Alla inlägg under juli 2016

Av Marika Pontén - 30 juli 2016 13:24

Ja min lilla kennel. Jag har inte hållet på i många år o känner mig omåttligt stolt hittills i min uppfödning.
Missförstå mig rätt nu när jag är stolt över Championhundarna som fötts här hos mig. Jag är stolt över alla hundar jag fött upp för dom har fantastiska hem, fantastiska ägare o fantastiska liv. Det är ett härligt mål att nå att mina silverfiskar bara har det bäst hos sina ägare.

Sen är intressen olika både för pälsvård o annat o det ska ALLA Silver Victori hundägare göra precis som dom vill med bara dom älskar sin hund. Då mår jag bra i hjärtat.

Sen utställningsbiten som är ett av mina stora intressen så är det så roligt att som sagt min lilla uppfödning ändå fått fram ett flertal Champions. SAR färgerna är svåra att slå sig fram med så extra kul när valpköpare jobbar med sina hundar o det går bra i ringen.

Idag gratulerar jag Kirsi som har köpt Urmas av mig. Idag tog han sitt sista CACIB o kan nu även kalla sig Internationell Champion.
Jätteroligt o ni har jobbat så bra. Urmas tävlar även i agility klass 3.

Silver Victori Right By Your Side

Älskar denna bilden på Champion killarna från Silver Victori.

Silver Victori I Found A Way är än jäkel på att spåra o matte Anne-Li kör även NoseWork med honom.
Underbart

Cozy har provat viltspår o det ska vi jobba mer med. Han har även lämnat några härliga kullar var av Parvus Barabababa blev Finsk Champion för några helger sedan

FI UCH Parvus Barbababa med ägare o uppfödare Johanna i Finland.

Sen har jag ju min nya uppgift att visa ytterligare en son till Cozy o det är ju Silver från Kennel Sweet Stuff.

Sweet Stuff Silver Aiolos o jag.
Så roligt att få visa denna killen.

Sist men inte minst gör jag lite reklam för min älskade Cozy

Av Marika Pontén - 29 juli 2016 19:17

Hoppsan var ett tag sedan jag skrev.
Förra helgen var jag i Köping på 2dagars utställning. Ställde ingen av mina egna utan hjälpte Pirkko o Anette att visa Silver som är son till Cozy.
En bra helg. Fast VARM
På lördagen blev Silver 2 Bästa hane med R-cert .Då det var rasspecial så var det SAR BIS där vi tog en 4 plats. Fin kritik o det är så kul när SAR färgerna placerar sig

Silver o jag på lördagen.

SAR BIS 4

På söndagen blev Silver 3 bästa hane R-cert o CACIB Han är så duktig killen. Stolt farmor är jag.

Här hemma är Greyzy på dygn 53 o hon är tjock. Jobbigt i värmen tycker fröken så häromdagen klippte jag bort all päls. Härligt tycker vi båda.
Nu väntar den jobbiga tiden att vänta in valpning.

Nyklippt Silver Victori Greyzy

Stora magen som det guppar runt i för fullt.
Spännande.

Av Marika Pontén - 21 juli 2016 13:40

Semester tider som sagt o jag har ju glömt lägga in att Victoria har fyllt 9 år o Tinja har fyllt 13 år.

DK UCH Sejcon Grey Victoria i all sin glans dagar.

Sunglades Los Loriol "Tinja"

Jobbigt när åren går känner jag. Tinja är ännu rätt pigg men........

Utställningar har varit lugnt i sommar. Nu till helgen åker jag till 2 dagars i Köping för att hjälpa Pirkko o Anette att visa Silver.

Här ett foto från Vänersborg på mig o Silver. Ska bli kul.

Sen imorgon ska jag åka o hälsa på mina "barnbarn" alltså barn till Cozy. Blev ju 6 valpar o ska bli spännande att se dom.
Tack vare överraskningen att 3 blev vita o 3 blev grå gjorde att jag nu färgtestat Cozy. Svaret är att han lämnar vitt o bär INTE på den bruna genen så det tackar vi för.

Greyzys mage växer o förhoppningsvis har vi valpar i början av augusti. Spännande.


Mina tankar går till min mor då hon igår fick ta bort sin älskade mellan pudel Fanny 13 år. Tunga beslut men skönast för Fanny.

Så nu var det lite uppdaterat.
Tjing

Av Marika Pontén - 7 juli 2016 09:33

Idag fyller lilla Bellis 9 år.
Hon är grunden till toy linjen jag haft.

Bali-Hai Little Silver Bellis

Hon är mamma till Ricke 6 år som bor hos Ella.
Hon är mamma till Nea som bor hos Ingela o Björn.

Bellis är mormor till Proppen, Nami o Ossi.

Bellis är då även gammelmormor till Namis valpar Mio, Pompe o Happy.

Hoppas du får en underbar dag Bellis

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Skapa flashcards