Alla inlägg den 7 juli 2014

Av Marika Pontén - 7 juli 2014 20:35

I lördags åkte jag, Monica o Mia med 4 hundar till Ronneby. utställning såklart.
Silver Victori A Window Opens "Nami" skulle göra debut i Juniorklass, Brejker skulle göra sin sista utställning o sen klippas ner, Silver Victori Cozy Boy o Zigne hoppades på Cert såklart.

Har aldrig ställt i Ronneby med Gud vilken fantastisk miljö. Fantastisk plats o det var underbart väder. Nja lite väl varmt kanske men INGET regn i allafall.

1 öppenklass hane (som slog Cozy i Hässleholm) fick ex med Ck. Sen skulle 3 championhanar in. Micke med sin vackre Tom, Monica med vackre Brejker o jag med Cozy.
Alla 3 Ck o sen var det då dax för Bästa hane. Jösses vad ont i magen jag hade. Domaren Sharon Pine-Haynes placerar Micke o Tom som Bästa hane, sen pekar hon på Monica o Brejker, sen, sen, sen pekar hon på mig o Cozy. Sakta börjar jag fatta att Certet det efterlängtade Svenska Certet är vårat.

Cozy min älskade gosse.

Här säger Monica till mig att nu faan tar du det. Ser ni att Cozy fattat men inte jag?

Nu ramla polletten ner o fatta känslan. Äntligen ett riktigt Cert. Cozy blev nu Svensk. Champion o om vi slår ihop hans titlar är han numera Internationell Champion, Nordisk Champion o Dansk Vinnare -12. Min första egenuppfödda Champion. Det känns bra ska ni veta.

Lite i chock tror jag jag blev. tack älskade Monica som varit med på denna resan. Allt från det Cozy var 5 v o du sa att honom måste du ha kvar fram till idag. Du har klippt honom o peppar mig. Älskar dig min underbara vän. Ett stort tack till alla som hejat på oss, ingen nämd ingen glömd. Ett stort tack till Mia oxå som tagit alla underbara kort från Ronneby o vår stora dag, många andra vackra kort på mina hundar har du tagit. Du är bäst.

Cozys dotter Silver Victori A Window Opens "Nami" gjorde debut i Juniorklass. Hon är ju söt som socker men varför ska man gå om man kan skutta runt i ringen säger hon. Suck.
Slutade som 3:A i Junior klass med Exellent o fin kritik min lilla fröken.

Bildbevis att ibland kan hon gå normalt.

Skruttloppan Nami.

Namis mormor Bellis fyller 7 år idag oxå. Grattis till Bellis

Silver. Victori A Window Opens i Ronneby 6/7-14 i Juniorklass.
Var inte lätt att få lilla fröken att stå fint.

Nu kommer ett gäng bilder på Min Internationella, Nordiska Champion o Dansk Vinnare -12 Silver Victori Cozy Boy

Fotograf är Mia Johansson

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards