Alla inlägg under mars 2014

Av Marika Pontén - 31 mars 2014 15:32

Jag har jobbat hela helgen o det har mina valpköpare oxå.

Kirsi har varit med Silver Victori Right By Your Side " Urmas" i Tallin på 2 dagars utställning.
På lördagen blev han Junior BIR o 2 bästa hane med Junior Cert.
På söndagen blev det ett Exellent .

Kirsi o Urmas. Bra jobbat

Så i söndags var det broderns tur stt ställas i Danmark.
Rita o Silver Victori Happy To Be Here " Sibeau" skulle på Danska Pudelkubbens utställning i Köge.
Sibeau blev 2Bästa hane med Junior Cert.

Lille Sibeau på utställning.

Ni är så bra med era hundar o jag är mallig.

Här hemma växer lilla fröken
Silver Victori Greyzy & frodas.

Idag är hon 10 dagar o väger 310g.

Avslutar dagens inlägg med bild på
Silver Victori I Found A Way "Proppen"

Älskar denna bild som husse Hans -Åke tagit. Prata med matte Anne-Li idag o allt går så bra.
Vad skönt det känns i själ o hjärta när jag tänker på mina valpköpare. Det gör mig lycklig att just NI köpt valp av mig ska ni veta.

Av Marika Pontén - 30 mars 2014 12:31

Grattis till F- kullen som blir 6 månader idag.
Ossi hos Ingrid i Partille
Proppen hos Anne-Li o Hans-Åke i Köping
Nami här hemma hos oss

Bild på Proppen O Nami

Igår ställdes Urmas ( Silver Victori Right By Your Side) i Tallin! BIR Junior o Junior Cert. Grattis Kirsi & Urmas o lycka till idag igen.

Idag ställs oxå brodern Sibeau ( Silver Victori Happy To Be Here) i Danmark av matte Rita. Stort lycka till.

Lite bilder till sist på Proppen som spåra med matte Anne-Li för första gången igår. Är så jäkla glad att Proppen fick detta underbara hem hos Anne-Li o Hans-Åke

Silver Victori I Found A Way
e. C.I.B, DK UCH, FI UCH, DK W-12 Silver Victori Cozy Boy
u. Silver Victori Drama So Far

Av Marika Pontén - 26 mars 2014 14:18

5 dagar är hon nu lilla damen.
174 g när hon föddes o sen ner till 170 g. Nu går hon uppåt o 5 dagar väger hon 198 g

Allt går jättebra o Viccan är supermamma som alltid. Detta är Victorias sista kull så lilla Greyzy stannar naturligtvis kvar här hos oss.

Rapporter från Köping visar att Proppen har det toppen. Är så glad att just Anne-Li ville köpa min älskade Proppen. Jag kommer få se honom i ringarna o det kommer bli så kul.
Önskar er all lycka i världen med gossen.
Läs om honom o hans flock här:
www.bluefeelings.se

Silver Victori I Found A Way "Proppen"

Köpte dessa idag så får vi se om nån vovve vill ligga i dom.
Hej så länge

Av Marika Pontén - 24 mars 2014 08:19

Redan 4 år sedan jag åkte in mitt i natten till Alingsås djurklinik med min lilla Bellis då valp inte ville komma ut. 14 mil enkel resa mitt i natten o dimma. Men det gick.
Ut kom en sockersöt lite tikvalp som fick namnet Silver Victori Be Lovely
Hon är ur en grå/ vit kombination o blev en "blå" pudel.

Här är lilla damen 11 v o underbar.

Vi döpte henne till Lova o hon var hos oss tills hon var 6 månader. Tyvärr blev hon alldeles för liten för att i mitt tycke gå i avel så beslutet fattades att hon skulle säljas.
Som tur var kom bästa Ella o var intresserad. Så blev det då Lova blev Ricke o flyttade med Ella o hennes flock till Forshaga.
Jag har inte ångrat det en sekund då Ella är fantastisk med sina djur.
Hoppas ni får många underbara år till
& ett stort grattis till Ricke på din 4 års dag från oss.

Av Marika Pontén - 22 mars 2014 20:01

Många tankar far i huvudet när en valp blir kvar i 6 månader. Stanna inte stanna?
Men jag har återigen hittat underbara valpköpare så beslutet att låta honom flytta var inte svårt. Hsn är nog den vackraste hund jag hitills fött upp tror jag så jag önskar Anne-Li & Hans-Åke ett stort lycka till med
Silver Victori I Found A Way allias Proppen. Han kommer få det så bra "min" pojk.
Lite bilder o rapport har kommit o allt går så bra.

Proppen & nya matte Anne-Li här i förmiddags.

Min vackra bukett som jag fick.

Grabben slappar o äter ben

Ett gäng bilder från Köping där Proppen numera bor hos Kennel Blue Feelings
Bus med nya kompisen Maskot.
Titta in på Anne-Lis hemsida
www.bluefeelings.se

Victoria & lilla Greyzy mår utmärkt.

Av Marika Pontén - 21 mars 2014 20:25

Idag kom då G -kullen här hos Silver Victori.
Mamma Victoria har inte varit jättestor denna gången så jag själv har tippat 2 kanske 3.
Det var lite snopet men det blev 1.
En liten tikvalp på 174 g såg dagens ljus 14:40 idag.
Mor o dotter mår bra. Denna lilla fröken stannar hos mig.

Får jag presentera Silver Victori Greyzy.

Av Marika Pontén - 15 mars 2014 10:42

Kanonförkyld Marika o det känns mindre kul. Men det ska väl ge sig.

Viccan blir rundare o rundare. Pirrigt men tror inte på fler än typ 3 valpar.
Strunt samma antalet bara allt går bra.

Rund o go.

Här är en bild på när Silver Victori I Found A Way "Proppen" när han blev BIR valp 4-6 månader på Pudelkubben Västras utställning.
BIM är Crusea's Winning Winnie.

Det går många funderingar just nu i mitt huvud. Hoppas allt faller på plats.

Proppen & Nami


Av Marika Pontén - 9 mars 2014 20:47

I fredags åkte jag & Cozy till Mia i Hallsberg. Vi skulle sova där för att tidigt på lördag morgon fara till Strängnäs på hundutställning.
Vi jagar ju det svensks certet o nu var vi nära igen. Men vad hjälper nära?
Är ändå glad att min vackra Cozy placera sig i Bästa hane.

C.I.B, DK UCH, FI UCH, DK W-12 Silver Victori Cozy Boy
4Bästa hane med R-Cert o CACIB
Jaja, vi får försöka igen, inte ge oss.

Tack Mia o Annelie för en trevlig dag.

Fotograf: Hans-Åke Åstedt

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards