Alla inlägg under februari 2020

Av Marika Pontén - 29 februari 2020 10:36

Japp idag skulle jag, Keeper o Zilvi varit på rasspecialen i Göteborg. Men min kropp har lite tackat för sig.
I vanliga fall hade jag nog envist badat hundar, packat bil o klivit upp 05:30 för att åka iväg men.......
Måste säga att dom senaste veckorna när min nära vän Mona varit så sjuk har gått mig att tänka om lite.
På allt. Vänner , relationer o hunderiet.
Helt underbart hur många som funnits där för henne.
Det jag själv lärt mig är väl att även försöka lyssna på min kropp o idag gjorde jag det.
Så jag o hundarna är hemma.
Blir lite hundbad i lugn o ro istället.

Sen blir det en jobbardag imorgon.
Kram på er alla o var rädda om er

Av Marika Pontén - 24 februari 2020 09:53

Idag skickar vi stora grattis kramar till
Silver Victori Drama So Far eller Nea som hon heter på hennes 9 års dag.

Av Marika Pontén - 19 februari 2020 15:24

Nu börjar det lugna ner sig här hemma tack o lov.
Pratat med veterinär idag o tillstöter inget ska Nami steriliseras i slutet av april. Känns oroligt men rätt beslut.
Just nu är nojjan istället Zilvis tänder, tålamod o tålamod o stenkoll hela tiden. Hon är ju bara lite över 5 månader men.........
Cozy har blivit pappa den 13/2 i Norge till 3 tikar o en hane. Finns tiden ska jag åka o titta på dom.
Keeper har parat en liten sötnos så vi väntar o ser om han ska bli pappa igen.

Själv har jag ju som sagt beslutat att inte para Greyzy förrän höstlöpet o det är oxå ett beslut som känns rätt.
Gå nu ut o njut i solen.

Av Marika Pontén - 15 februari 2020 17:31

Greyzy började men kunde vara hos min mor i nästan 3 veckor. Sen drog Nami igång att löpa. Hon är så jäkla mattig så det går inte lämna bort henne för då skriker hon hela tiden. Cozy fått sova borta hos dottern någon natt.
Han har aldrig varit så påverkad som denna gången o jag lider med honom. Det lustiga är att Keeper bryr sig inte. Fattar han att det är hans mor o han inte ska para tro. Synd att Cozy inte fattar då att det är hans dotter. SUCK.
Han äter inte o är allmänt uppjagad. Detta gör att jag nu tagit beslutet att när detta löp är över ska Nami stereliseras då det blir en tik mindre som löper. Hon har haft 2 kullar o det räcker sen blir hon 7 år i september. Slipper då även oroa mig för livmodern. Så det kommer bli bra.
Kvar är ju Greyzy som planen är att para till hösten 2020.
Sen blir det nog samma med henne.
Som tur är glömmer man ju fort detta jobbiga med hanar o tikar så fort köpen är över men medan den pågår är det verkligen ingen dans på rosor.
Nu ska jag ta tag i lite hundbad var tanken

Av Marika Pontén - 12 februari 2020 13:58

Stort grattis till C-kullen som blir 9 år idag

Grattis till min älskade Cozy på din dag

Av Marika Pontén - 9 februari 2020 10:46

Igår var det årsmöte i Göteborg.
Nami o jag fick en fin rosett då hon blev DANSK O SVENSK CHAMPION 2019

Fick även en vacker pudel av Magnus o Merete. Tack snälla

Champion hundarnas ägare.

Tack för ett lätt o bra möte

Av Marika Pontén - 4 februari 2020 13:58

Alla beslut är inte lätta att ta men efter en funderar natt är det taget.
Blir inga valpar denna halvannan 2020 utan om det blir är det tidigast hösten 2020.
Känns bra när jag väl bestämt mig.

Av Marika Pontén - 1 februari 2020 20:28

Kanonstart.
Que Bella Grey Sakke eller Zilvi blev BIR VALP o sen BIS 4 valp med fin kritik.

Så duktig liten fröken.

Silver Victori Keep Going eller Keeper fick Ex o Ck o fin kritik. Mitt mål idag var att han skulle gå mer än att hoppa. Det tar sig o han är en lycklig pudel i ringen.

Keeper o Zilvi var även lugna o fina i vagnen.

Roligt idag var att Ingela o Cesar som är en son till min Cozy fick Ex o Ck o slog mig o Keeper både i Öppenklass o SAR BIS.
Jag är då en glad förlorare kan jag säga.
Så stort grattis uppf Eva o handler /ägare Ingela o Anita

SAR BIS 2 Iconic Pulp Fiction eller Cesar då

Farmor fick goda pussar av Cesar.

En lång men rolig dag

Tack alla

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards