Alla inlägg under mars 2012

Av Marika Pontén - 24 mars 2012 14:06

Ja tiden går sjukt fort alltså.
Idag fyller B-kullen 2 år. B-kullen består av lilla Silver Victori Be Lovely eller Ricke som hon heter numera.
Hon kom till världen genom ett akut kejsarsnitt efter 14 mil enkel resa till Allingsås mitt i natten.
Hon är efter min lilla toy tik Bellis & Sporrens Catch The Style *Salty* är pappa. Hon är *blå* till färgen men numera ser man klart att hon är grå.
Hon var hos mig tills hon var 6 månader då jag fattade beslutet att hon skulle få flytta. Hon är så liten så hon ska inte gå i avel. Det gjorde ont i hjärtat men jag hittade världens bästa Ella som blev hennes nya matte.
Det klickade direkt & lilla Ricke har det bara bäst!
Ett tufft år hade dom förra året då Ricke fick domen patella & veterinären ansåg att ena bakbenet var tvunget att opereras. En lång historia blir kort då det visade sig att operationen gjordes helt i onödan & att Ricke idag har varit hos en annan veterinär där hon är friad från patella. Trist men idag mår hon jättebra & är en pigg & glad hund som lever med matte Ella & hundkompisar! 24 cm hög & viltspårar för fullt!!!
Grattis lilla Ricke på din dag & du  med flock har många fina år att se fram mot!! Tack bästa Ella för att du tar hand om denna lilla goding så underbart bra!!!!

 
Mamma Bellis med lilla Ricke

Silver Victori Be Lovely 
 
Ska sussa gott på kudden!!! 
 

Söt som socker ingen kan säga annat!!
       
Lilla Ricke 6 mån på denna bild!!

 
Ella när hon hämtar lilla Ricke
 
Jag ställde Ricke en gång & kritiken avslutades med: Very happy dog in the ring!
 
Ricke med bästisen Ändra!!!!

Av Marika Pontén - 23 mars 2012 21:37

Min allra förstfödda valp Silver Victori Dancing Queen *Pixie* har ögonlysts & kollat patella status idag!
Allt var U.A Känns gott i själen! Grattis till det Anna & Eva som har Pixie!!
 
Jag & Pixie i Ransäter förra året!!

Pixie igen!!
    
Pixie till vänster & hennes mor Victoria till höger!

Som sagt glada besked när hälsokontrollerna är bra!!

Av Marika Pontén - 20 mars 2012 18:53

Jag måste bara säga att visst har alla hundar olika sätt. Det ser jag helt klart på mina 4 hundar.
Lilla fröken Victoria har ett väldigt "talande" uttryck. Hon är väldigt bestämd i sina åsikter men alltid vänligt sinnad.
Men man kan verkligen se på hela henne när hon "surar". Hihihihi lite kul är det allt.

 
Här ligger lilla fröken Victoria & surar för att hon inte fick som hon ville med en leksak.
 
Visst ser ni den sura minen? Hon tittar inte på mig utan surar verkligen!  

Ställde ju ut den nya hundbädden på altanen nu när solen har varit framme stundtals.

 
Tinja bara älskar att ligga där i solen!

Har anmält Cozy till Lidköping nu. Spännande!!

Av Marika Pontén - 18 mars 2012 09:44

Man funderar fram & tillbaka när, var , hur?
Min plan var att när Victoria löper i maj/juni så skulle hon paras. Men........ allt funkar inte som man vill alla gånger.
Nu har jag bestämt mig att dra på detta fram till löpet efter det då i nov/dec istället.
Det blir inget bra med valpar mitt i sommar för våran del så nu blir det senare! Känns skönt att ha fattat ett beslut & vem vet kanske Viccan ska få ta ett vänstervarv nån gång i sommar istället!

E-kullen kommer vara efter:

  
Sir:Nuka Vom Reitenden Roland
Patella 0/0, Prcd-A, 33 cm, fulltandad
2010.02.17
Äg: Tina Fors
 
Dam: Dk Uch Sejcon Grey Victoria
Patella: 0/0, Prcd-A, 30 cm, fulltandad
2007.07.10
Äg: Marika Pontén


 
Nuka!!!
 
Victoria

Så det blir valpar 2013 på Kennel Silver Victori istället för 2012

Av Marika Pontén - 16 mars 2012 13:01

Man planerar, drömmer & längtar! Man tycker 5 dagar är LÄNGE men vips så är dom över.
Darling Monica & jag åkte som sagt till England den 7 mars. Den 8 mars gick pudlarna på Cruft.
 
Vet inte vad jag ska säga & tycka om pudlarna. Bir & Bis  i storpudel togs av svenskar! Jippi!!!
Men dom har en helt annan klippning där än vi har här. I mina ögon såg flera av dom inte klippta ut alls.
Men som sagt det var en upplevelse att vara på Cruft & se allt live!!
Fredagen var vi oxå på Cruft men den dagen ägnade vi åt att shoppa. 5 JÄTTEstora hallar med bara prylar! WOAW!!
Jag handlade lite av varje
      En ny snygg plånbok fick följa med mig hem. En gosig hoodtröja blev oxå min & det vackra handgjorda halsbandssmycket från Madrid.

Fredagkvällen landade 2 trötta kvinnor på puben Little Owl som låg brevid vårat hotell. 2 äldre herrar tyckte vi var lite galna som lagt pengar på flyg, hotell, shopping m.m då man kan handla öl för dom pengarna istället!  

Puben Little Owl 
 
Vårat hotell 
 
Det blommade för fullt på baksidan av vårat hotell!!

Lördagen åkte vi tåget in till Birmingham för att shoppa loss. Hahahahaha inte mycket handlat kan jag säga då modet inte föll mig & darling Monica i smaken. Eller så var vi bara för trötta helt enkelt jag vet inte.
Handlade lite till min familj i allafall som var hemma & tog hand om hundarna dessa dagar!! Tack till er utan det hade jag inte kommit iväg alls!
 
Klassiska!

Lördagkväll åt vi god mat på Little Owl sen stupa vi i säng!
 
Söndag var det ju stora finaldagen! Kul & tråkigt för då vet man att det roliga snart är slut.
    Fota inte så mycket inne i hallen för det var dåligt ljus därinne för att fota.
Men Kerry Blue Terriern som sov i husses knä var ju toppen & en läcker afghan är ju nästa dröm.


Final ringen där det inte heller blev så många kort tagna p g a det blev så kassa kort i ljuset!
  
Jag & Darling Monica i väntan på BIS
Söndag kvällen kom & måndagen var det dax att åka hem!
5 otroligt roliga dagar som jag kommer leva länge på helt klart!! Värt varje öre & tack snälla goa Darling Monica för dessa dagar. Allt som onda fötter, konstiga hotellnamn m.m är skåningarnas fel!!

Sen är det såklart skönt att komma hem det går ju inte att komma ifrån!
Här är goa Cozy igår kväll i nya bädden sovandes så gott:
 

Nu ser jag fram mot att ställa lite själv. Först ut är Strömsnäsbruk med Cozy!

Så länge



 

Av Marika Pontén - 6 mars 2012 20:51

Packat & grejjat fram & tillbaka! Tror jag har koll på läget.
Imorgon blir det att flyga till Birmingham. Så kuligt!!

Idag har jag badat & fönat Victoria & Cozy då jag ska vara borta i några dagar. Hoppas det inte blir toktovigt nu när jag är borta. Dottern har lovat att hålla ställningarna  



Victoria nybadad & fin tills jag kommer hem igen!!
 
   
Silver Victori Cozy Boy nybadad & fin tills jag kommer hem igen!

Får väl se hur det går med bloggandet från Cruft!

Ha det gott tills vi hörs igen    

Av Marika Pontén - 5 mars 2012 20:41

Ja, lite pirrigt är det. Imorrn ska jag packa & på onsdag åker jag till Monica för att styra mot Landvetter.
Sen bär det av till Birmingham för att gå på Cruft. Pirrigt & jäkligt kul ska det bli.

Är inte hemma då A-kullen fyller 2 år! Grattis i förskott till Silver Victori Rock Me "Milo", Silver Victori Dancing Queen "Pixie" & Silver Victori Kisses Off Fire "Koffi" som blir 2 år den 8 mars!!!!
  Pixie
  Milo
  Koffi!!

 
Mitt nya fina halsband jag beställt som kom idag! I sommar har jag & Bonni varit gifta i 20 år. Tiden går sjukt fort!

 
Min nya fina handduk.

 

min älskade Victoria sover gott i mitt knä!!

 

Sejcon Grey Victoria sover gott  

Det var lite för idag, solen har varit framme & snödropparna blommar. Våren är nog på gång va?

Så länge  

Av Marika Pontén - 1 mars 2012 19:23

Tiden går fort kan man ju lugnt säga! Redan 1 mars, men det är härligt för då närmar vi oss våren.

Jag är lite pirrig för nästa onsdag den 7 mars åker jag & Monica till Birmingham för att gå på Cruft. Det känns häfftigt måste jag säga. 4 dagar utställning, hotell, hotellfrukost, shopping m.m JIPPI  

Igår åkte jag "akut" till Skara så Monica klippte Cozy. Han var så långhårig så det var gott att få det gjort med tanke på att jag ska iväg. Min lille kille ska ställa ut i Strömsnäsbruk sista mars/1 april. Kuligt. Sen fins tankarna på Danmark i sommar. Var länge sen jag var över & ställde i Danmark.

Sätter in lite blandade bilder på silverfiskar!!


Detta är Silver Victori Dancing Queen "Pixie" när jag ställde henne i Ransäter 2011. 
Hon är sjukt lik sin mamma Victoria

 
Familjen Hertel från Danmark när dom hämtade Silver Victori Kisses Of Fire "Koffi"
Detta var 2010 & det var lycklig familj som åkte hem med denna lille kille! 
 
Denna bild är från Gotland 2010. Hundarna från vänster sett är Brejker, Iza, Doris, Victoria, Nyx & Hera!


Ella när hon hämtade lilla Silver Victori Be Lovely "Ricke" 2010.

 
Silver Victori Cozy Boy "Cozy" på utställning i Backamo 2011! Min goding!!
 
 
Alf & Anita när dom hämtar lille Silver Victori Charmer "Douglas".  
   
Ingela & Björn när dom hämtar lilla Silver Victori Cutie Pie "Tuva" förra året. Hos dom
även lilla Nea numera!


Silver Victori Rock Me "Milo" som bor med Ida i Kil!
 
DkUch Sejcon Grey Victoria "Victoria" min underbara tjej! 
 
Silver Victori Charmer "Douglas" i bustagen sommaren 2011
 
    
Det kom en hälsning från Danmark från Koffi med familj!

Ja det var lite blandade bilder & mer kommer! Är ju lite kul att blogga igen för det var länge sedan jag gjorde det.
Ska presentera mina valpplaner så småningom .

Tack för idag!

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards