Alla inlägg under mars 2022

Av Marika Pontén - 31 mars 2022 10:17

Dom är här nu, P-kullen.
En hane o en tik.
Som det ser ut nu är dom redan tingade.

Gossen 165 g

Tiken 125 g

Av Marika Pontén - 21 mars 2022 10:08

Jag parade Victoria o Nuka , det blev 2 vackra pojkar Sibeau o Urmas. Men jag önskade mig så en tik .

Jag gjorde om parningen o höll alla tummar.
O kan ni tro det kom en tik.
Silver Victori Greyzy

Hon stannade såklart kvar här.
Vi har varit runt o ställt ut lite med Ck i Sverige , Cert i Danmark o R-cert i Norge men pälsvård är inte Greyzys melodi så nerklippt o lillhusses hund fick det bli. Hon har lämnat fina valpar o just nu har vi hennes sista valp kvar hos oss som fyllde 1 år den 19 mars.
Stort grattis Greyzy på din 8 års dag. Du är den snällaste pudeln jag känner

Av Marika Pontén - 19 mars 2022 00:59

1år sedan Silver Victori Only The Lonely eller Vizka som hon kallas föddes. Helt galet vad tiden går fort.
Hon är en väldigt energisk hund o hittar på bus hela tiden. MEN vi älskar denna fröken.

Nyfödd i Corona tider så utställd 1 gång där hon blev BIM valp 6-9 månader.

Men mest denna busblick vi är vana vid.
Grattis älskade Vizka på din dag.

Av Marika Pontén - 8 mars 2022 13:19

Idag blir Silver Victoris första kull 12 år.
Det ärverkligen galet hur fort tiden går.
Mamma Victoria o pappa Jazz fick 4 valpar men en var dödfödd . Kvar var 2 pojkar o 1 tjej
A-kullen gick namn efter ABBA låtar

Silver Victori Dancing Queen
Silver Victori Rock Me
Silver Victori Kisses Of Fire

Eller Pixie, Milo o Koffi som dom heter.

Tyvärr finns inte Pixie med oss längre men tror hon firar ihop med mamma Victoria ändå envisa flickor som dom var.

Milo i Kil firade morgonen med att skälla ut allt på gården.

Koffi som bor i Danmark hoppas jag oxå få en fin dag.

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards