Alla inlägg under oktober 2021

Av Marika Pontén - 26 oktober 2021 18:11

Kom fina kort på Keepers 3 barn i Piteå.
Så sorgligt att jag inte får ihop tid att åka o titta på dom.

Hanen

Tik

Tik


Dom ser jättefina ut alla tre. Lycka till med dom Hanna o Peddan

Sen var det Keepers päls.
Vara kvar eller inte det är frågan.

Igår badades han o Mona var snäll att sätta saxen i honom o vips blev det en pudel.

Innan

Efter

Nu står han inte vackert på bilderna då han var redigt trött på oss efter bad, fön o klipp. Men typ 1 kg päls borta.

Jag gömmer mig under kuddarna säger Keeper istället.

Av Marika Pontén - 16 oktober 2021 16:17

För första gången på 1 1/2 år har jag varit på hundutställning .
Pudelklubbens Rasspecial i Vårgårda.
Jag o Vizka.
Hennes första utställning o hon är 7 månader. Får säga att hon skötte sig riktigt bra trots det. Skällde lite, tappa svansen lite men snabbt upp med den o funka bra ändå i ringen.

Hon var ensam i sin klass Valp 6-9 månader.
Fick HP o blev sedan BIM mot hanen

Nu är vi trötta o dröjer ett litet tag igen innan vi ställer nästa gång.

Silver Victori Only The Lonely

Nu ska vi packa ur bilen

Av Marika Pontén - 13 oktober 2021 10:20

Idag är det Aska o Mios 3 åriga födelsedag .
Tiden går sjukt fort o natten då dom föddes känns inte som redan 3 år sedan. Mio kom ut naturligt men lilla Aska fick snittas ut. Sen när dom kom in med henne o hon var helt silverfärgad redan tappade man hakan.
Kul o lite speciell fröken.

Något dygn gamla.

Silver Victori All My Love eller Mio som han heter hos Maria i Norge

Silver Victori You Shook Me eller Aska som hon heter hos Benedikte i Norge.

Hoppas ni får en härlig 3 års dag.

Av Marika Pontén - 6 oktober 2021 22:12

Snart är hon 7 månader min lilla Corona hund Vizka.
Idag bad o klipp. Tyvärr ingen bra efterbild.

Urborstad o redo för bad

Badad

Älskar detta huvud

Silver Victori Only The Lonely

Hon är ju min så jag får ju säga det men visst är hon vacker

Av Marika Pontén - 2 oktober 2021 09:09

Idag är det redan 4 år sedan husse fick vara barnmorska när Greyzy bestämde sig för att valpa medan jag var påväg hem från utställning på Åland. Allt gick fint o 3 grabbar föddes.
Grattis till Bobby som bor hos Malin ,
Hugo som bor hos Amanda o Julian som bor hos Camilla. Hoppas ni alla 3 får en fantastisk dag.

Malin o Bobby

Camilla o Julian

Amanda o Hugo

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards