Alla inlägg under juni 2015

Av Marika Pontén - 29 juni 2015 10:01

jag har varit i Borås i helgen o ställt Greyzy.
Hon blev 4 i Juniorklass med Ex. Hon skötte sig bra lilla fröken.
Kort tagna av Synnöve kommer här.

Nu har vi lång paus från utatällningar o tar upp det i september igen.
Tack till Mia för sällskap o boende.
Cozys valpar har visat framtassarna i helgen oxå.

Parvus Barbababa "Börre" 14 månader blev BIR i Finland med Cert i helgen.

Parvus Bubble Gum " Pirpana" som är Börres syster gjorde oxå bra ifrån sig som 2 Bästa tik. Stort grattis till uppfödare Johanna på Kennel Parvus i Finland.

En son till "Apollon" var på Inoff igår o blev BIR O BIS 4

Stort grattis till matte Jessica o Apollon

Fick även mitt nya buröverdrag som Synnöve fixat. Tack snälla.

Nu tar vi lite sommarlov

Av Marika Pontén - 18 juni 2015 17:28

tack underbara Ingela, Björn , Nea o Tuva för underbara blommor. Blev superglad.
Tack för att ni är ni o att ni valt att köpa hundar av just mig. Vet många som skulle vara gröna av avund för valpköpare som ni.
Ha det nu bäst i midsommar önskar jag er o alla andra av mina valpköpare.

Av Marika Pontén - 16 juni 2015 21:41

Idag har jag badat Greyzy o hon blev så fin. Hon har ljusnat massor på ett kort tag.
Hon är snart 15 månader o jag har anmält henne till Borås 28/6 o inget mer i sommar. Tycker inte hon är klar i framför allt pälsen. Nu är ju silverpäls ett kapitel för sig o den tar tid att bli klar. Mjuk o besvärlig är den. Men idag blev lilla fröken så fin så då slår det slint i skallen o jag blir sugen på att anmäla till massor. Åhhhhhhhhhhhhhhhhh

Nä jag måste hålla mig till vad jag bestämt. Några turer framåt hösten ska hon med på men det får bli allt.

Men här kommer lite bilder på min silver prinsessa Silver Victori Greyzy snart 15 månader.

Hon är vacker lilla damen

Av Marika Pontén - 9 juni 2015 18:49

missade ju helt i inlägget att Cozys son Proppen var på utställning i helgen oxå.

Silver Victori I Found A Way blev 2 bästa hane med R-Cert i Norrköping i helgen som gick.
Stort grattis till matte Anne-Li o fina Proppen.

Parvus Barbababa "Börre" med uppfödare Johanna i Riihimäki i helgen som gått. Detta är en son till Cozy.
Bästa hane 2 med R-Cert. Även syster Parvus Bubble Gum "Pirpana" placerade sig o blev Bästa Tik 2 med R-Cert.

En kort på lille Silver oxå som var på Inoff i Fagersta i helgen.

Av Marika Pontén - 9 juni 2015 18:35

Ett nytt försök gjorde jag o Cozy i helgen att få det Norska Championatet men icke sa nicke.
Nära skjuter ingen hare o Cozy blev på lördagen 4 Bästa hane med R-Cert. Tjoho
Regn o skitväder som tack o lov klarnade upp tills vi skulle in i ringen.

Visst ser vädret härligt ut?
Fotograf är Synnöve S Vårdal Hallberg
På söndagen var vi inomhus o då fick vi värre resultat.
Cozy blev 4 i championklass med ett Exellent men utan ck. Var bara 1 i klassen som fick det. Ck:N haglade det av i mellanpudel klasserna så jag antar dom var slut till dvärgarna.
Skämt åt sido så var det konstig bedömning men sånt är livet.

C.I.B, SE UCH, FI UCH, DK UCH, EE CH,DK W-12 Silver Victori Cozy Boy
Får se om jag orkar Norge igen.
Tack Annette o Synnöve för en rolig helg trots mindre bra resultat.

Min fina pojk

Trötta vovvar Pixel, Maja o Cozy

Lite Cozy barn har visats i ringar i helgen men bra resultat. Ett gäng på Inoff i Fagersta som jag ska tigga lite bilder på
Sen har Cozys barn hos Kennel Parvus i Finland fått fina resultat.
Nu pausar jag o Cozy lite igen

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Skapa flashcards