Alla inlägg under februari 2016

Av Marika Pontén - 24 februari 2016 10:01

Fattar aldrig vart tiden tar vägen. Känns inte som 5 år sedan då jag trixande ihop resan till Norge o Björg för att få lilla Bellis parad med Rocky. Snälla Ella skulle till Norge över jul så dagen innan mötes vi upp i Karlstad så Ella tog med Bellis till Björg.
Juldagen åkte sen jag o Mona på hala vägar till Norge för att hämta hem en parad Bellis. Det var en resa att minnas. Älgar o annat spännande som vilse i skogen.
Tack snälla Björg som öppnade sin dörr i jultider o ordnade detta.
Sen kom väntan o sen kom en Nea.
Nea bodde hos mig tills hon var 10 månader o då miste Ingela o Björn sin lilla Myra. Dom har ju redan Tuva från mig o det kändes så rätt att fråga om dom då ville ha Nea. Det har blivit så bra. Nea var sen hos mig o fick en kull valpar med min Cozy som pappa.
Proppen, Nami O Ossi blev resultatet.
Bästa Ingela o Björn har nu Tuva, Nea o sist nu lilla Happy från mig. Happy är Neas barnbarn.
Tänk vad bra allt kan bli.

Grattis älskade lilla speciella Nea på din 5 års dag från din gamla flock. Vet att du har det bäst hela dagen o alla andra dagar.

Av Marika Pontén - 12 februari 2016 18:14

Tiden går så fort så man fattar bara inte. Idag fyller C-kullen redan 5 år.

Silver Victori Cutie Pie "Tuva" som bor i Borlänge med bästa Ingela o Björn.
Silver Victori Charmer "Douglas" som bor i Örebro hos bästa Anita o Alf.
Silver Victori Cozy Boy "Cozy" som bor här hos mig.
Stort grattis till er alla 3 från mamma Victoria o gammelmatte mig.


Får väl lägga ett extra grattis till Cozy som är min partner in crime i alla lägen. Vi har kuskat runt på mycket utställningar dessa år. Bil, båt o flyg o han har plockat några titlar.
Han är min kennels första Multi Champion o dessutom min egen uppfödning. Han har lämnat vackra valpar o är även morfar.

C.I.B, SE UCH ,DK UCH ,FI UCH ,EE CH , LT CH ,LV CH ,VDH CH,DK V-12, DK V-15
Silver Victori Cozy Boy

Av Marika Pontén - 8 februari 2016 21:44

Igår var jag på utställning fast utan hund. Greyzy var anmäld men hennes päls är inte på topp o inte jag heller. Orken o lusten att göra henne iordning fanns inte.
Men jag fick heja på alla andra istället.
2 av min uppfödning var ju där så........

Silver Victori I Found A Way eller Proppen som han heter visades vacker som alltid av fantastiska Anne-Li.
Du gör ett fantastiskt jobb med dina hundar o det är en fröjd att se er tillsammans . Jag är verkligen den malliga uppfödaren.
Ett slätt Exellent blev det så det blir nya tag snart igen.

Vet att jag är partisk men Proppen är så jäkla snygg.

Sen gjorde lille Silver Victori Here To Stay "Mio" debut i utställningsringen. 4 månader tuff o kaxig kille. Är så jäkla imponerad av denna killens psyke. Något har jag gjort rätt i min uppfödning tänker jag.
Han är söt som socker o charma alla tror jag igår. Du får hålla hårt i honom Anne-Li annars kommer nog någon o stjäl honom.
Han är en läckerbit både mentalt o i kroppen, utseende .

Han blev Bästa hanvalp Toy o blev sen BIM.
Tror även domaren blev lite kär.

Lille Silver Victori Here To Stay

Underbar bild

Nu laddar vi för nya mål Anne-Li eller ska vi kalla oss Team Victori?

Av Marika Pontén - 5 februari 2016 20:54

Förra helgen styrde jag o Anne-Li bilen mot hundutställning i Danmark med 3 Silver Victori hundar.
Jag hade med mig Silver Victori Greyzy men hade inga större förhoppningar då hon har dåligt med päls.
Lilla fröken skötte sig ok o vi fick ett slätt Exellent. Är bara att försöka igen.
Sen hade Anne-Li med sig Silver Victori Here To Stay "Mio" 4 månader. Han ställdes dock inte utan var våran maskot. Han skötte sig helt exemplariskt o charmade många på utställningen. Duktiga lilla killen som fixade hela resan.
Sen var det Silver Victori I Found A Way "Proppen".
Vi hoppades på hans 2 danska Cert såklart. Det fixade han genom att bli Bästa hane, BIR o sen BIS- 5 reserv.
Du gör ett så bra jobb med denna killen Anne-Li o nu laddar vi för en resa till. Fixar han det då oxå blir han Dansk o Svensk Champion.

Vackre Proppen.

Silver Victori I Found A Way BIR i Danmark.

Han är fin Cozys son Proppen.

Nu till helgen åker jag med till Eskilstuna o hejar på Anne-Li som ska ställa Proppen o lille Mio.

Tjing sålänge

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Skapa flashcards