Alla inlägg under mars 2014

Av Marika Pontén - 8 mars 2014 18:06

Idag är det redan 4 år sedan Kennel Silver Victoris första kull såg dagens ljus.
A-kullen som fått namn efter Abba låtar.
Så ett jättegrattis från mig o mamma DK UCH Sejcon Grey Victoria på eran 4 årsdag.
Silver Victori Dancing Queen "Pixie" som bor med matte Anna
Silver Victori Rock Me "Milo" som bor med matte Ida
Silver Victori Kisses Of Fire "Koffi" som bor med matte Karina

Mamma Victoria med sönerna Milo & Koffi.

Mamma Victoria med dottern Pixie

Hoppas ni alla har haft en toppen dag.

Av Marika Pontén - 5 mars 2014 13:41

Silver Victori väntar ju valpar v 12 om allt går som det ska. Då kommer G-kullen hoppas vi.

under tiden lägger jag in bilder på F-kullen


 

Silver Victori I Found A Way "Proppen" 5 månader o en riktig goding. Blir dvärg


Silver Victori A Window Opens " Nami"  5 månader o så go. Hon blir toy när hon är färdigväxt.


Syskonen Nami o Proppen 5 månader  




Av Marika Pontén - 2 mars 2014 12:25

Japp nu var den avklarad.
I fredags gick jag upp tidigt för att bada Cozy, Proppen o Nami.
Packade sen bilen o åkte till Annette på Kennel Cruseas där hon skulle klippa mina vovvar.
Sent kom vi i säng sent o upp tidigt.

Först in i ringen var Proppen i valpklass 4-6 mån. Min gosse gick o vann.
Domare: Yulia Shchuko Ryssland
Kritik som skrevs på tyska men jag fick hjälp att översätta:
5 må gammal. Mkt temperamentsfull, korrekt bygd, mkt bra för åldern utvecklad hane, mkt bra proportioner i huvudet, vackert piggmenterad, medellångt behäng, korrekt bett, som just håller på att tappas, korrekt hals, mkt bra skuldror, korrekt vinklad bak. Tjock päls med mkt god textur för åldern, regelbunden färg för åldern, rör sig oregelbundet!

Kan ju säga att han hoppade mer än gick men han var en happy poodle som domaren sa!

Silver Victori I Found A Way " Proppen" slutade sen som BIS 3 valp 4-6 mån för domare Marianne Slooijer

Sen var det Cozys tur.
Domare Marianne Slooijer Holland
Kritik:
Exc type lovely head nice expression
Good teeth lovely body nicely developed
Exc angulations nice movement with lovely headcarriage & temperament
Exc coat texture & colour
Nicely presented Sweet character

Han blev 3:a i Champion klass men inget Ck. Trist då det är SAR BIS.

Sist var det Silver Victori A Window Opens " Nami" tur.
Minns jag rätt var dom 7 toy valpar i hennes klass. Lilla fröken skötte sig rätt ok i ringen, ser att andra tränat lite mer än vi. Men domare tyckte det var en avslappnad lite fröken på bordet o att Nami o jag passa ihop.
Domare Marianne Slooijer Holland
Kritik: Lovely type, lovely head, scissors bite, lovely expression, lovely topline
Nice angulation & body
Lovely feet, nice movement, needs showtraining, exc coat texture & colour for age. Nicely presented and very promising

Nami blev 4 i sin klass med HP.

Tyvärr dåligt med bilder då jag inte hann o tänka på detta.

En toppen dag men idag är vi alla trötta.
Tack till ALLA för en toppendag

Tankarna snurrar såklart om min lille Proppen, men tills vidare får han stanna här så får vi se.

Propp priser

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards