Alla inlägg under oktober 2012

Av Marika Pontén - 23 oktober 2012 22:05

Kom lite bilder från mina valpköpare Ingela O Björn i Borlänge!
Dom har lilla Silver Victori Cutie Pie "Tuva" som är syster till Cozy.
Dom har även lilla Silver Victori Drama So Far " Nea". Dom är helt underbara människor o jag är så glad att dom är just mina valpköpare!!!!!

Först lilla Tuva som älskar att gräva!

Sista bilden lilla Nea som somnat på vardagsrumsbordet!!!

Tack ALLA mina valpköpare för att jag fått sälja en valp till just er!!!!

Av Marika Pontén - 18 oktober 2012 09:39

Säljer min Chris Christenssen sax!
Nypris 1400:- men jag vill ha 900:- för den
Säljer en oanvänd karda 50:-
Har även en röd regnoverall från Gustav o Evita som jag säljer! 150:- vill jag ha för den.
Se bilderna.

Av Marika Pontén - 18 oktober 2012 09:39

Säljer min Chris Christenssen sax!
Nypris 1400:- men jag vill ha 900:- för den
Säljer en oanvänd karda 50:-
Har även en röd regnoverall från Gustav o Evita som jag säljer! 150:- vill jag ha för den.
Se bilderna.

Av Marika Pontén - 14 oktober 2012 09:24

I fredags fixade jag Cozy o packade bilen för att åka till Annette på Cruseas Kennel! Hon skulle klippa lite på Cozy o sen skulle vi på lördagen till utställningen!

Tidig lördag morgon for vi med 3 hundar till Volviahallen! Det blev en LÅNG dag! Domare för dvärg o mellan var Fredrik Nilsson! Man är ju alltid lite nyfiken när man ställer för någon man aldrig ställt för! Speciellt med min färg på pudel! Dom var 5 unghundar i Cozys klass! 2 av dom var silver/grå. Man vill ju så gärna få ett Ck då man sen får vara med i Sar-bis! Cozy har ju klättrat lite på SAR listan så........
Men icke. Cozy fick en "bra" kritik ett Exellent men inget mer. Så var det med det!
Men är så impad av min kille som står ut hela långa dagen sen in o visar sig fint! Min kärlek är han ALLTID!!
Önskar alla som det gick bättre för ett stort grattis! Alltid kul att träffa folk.
Nu laddar vi om till en ny Danmarksresa! Herning i nov!
Bild på en trött Cozy i Älvängen!!!

Av Marika Pontén - 7 oktober 2012 20:50

Idag hade vi i Pudelgruppen Skaraborg ordnat en klippkurs med Christer Ivarsson från Party Line´s Kennel
Jösses vad det ser lätt ut när proffsen klipper!!

Mycket hundar & en av dom ´var Silver Victori Dancing Queen frå A-kullen här på min lilla kennel!!

Naturligtvis var jag tvungen att fota lilla fröken!!


Lilla vackra Pixie

     
Hon är så lik sin mor denna lilla damen i ALLT!!!! Otroligt lika är dom!!

 
Sejcon Grey Fanny Fine som är mormor till Pixie

  
DK UCH Sejcon Grey Victoria som är mamma till Pixie

 
Silver Victori Dancing Queen

Visst är dom lika dessa 3 generationer??

Av Marika Pontén - 6 oktober 2012 09:12

Det blev ingen parning denna gången! Här säker på att Viccan bröt sitt löp! Jag hoppas hon kommer igång i nov/dec igen som "planerat". Men nu är det bara att vänta o se!
Idag åker jag hem med Nuka till Carro. Han är en underbar hane o våran vecka ihop har bara stärkt mina tankar om att Nuka o Viccan kommer bli en toppen kombination!!!

Bild på en trött Nuka som smält hela familjens hjärtan!! Du vet Carro att min son har första tjing när du tröttnat på honom!!!!!

Av Marika Pontén - 2 oktober 2012 09:46

Victoria skulle löpa nov/dec var min tro. När hon väl börjat löpa så är hon parad på dygn 11& 13. Plättlätt!!!
Nu löpte min äldsta tik för ett tag sen o strax efter började Viccan oxå att vad jag trodde att löpa! Så idag ska hon vara på dygn 15. Vill hon paras??? Nix. Har med mig hanen sen i fredags men icke sa nicke!
Var det ett "förlöp" så hon drar igång igen? Eller är det ett " split östrus" alltså delat löp så hon sätter igång igen om 2-3 veckor? Var det inget alls så hon löper som hon ska i nov/dec? Har jag missat henne så hon löpt längre än vad jag märkt? Kommer hon inte löpa förrän till våren nu???
Suck!!!! Vandrande pinnar som är tvåkönade är nog lättare!!!!
Har aldrig varit med om detta alls förut så lite jobbigt tycker jag att

Bilderna är på en sugen Nuka o en ointresserad Victoria!!!

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards