Alla inlägg under april 2021

Av Marika Pontén - 30 april 2021 13:31

1304 g o 6 veckor.
Sjukt vad fort tiden går. Tur ändå att hon finns i smärtan efter Victoria, som varit borta i 3 veckor nu. Saknaden är så stor att ja stundtals inte vet hur jag ska hantera den.

Sista bilden jag har på en trött Victoria.

Här kommer hennes barnbarn Vizka

Var rädda om er ute i världen

Av Marika Pontén - 26 april 2021 15:10

Idag grattar vi Urmas o Sibeau på sin 8 års dag.

Sibeau med matte

Urmas med matte

Stort grattis killar

Av Marika Pontén - 23 april 2021 12:28

Idag är hon 5 v o vågen visar 1140 g

Av Marika Pontén - 18 april 2021 15:13

Det gör så ont i hela kroppen men får tänka att Victoria är fri från smärta nu.

Glädjeämnen är lilla Vizka som nu är 4 v stor.
Utepremiären är gjord o även äta riktig mat.
Hon är en kaxig envis fröken, så blir nog en Viccan kopia.

Tassar o nos fixade idag

Nami o jag har idag kört en Inoff Nosework tävling. 3 av 4 sök fixade hennes matte medan Nami fixade alla 4 om jag väntat lite.
Hon var jätteduktig.

Hennes matte blev ivrig men men....
Övning ger färdighet säger man ju

Var rädda om er.

Av Marika Pontén - 9 april 2021 18:03

Jag hade en dröm om att hitta en silvertik o starta upp min uppfödning.
Letade o drömde i 9 år. Tills Annette tipsade om Sejcon kennel i Danmark. Skulle det bli på riktigt nu? Jag o Pia fick fin kontakt o jag började ordna med alla papper o intyg för att få in en valp till Sverige. Det strulade ett tag påvägen o jag fick backa då det blev rörigt här hemma att lösa valptiden. Tack o lov hoppade Mona Plånborg Grenholm in då o var ?mamma? på veckorna åt valpen till att börja med.
Så skulle drömmen bli sann.
Vi 3 damer åkte mot Danmark o det var en resa i sig
Väl framme skulle jag ju även godkännas som ev valpköpare av Pia. Valpen i fråga var Sejcon Grey Victoria.
Efter en lång dag så var vi åter på resande fot till Sverige med en silver tikvalp. Fatta min lycka.
Hon hade som sagt 2 hem under sin valptid o för det är jag evigt tacksam till Mona annars hade detta inte blivit av.
Victoria var min stjärna.
Mitt kennel namn förstår väl alla att det är efter min Victoria.
Min stamtik, min dröm, mitt allt.
Så kom Kennel Silver Victori till.
Vi hajka runt på en hel del utställningar men hon var inte stjärnan där men lyckan var stor när hon blev Dansk Champion.
Hon har varit en envis, frisk, trygg o underbar dam.
Mamma till 9 barn, flera barnbarn o barnbarnsbarn. Flera av dom är Multi Champions o alla är älskade familjemedlemmar.
En fantastisk mamma till sin barn o mot alla andra hundar.
Jag höll på att mista henne för 4 år sedan i en sluten pyo men vi klara ut det tack o lov.
Senaste året har hon varit mer eller mindre döv, fast jag tror hon hört mer än hon velat visa.Hon har varit sitt envisa hon o sprätt med benen om hon inte fått som hon velat, spänt ögonen i en när hon velat ha något o inte gett sig. Älskat att dela banan med mig o gärna lite kaffe ibland men då ska det vara med grädde i annars kan det vara.
En så speciell hund på alla vis , det vet alla som träffat henne.
Att hon idag fått somna in var pga en stor tumör som bara exploderade på kort tid. En kämpe som hon är men hon började få ont o det har jag lovat att mina hundar ska slippa. Jag fick lov att släppa taget idag o det gör så ont att jag inte riktigt vet hur jag ska hantera det.
Tittar på hennes barnbarn som är 3 veckor idag, hon morrar precis som Victoria gjorde så kanske generna gått vidare. Lilla fröken får namnet Vizka som Vi står för Victoria. Ett liv slocknar o ett annat tar vid men just nu är som sagt smärtan så stor.
Tack till alla som orkat läsa detta o som även skickat fina tankar till oss idag, det värmer. Lägger in en kavalkad av bilder på Sejcon Grey Victoria min stora kärlek som nu springer fritt.

Lite bilder på min älskade Victoria.

Av Marika Pontén - 3 april 2021 10:39

Glad Påsk till er alla.
Livet tuffar på trots denna hemska pandemi som aldrig tycks ta slut.

Igår hade jag o Nami avslutning på vår V.I.P Nosework kurs.
En super kurs om möjligheten till tävlingar funnits. Motivationen har ju inte varit på topp då man inget kunnat göra.
Men Rebecka är en fantastiskt peppande o förstående kursledare o gänget jag gått med är toppen. Så det har ändå var varit kul.

Sen är det ett gäng där vi tänker fortsätta träffas o träna.

Zilvis tester kom oxå igår.
Hon är PRA-Prcd A och
RCD-4 bärare.
Så lite snävare utbud på pojkar till henne blir det men skönt att veta vad jag har.
Ögonlysning U.A o Patella 0/0

Zilvi min lilla pärla.

Silver Victori Only The Lonely är nu över 2 veckor o ögonen öppnades i veckan som gått.

Stora damen o jag grubblar på namn för fullt.

Ha en fin Påsk min kommer gå i att bada hundens tecken.

Var rädda om er o håll avstånd

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards