Alla inlägg under juli 2013

Av Marika Pontén - 29 juli 2013 20:21

C.I.B, FI UCH,DK UCH, DK -V12 Silver Victori Cozy Boy
Regnr: SE19463/2011
Grå dvärg på ca 30-31cm hög
Patella:0/0
Ögonlyst:U.A
PRA-prcd hereditärt fri
Sir:Chapford Cash Ina Flash
Dam: DK UCH Sejcon Grey Victoria

Finns tillgänglig för lämpliga tikar
Kontakt Marika Ponten
Mail: marika.ponten@gmail.com
Tel: +46 70-5480113

Av Marika Pontén - 25 juli 2013 20:58

Ja tiden går fort! Imorgon är E-kullen 13 veckor!
Får rapporter av Kirsi o Rita Anna o det verkar gå så bra. Har återigen hitta 2 underbara valpköpare o det är då skönt!

Silver Victori Right By Your Side " Urmas" som bor hos Kirsi i Åbo!

Silver Victori Happy To Be Here " Sibeau" som bor med matte Rita Anna i Danmark!

Nu har jag min lilla Silver Victori Drama So Far " Nea" här för parning! Går allt dom det ska finns det silvervalpar i slutet av sept!
Pappan blir
FI UCH,DK UCH, DK-W12 Silver Victori Cozy Boy

Av Marika Pontén - 18 juli 2013 19:24

Nu smider vi planer för F-kullen! Så spännande o jag återkommer!

Nu till helgen åker Cozy med Gunilla till Segersjö på utställning! Tack Gunilla för det då jag jobbar o inte kan åka själv!
27/7 åker vi till Ransäter o ställer!
Idag kom Cozys diplom att han är Finsk Champion numera min pojk!

Av Marika Pontén - 10 juli 2013 14:31

Det är sjukt vad åren går fort. Tycker inte det var längesedan jag hämtade hem lill Tinja! Då hade jag min storpudel Nero som fostrade denna lilla aprikosa tuss! Idag fyller hon 10 år? Vi har åkt på en del utställningar men hon blev aldrig nån stjärna där men väl en stjärna hemma. Dottern har kört en del agility o freestyle o det älskar hon! Nu är hon "bara" pensionär! Hon är en klippa när vi har valpar för dom leker hon med o fostrar! Frisk är hon förutom problem med sina tänder! Älskar denna fröken som är en KLOK PUDEL!

Sunglade's Los Loriol 10 år!!

Sen fyller min stamtik Victoria 6 år idag oxå! Jag hade drömt om o letat efter en silvertik i många år! En dag hörde Annette ( Crusea's) av sig o sa att det finns en i Danmark! Kontakt med Pia på Sejcons kennel togs o hon blev min! Ett tack till Mona ( Dream's In Red) för att Viccan fick vara där i början då jag jobba mycket! Vi har haft mycket roligt ihop jag o Viccan o mitt kennel namn Silver Victori kommer ur hennes namn! Vi har åkt land o rike runt o hon är Dansk Champion! Ingen utställningshund men hon har lämnat 3 kullar med vackra valpar! Hon är en fantastisk mamma o ska paras nu i höst igen för sista gången!

Lite bilder på DK UCH Sejcon Grey Victoria! Sista bilden är på Victoria o hennes förstfödda valp Silver Victori Dancing Queen "Pixie" som numera själv är mamma!!!

Av Marika Pontén - 7 juli 2013 13:56

Köpte denna lilla ljuvliga varelse av Gunilla för några år sedan. Hon har gett liv till 2underbara toy tikar Ricke o Nea! Hon trivdes aldrig i min stora flock så efter sista valpningen fick jag omplacera henne! Hon bor numera i Stenungsund hos Gunvor i lever ett prinsessliv med promenader vid havet. Bellis älskar Gunvor & Gunvor älskar Bellis. Saknar denna lilla fröken så det gör ont ibland men vet att hon har det bäst! Tack Lena Petri som hjälpte till med denna placering o att du klipper lilla fröken!
Hoppas din 6 års dag blir underbar?

Bellis o matte Gunvor

Bellis som mamma

Älskade Belli?

Av Marika Pontén - 1 juli 2013 14:43

Så var dagen här då valplådan blev tom! Lille Sibeau har idag hämtats av sin nya matte Rita Anna o är påväg till Danmark! Önskar er all lycka o många underbara år tillsamans!?

Lille nybadade Sibeau väntar på Rita Anna!

Rita Anna har äntligen fått sin goding! Hoppas nu resan hem går bra. Lycka till nu Rita Anna o Sibeau

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards