Alla inlägg under juli 2022

Av Marika Pontén - 31 juli 2022 20:18

Då jag har tappat lite när det gäller utställningar blir denna helg så kul

Jag o Keeper åkte idag till Vänersborg för att prova Öppenklass spår nr 2 i ordningen .
Då vi slarvar med träning körde vi ett kort träningsspår först innan skarpt läge.
Han gick som en klocka medan matte blev ivrig i träningsspåret.

Fick lugna mig o sen körde vi skarpt spår.
Han är snabb som attan så domaren tyckte han skulle lugna sig men huxflux hade han spårat klart på 15 minuter. Min lille hjälte. Han är så rolig att se när han jobbar.
Nu har vi ett spår kvar o kan sen ha kennel Silver Victoris första Viltspårschampion . Håll en tumme.

Sen Athena då som är Keepers syster.
I helgen blev hon godkänd o sertifierad assistent/servicehund. Hur coolt är inte det liksom. Matte Evelina o Athena är ett fantastiskt team i NW o rallylydnad .
Så glad för deras skull

Evelina o Athena

En underbar helg helt enkelt .

Av Marika Pontén - 23 juli 2022 15:04

Idag var det utställning i Märsta, jobbigt att sitta hemma långt bort dock.
Men Anita o Ingela är ju proffs o fixa det galant. Silver Victori More To Give eller Safir som han heter blev idag 2 bästa hane med fin kritik o R-cert. Super kul då han är bara ställd några få gånger. Denna gossen har jag sålt med bibehållen avelsrätt så extra kul såklart att det går bra o 2 mattar som gör detta så bra.
Grattis igen till Ingela o Anita. Nu får ni ladda om till imorgon med Cesar.

Ingela o Safir

Fin kritik.

Tack för allt ni gör med både Cesar o Safir.

Av Marika Pontén - 14 juli 2022 16:01

Nu är det gjord o helt färsk.
Så nöjd. Bästa Caroline Harju på Blå Jungfrun i Oskarshamn .

Så här såg det ut innan.

Då kör vi.

Klar o så jäkla nöjd.

Så duktig tatuerare Caroline eller Madame Bläck

Av Marika Pontén - 10 juli 2022 13:42

Man saknar dom ibland så det gör ont i hjärtat o då kan jag tycka att det är så orättvist att deras liv är så väldigt kort.

Idag skulle Tinja blivit 19 år o så länge kan dom ju inte vara med det vet jag ju.
En underbar dam o så saknad.

Underbara Tinja som blev 13,5 år.

Sen delas denna dag med Victoria. Min älskade dam som var den mest envisa o speciella pudel jag mött.
Hon är starten på Silver Victori o namnet är ju efter henne.

DK UCH SEJCON GREY VICTORIA

Dom snälla men så krävande ögonen saknar jag så det gör ont.
Jag har hennes ena son Cozy o hennes ena dotter Greyzy här, även hennes barnbarn Nami o Vizka. Barnbarnsbarn Keeper.
Så hon finns kvar hos oss ändå.

Grattis till er tjejer Tinja o Victoria på er dag.

Av Marika Pontén - 2 juli 2022 09:41

Päls är ju något som alla hundar har o pudeln ska ju dessutom klippas i frisyr om man vill visa upp dom på utställning.
Jag vardagsklipper mina hundar men kan inte riktigt få till en utställningsfrisyr som jag blir nöjd med o vill visa upp.
Då uppstår problemet att vara beroende av någon som kan måste hjälpa mig. Det är glest i leden på dom kan jag säga. Nu vill man ju inte heller åka massor med tanke på bränslepriserna.
Allt detta plus att jag inte känner den enorma lusten till utställning längre gjorde att efter 4 år rök pälsen på Keeper igår. Jobbigt ja men då det är bökigt att få till någon hjälp att klippa var det ändå ett beslut som kändes ok.
Nu har jag Vizka kvar i päls o får se hur länge vi kör det. Hon ska inte på utst mer i år utan först 2023 om jag hittar tillbaka till glädjen där.
Var sak har sin tid säger man ju alltid o min tid på utställning kanske är klar.

Keeper före

[Bild]

Keeper efter


Må gott.

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards