Direktlänk till inlägg 18 juni 2012

Ballerup 16-17/6-2012

Av Marika Pontén - 18 juni 2012 18:20

Hemma igen efter en helg i Danmark med Monica, Mia & Sara!
Åh det har varit så kul. Stugan vi bodde i var helt ok & låg 10 min från utställningen. Tur att vi hade vår ring inomhus för det var ordentliga regnskurar hela tiden.

Nu kan inte jag alla resultat i huvudet så jag säger bara grattis till alla! Det snurrar lite i skallen efter dessa dagar!

På lördagen drämde min Silver Victori Cozy Boy till & blev bästa hane med Cert & Cacib. Sen blev han BIR.
En lång väntan till gruppfinalerna där han skötte sig kanon i stora ringen. Vi var inne & visa oss i allafall innan vi sprang ut. Vilken dag!!!

Bir & Bim i Sar-dvärg Ballerup den 16/6-12

 
Domare Andreas Schemel, Österike

   
Silver Victori Cozy Boy "Cozy" 16 mån i Ballerup.
Kritik:
" Nicely balenced silver, very pleasing expresion, exellent profile, lovely eyes, very good neck and shoulder Slightly still needs to drop in body and could cary a touch more weight, suff topline, well angulated hinqourters, good colour for age, good tailset, well good hind action, good aitegate, not fuly marture, but time is on his side"


På söndagen blev Cozy 2 Bästa hane med R-cert, R-Cacib. Det var en rolig match i bästa hane då domaren höll på LÄNGE innan han bestämde sig för den röda hanen. Så det var verkligen helt ok att "förlora" då det var en "hård" strid.
Domare var Adam Ostrowski, Polen


Mia tog lite kort på min kille men det var en svår lokal att fota i! Tack Mia för fina kort!!

   
Kritik den 17/6-12
" Good size, to slim, nice head, exellent eye and bite Very good neck and topline and tail, flat feet, beautiful coat, nice movement"

Mata upp min kille behöver jag väl då, han rasade lite nu när Victoria löpte så nu får vi lösa det!

Tack för alla människors sällskap i helgen! Ett EXTRA stort tack till Monica som fixar min hund, är glad & positiv!!
Nu laddar vi om till Borås om 2 veckor!!  

 
 
Anna&räserpudlarna

Anna&räserpudlarna

18 juni 2012 19:19

Grattis! Cozy är ju så underbart snygg <3

http://pudeltrassel.wordpress.com

Marika Pontén

18 juni 2012 19:28

Tack snälla Anna!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marika Pontén - Tisdag 26 mars 11:25


Silver Victori Purple Rain och Silver Victori Take Me With U fyller idag 2 år Stort grattis till Nixon på Åland o Fira i Borlänge och hoppas ni får en toppen dag ...

Av Marika Pontén - Torsdag 21 mars 11:26

Japp så är det. 10 år är galet. Jag hade gjort exakt samma kombo o det blev 2 pojkar Urmas o Sibeau. Då jag verkligen ville försöka få en tik efter Victoria o Nuka gjorde jag om den. Då hade Nuka flyttat upp till Haparanda så logistiken blev lite...

Av Marika Pontén - Tisdag 19 mars 10:49

Silver Victori Only The Lonely våran Vizka fyller idag 3 år. Hon som är pudel som 10 pudlar. Mamma till R-kullen. Nyfödd Vizka Stort grattis Vizka ...

Av Marika Pontén - Fredag 8 mars 11:02

Idag fyller A-kullen 14 år. Min allra första kull. Dom är döpta efter ABBA låtar.. Silver Victori Dancing Queen som sedan döptes till Pixie kom först o det var ju passande då det även är internationella kvinnodagen detta datum. Hon flyttade till A...

Av Marika Pontén - Lördag 24 feb 01:00


Stort grattis fina Nea på din 13 års dag Vet att den blir toppen för du har bästa Ingela o Björn till matte o husse ...

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards