Alla inlägg under maj 2016

Av Marika Pontén - 29 maj 2016 11:17

Utställning för lilla Nami för första gången på länge. Pälsen är inte riktigt färdig än. Fröken studsade runt som vanligt.

Nami

Silver Victori A Window Opens
Exellent o 3 i Öppenklass.
Har anmält fröken till 2 dagar i Vänersborg så får vi se sen.
Träffade lille Silver Victori Here To Shine som var en sväng i Österbybruk med husse.

Mamma Nami o sonen Pompe.

Nu ska jag pussla ihop nästa projekt som är en parning.

Av Marika Pontén - 27 maj 2016 13:58

Japp så drog fröken Greyzy igång att löpa. Funkar allt som det ska så blir det en parning. Spännande

Silver Victori Greyzy

Av Marika Pontén - 24 maj 2016 09:32

Helgen som gått var det 2 dagars utställning i Hässleholm. Hade med mig Greyzy o Silver. Har väl inga resultat att skryta med precis.
Lördagen fick Silver Exellent o vann Juniorklassen. Greyzy fick ett Very Good.
Båda hundarna skötte sig bra.

Jag o Silver.

Lilla fröken Greyzy.

På dlndagen var båda hundarna sega o trötta. Är ju inte vans vid 2 dagars någon av dom.
Silver fick VG men domaren gillade honom men ville ha mer drive o det hade han inte denna dagen.

Silver on action

Fröken Greyzy fick ett VG hon oxå.

Nu pausar Greyzy från utställningar o vi inväntar löp då hon ska paras istället.

Till helgen som kommer ska lilla Nami en sväng i utställningsringen. Får se hur det går.

Av Marika Pontén - 14 maj 2016 15:05

Den 8/5 åkte jag på hundutställning utan egen hund. Kändes riktigt konstigt kan jag säga.
Jag skull hjälpa till att ställa en son efter Cozy. Lite pirrigt var det då jag bara visat Silver 1 gång förut o då var han valp.
Vi har träffats några gånger nu o killen har växt till sig både i utseende o i huvudet. Så det gick jättebra.
Inmätning som dvärg o tävlade i Juniorklass. 4 hundar i klassen o Silver blev 2:A med Exellent. Domaren var snål med Ck så ett Exellent var bra.

Här väntar vi på inmätning o jag har dagen till ära en ny dräkt. Märk väl att det är inte lila.

Lite piff innan vi ska in i ringen. Stakars matte Pirkko fick vänta utanför då Silver är lite mattig.

Domaren går igenom en lugn Silver som gillade att vara i ringen.

Fina killen Sweet Stuff Silver Aiolos "Silver"
e. C.I.B, SE UCH, FI UCH, DK UCH, NO UCH, LV CH, EE CH, LT CH, VDH CH, DK W-12, DK W-15 Silver Victori Cozy Boy
u. Sweet Stuff Grey Night Of Passion

Nu ser vi fram mot Hässleholm i dagarna 2 då jag ska visa honom igen o min Silver Victori Greyzy

Greyzy på bilden.

Hej så länge

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards