Alla inlägg under januari 2020

Av Marika Pontén - 29 januari 2020 14:47

Så var tik nr 2 igång med löp.
Blir nog parning på det

Av Marika Pontén - 27 januari 2020 11:42

Har nu anmält Zilvi till sin första utställning o även till hennes nummer 2. Keeper ska nu oxå ut i ringarna. Vi hoppas han går o inte skuttar.
Allt går bra med Zilvi, vi har även börjat valpkurs. Hon är en framåt fröken o har mycket vilja nu när hon blivit varm i kläderna.
Greyzy har börjat löpa men hon är hos min mamma nu tack o lov.

Ja, rapporter från Gant, Ubbe o Safir kommer o allt verkar gå jättebra. Så skönt för oron för sina små har man alltid.
Cozy blir pappa i Norge om nån vecka o det blir spännande.

Av Marika Pontén - 12 januari 2020 11:47

Ja då har hon varit här över en vecka.
Funkar så bra. Greyzy o Keeper är roligast att leka med. Hon är lugn när vi kör lite pälsvård så skönt.
Planer för året 2020 tar lite form.
Keeper ska ut lite i ringarna är tanken o funkar allt ska Zilvi ut lite oxå.

Valpplanering börjar poppa upp i huvudet så vi får se.

Hon är så charmig

Hoppas på ett bra 2020

Av Marika Pontén - 10 januari 2020 13:33

Tröttsamt med Zilvi bilder men hör kommer mer

Älskar hennes utryck o hennes sätt

Av Marika Pontén - 10 januari 2020 11:17

Nu har hon varit här i en vecka.
Funkar så bra o hon är en i flocken.
Sover, äter o leker. Hon är en liten ängel.

Av Marika Pontén - 8 januari 2020 09:34

Hon anpassar sig fint lilla fröken. Äter, gör sina behov ute, sover o busar med resten av flocken.
Känns toppen

Hon somnar när man tittar om.

Av Marika Pontén - 4 januari 2020 18:59

Ibland händer inget o ibland händer allt. Varit snurriga dagar men nu landat lite.

Jobbat o allt annat på det, slutade med ett migränanfall såklart igår.
Nyårsdagen var jag ledig o då var det veterinär för besiktning av M-kullen o av Lila plus rensa tänder på Lila.
Alla 4 hundarna var U.A

Sen på torsdagen åkte så Silver Victori More To See med husse Emil till Eskilstuna. Där har allt gått bra.
Stort tack till Emil o Louise för underbara gåvor till valparna, Lila o Keeper

På fredagen kom Annika för att hämta hem Lila som hon varit fodervärd till. Jag släpper Lila efter denna kull så nu är hon Annikas egen hund. Lila blev så glad när Annika o Ingemar kom, kändes så härligt.

Migränen hade lättat när dom kom tack o lov.

Min man var sen så snäll att han körde på kvällen till Landvetter, det hade jag inte fixat själv.
Planet försenat så väntan blev lång. Men till slut kom Katerina med Zilvi. Min nya fröken från Tjeckien. Så härlig liten fröken som redan funkar i flocken o ärtig o busig. Detta kommer bli bra.

Lilla Zilvi.

Hemma vid 02:00 inatt o allt gick bra.
Tidig morgon idag o valpköpare.

Först kom Jessica o Marius för att hämta Silver Victori More To Love.
Rapporter är att dom är snart hemma i Norge o allt går bra.

Gant med husse Marius o matte Jessica.
Stort lycka till

Sen var det då en gosse kvar.
Han hämtades idag oxå o flyttar till Uppsala.
Denna killen har jag bibehållen avelsrätt på.
Han bor nu hos Anita o Ingela. Vi känner varann då dom har en son efter min Cozy.
Kommer bli så bra.
Tack för smörgåstårta o öl tjejer.

Safir med mattarna Anita o Ingela.
Stort lycka till o jag har fått rapporten att den går bra.

Nu sitter jag i soffan o Zilvi sover gott på mitt bröst.

Tack alla som gillar mina hundar o nu har en i er ägo.

And Thank?s to Katerina and Andrea for trusting Me with little Zilvi.

Av Marika Pontén - 2 januari 2020 12:56

Det är jobbigt när dom flyttar samtidigt som rutiner återgår här hemma.
Idag har Silver Victori More To See flugit ur boet till sin nya husse Emil.
Kommer bli så bra.
Stort lycka till Emil o Ubbe

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards