Alla inlägg under april 2013

Av Marika Pontén - 28 april 2013 13:35

Numera tar jag nästan alla kort med mobilen! Men så blev jag sugen på att ta fram min riktiga kamera o fota lite.

Åh det var riktigt kul!!
Valparna mår jättebra, Viccan mår toppen & jag börjar bli människa igen!

Lite bilder kommer här!
 
Först min pojke DK UCH , DK V-12 Silver Victori Cozy Boy!!

Sen valpar då såklart

 
Silver Victori Happy To Be Here 2 dagar   
Den minsta av grabbarna
 
Silver Victori Happy To Be Here

 
Silver Victori Right By Your Side 2 dagar  
 
Silver Victori Right By Your Side

 
Mamma Victoria med sina   

 
DK UCH Sejcon Grey Victoria  

 
Små söta silver tassar!!!

Nu ska jag börja fota lite mer igen!!

Av Marika Pontén - 28 april 2013 07:48

Det går fort! Nu är dom inne på dygn 2 o allt går bra! Dom är lugna i valplådan o mamma Viccan tar hand om dom små!
Bilder från nu på morgonen kommer här:

Av Marika Pontén - 27 april 2013 07:18

Ja natten har varit lugn, mamma o gossarna mår bra! Har väl tagit in att vi förlora en gosse, känns alltid jobbigt. Jag kämpade med honom en stund men tyvärr! Nu är han en ängel
Men dom 2 andra mår som sagt var bra! Det blev en lång dag men när väl krystvärkarna satte i gick det fort! Duktiga Victoria!!
E-kullen ska få sina namn från sånggruppen Eurythmics som var favoriter när matte var ung!
Så låt mig presentera
"Blå" hane överst som ska heta
Silver Victori Happy To Be Here
"Grön" hane under det som ska heta
Silver Victori Right By Your Side

Av Marika Pontén - 26 april 2013 22:56

En lång dag är till ända! Victoria har nu fått sina valpar. 2 välskapta hanar. En till kom till slut men han var tyvärr dödfödd! Sånt gör alltid ont men man får glädjas åt dom 2 gossarna som finns här! Viccan var jätteduktig!
Natti

Av Marika Pontén - 26 april 2013 10:22

Viccan orolig sen 05:00 i morse! Låg temp o skaka runt 09:00.
Varit ute men vill upp till sin valplåda!
Hon har krafsat ordentligt o idag blir det nog valpar! Dygn 63 från första parningen!
Familjen packar o gör klart för en tripp till London men jag är som sagt hemma!
Hoppas min familj har en toppen helg o tack för förståelsen att jag blir hemma!

Just nu händer inte så mycket, så det dröjer än innan det är valpar här!!

Av Marika Pontén - 25 april 2013 12:20

Idag fyller min älskade dotter Rosanna 24 år!! Jösses vad fort tiden går.
Hon pluggar till lärare från F-3 klass! Hoppas du får en toppendag!!
Imorgon åker min familj till London i 3 dagar men min resa blir inställd då Viccan väntar valpar! Lite surt är det men sånt är livet!! Rosanna, Joy & Bonni får ha en toppen resa utan tjatig mor & fru!!

 
en vacker bild på min dotter Rosanna när hon var på studentbal för 5 år sedan!!
Grattis igen min älskade unge!!!  

Av Marika Pontén - 24 april 2013 15:55

Viccan lugn, äter, kissar, bajsar o sover! Inget ännu alltså!
Namn är ju alltid både roligt o jobbigt att komma på! E är ju ingen lätt bokstav heller!! Men jag tror nog jag har lösningen! A-kullen heter ju Abba låtar i sina namn o ett annat band jag lyssnat mycket på när jag var yngre är Eurythmics! Så det blir nog låt titlar från dom som blir namn denna gången!! Klurar lite till på detta!
Bild på Viccan idag!

Av Marika Pontén - 23 april 2013 12:41

Allt lungt o jag mår bättre tack o lov! Lite hopp i tempen på fröken idag så.....

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Skapa flashcards