Alla inlägg under januari 2014

Av Marika Pontén - 30 januari 2014 13:03

4 månader har redan gått sen F-kullen kom till världen.
Hälsar ett stort grattis till Ossi hos Ingrid i Partille..
Här grattar vi Nami o Proppen.
På lördag ska dom få följa med på utställning.

Tog nåt kort snabbt nu men det kommer bättre.

Silver Victori A Window Opens " Nami" 4 månader som kommer bli en toytjej.

Silver Victori I Found A Way "Proppen" som ännu letar eget hem.

Av Marika Pontén - 24 januari 2014 10:42

På söndag åker Nuka tillbaka till Kalix. Det har varit en bra vecka o jag är otroligt tacksam till alla som var med o löste detta.
Många fina parningar o Nuka & Victoria har fixat allt själva.

Nu hoppas vi det kommer valpar i mars.

SE UCH, FI UCH, DK UCH,EE UCH, CACIB x 2
Nuka Vom Reitenden Roland
Blir pappa

DK UCH Sejcon Grey Victoria
Blir mamma
Båda föräldrarna:
Ögonlysta :U.A
Patella: 0/0
PRA-prcd hereditärt fri
Dvärg båda 2
Nuka även MH testad o godkänt på skott.


Av Marika Pontén - 18 januari 2014 18:15

Ja nu är han här iallafall Nuka killen.
Dom är så söta han o Victoria. Igår blev dom tokglada att se varann( jag vet att dom borde det då han är hane o hon löper) men jag menar att dom verkligen gillar varann.
Igår blev det en fin parning o idag oxå. Dom sköter allt helt själva.

Sir: DK UCH, EE UCH, SE UCH , FI UCH Nuka Vom Reitenden Roland

Dam: DK UCH Sejcon Grey Victoria

Nu håller vi alla tummar

Av Marika Pontén - 15 januari 2014 20:15

Man ska inte ropa hej förrän allt är i land men det verkar som älskade Tina har lyckats lösa så att Nuka kommer från Kalix o häråt.
Nu hoppas vi att Viccan inte bryter sitt löp o att vi får till parning. Håll alla tummar ni har så vi får vackra vårvalpar här hos Silver Victori.

Pappa blir då Nuka

Mamma blir då Victoria

Håll nu alla tummar.

Silver Victori I Found A Way silver dvärghane snart 16 v letar ännu eget hem. En glad, härlig, snygg o framåt kille.
Vid intresse: marika.ponten@ gmail.com

Av Marika Pontén - 13 januari 2014 14:24

Idag kom Cozys fina diplom på posten.
Känns helt underbart att ha en egenuppfödd o kennelns första Internationella Champion.
Ett megatack framför allt till Monica Jonsson som från början sa att den killen kommer bli något o jag bestämde mig för att han skulle få stanna. Monica har åkt runt ihop med oss på nästan alla utställningar o även klippt Cozy.
Tack för att du finns Monica.
Sen tackar jag många fler som hjäpt oss på vägen. Ingen nämd ingen glömd.
Nu jagar vi det där jäkla svenska certet men nån gång ska det väl trilla in.

C.I.B, DK UCH, FI UCH, DK W-12 Silver Victori Cozy Boy
Regnr: SE19463/2011
Ögonlyst: U.A
Patella:0/0
PRA-prcd heriditärt fri
Dvärghane grå på ca 30 cm
Finns tillgänglig för lämpliga tikar.
Kontakt: Marika Ponten
070-5480113
marika.ponten@gmail.com

Hans son på 15 v idag letar eget hem

Silver Victori I Found A Way
Regnr:SE54418/2013

Av Marika Pontén - 12 januari 2014 21:40

Tog några bilder på den snygga killen Silver Victori I Found A Way med min riktiga kamera oxå!

Fina killen söker som sagt eget hem!
Regnr: SE54418//2013
Maila vid seriöst intresse:
marika.ponten@gmail.com

Av Marika Pontén - 12 januari 2014 15:45

Idag har killen fått en renovering. Nos , tassar o klor. Sen blev det bad o klipp. Jag tränar på att klippa, har inget värsta trim utan halvtaskigt ljus att klippa i så jag ser felen. Men nu är vi trötta både jag o " Proppen" så fixa det sista blir imorgon kanske.

Först ut idag var Cozy som fick ett bad.

Silver Victori I Found A Way 15 v letar eget hem. En riktig liten läckerbit är han. Glad framåt o nyfiken härlig grabb.

Han kommer bli dvärg när han är klar.
Vid seriöst intresse maila:
marika.ponten@gmail.com

Av Marika Pontén - 11 januari 2014 11:26

Jag tror min Viccan äntligen är på G att löpa. Nu ska bara allt annat runt om lösas. Hanen är låååååångt bort.

Silver Victori I Found A Way snart 15 v letar ännu eget hem. Regnr:SE54418/2013
Vid intresse maila:
marika.ponten@gmail.com

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Skapa flashcards