag var tvungen att fråga flera gånger om hon fattat rätt. Förlåt Pirkko.

Men det var det. Silver Bästa hane med sitt andra svenska cert o även ett CACIB. Sen slutade han som BIM.
Så jätteroligt o vi får väl se om jag nu blir utbytt som handler. Vilket som var det så jättekul att han o Kickie klippte till.
Stort grattis till alla inblandade Pirkko, Kickie o Anette.
Snart ska jag o Silver o Nami dra till Danmark så får vi se hur det går.

Sweet Stuff Silver Aiolos "Silver" i Ransäter.
e. C.I.B, SE UCH, DK UCH, FI UCH, NO UCH, EE CH, LV CH, LT CH, VDH CH, GR CH, DK W-12, DK W-15 Silver Victori Cozy Boy
u. Sweet Stuff Grey Night Off Passion

Silver

Kickie o Silver. Stort grattis.

Några av Cozys vackra barn, där några är Champions o några kommer nog bli hoppas vi. Oavsett vilket är det underbara hundar.

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards