Alla inlägg under juni 2012

Av Marika Pontén - 18 juni 2012 18:20

Hemma igen efter en helg i Danmark med Monica, Mia & Sara!
Åh det har varit så kul. Stugan vi bodde i var helt ok & låg 10 min från utställningen. Tur att vi hade vår ring inomhus för det var ordentliga regnskurar hela tiden.

Nu kan inte jag alla resultat i huvudet så jag säger bara grattis till alla! Det snurrar lite i skallen efter dessa dagar!

På lördagen drämde min Silver Victori Cozy Boy till & blev bästa hane med Cert & Cacib. Sen blev han BIR.
En lång väntan till gruppfinalerna där han skötte sig kanon i stora ringen. Vi var inne & visa oss i allafall innan vi sprang ut. Vilken dag!!!

Bir & Bim i Sar-dvärg Ballerup den 16/6-12

 
Domare Andreas Schemel, Österike

   
Silver Victori Cozy Boy "Cozy" 16 mån i Ballerup.
Kritik:
" Nicely balenced silver, very pleasing expresion, exellent profile, lovely eyes, very good neck and shoulder Slightly still needs to drop in body and could cary a touch more weight, suff topline, well angulated hinqourters, good colour for age, good tailset, well good hind action, good aitegate, not fuly marture, but time is on his side"


På söndagen blev Cozy 2 Bästa hane med R-cert, R-Cacib. Det var en rolig match i bästa hane då domaren höll på LÄNGE innan han bestämde sig för den röda hanen. Så det var verkligen helt ok att "förlora" då det var en "hård" strid.
Domare var Adam Ostrowski, Polen


Mia tog lite kort på min kille men det var en svår lokal att fota i! Tack Mia för fina kort!!

   
Kritik den 17/6-12
" Good size, to slim, nice head, exellent eye and bite Very good neck and topline and tail, flat feet, beautiful coat, nice movement"

Mata upp min kille behöver jag väl då, han rasade lite nu när Victoria löpte så nu får vi lösa det!

Tack för alla människors sällskap i helgen! Ett EXTRA stort tack till Monica som fixar min hund, är glad & positiv!!
Nu laddar vi om till Borås om 2 veckor!!  

Av Marika Pontén - 10 juni 2012 17:45

Ännu en regnig & härlig utställning! SUCK!!
Utställningstältet står åter uppfällt i tvättstugan & massor av lerig tvätt i maskinen. Jajajaja

Igår åkte jag till Monica där hon klippte på Cozy! Vi packade sen in oss i bil & med husvagn bak styrde vi färden mot Vänersborg.
Väl på plats höll Mia & Börje en plats åt oss där vi skulle stå för natten. Vi gick ner & satte upp våra tält, det är rätt skönt när det är klart när man kommer på morgonen.
Sen upp till husvagnen & äta. Mysa fram till 23:00 ute med god mat & dryck & bästa sällskapet, för att sen sussa i Monicas nya husvagn! Funka toppen.
Under naten vakna man till & då ÖSREGNADE det! JIPPI!!!!!
Regnigt & geggigt var bara att gilla läget! Trevligt sällskap runt om & lite sång fick våra tältgrannar av oss.

Annars ingen rolig utställningsdag! Trälig domare kan jag tycka.
Cozy fick Exellent & sen var det slut! Man vill ju gärna ha lite mer...

Lite bilder från detta fick jag just av Mia på mailen! Tack för dom!!!

 
Jag & Cozy med våran egen paraplykille Börje!!

 
Blött & äckligt!!

 
Silver Victori Cozy Boy 16 månader idag slutligt inmätt till 29,5 cm.

Tack ALLA inblandade i denna helg!!! Inga namn så glömmer jag ingen!!!

Nu laddar vi om för Danmark nästa helg!!!

Av Marika Pontén - 1 juni 2012 09:19

Hurra!!!
Neas pappa Rocky har varit med sin matte i Ungern på flerdagarsutställning!!
NO UCH Silver Joker Roy Rocky kan nu även titulera sig som Ungersk Champion sen den 28 maj 2012.


Ett jätte grattis till Björg på Lillba´s Kennel i Norge till denna otroligt vackre pojke!!
Här kan ni titta in på Björgs vackra Blogg: http://mawyou418.blogspot.se/
Titta även in på hemsidan: http://www.poodleinfo.no/web2/index.html
Har frågat & fick låna lite bilder på vackre Rocky från Ungern Bilderna är tagna av Ildiko Sarkozy!

  Vackre Rocky som är pappa till min Silver Victori Drama So Far "Nea"!!!
 
Gillar domare som tar sig en stund med hunden!!


  
Ett så otroligt vackert uttryck. Norsk & Ungersk Champion Silver Joker Roy Rocky


 
   
Lovely expresion!!!!!! Grattis till denna vackra kille Björg!!!!



Nu ska här ladda inför morgondagen då jag & Cozy far till Taxinge Slott för utställning!!! 

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards