Alla inlägg den 3 november 2020

Av Marika Pontén - 3 november 2020 20:00

2003 gick jag in i väggen med dunder o brak. Då fick jag erbjudandet att bli fodervärd till en liten aprikos dam som vi döpte till Tinja.

Vi hade då även storpudeln Nero.

Som fodervärd skulle Tinjas uppfödare ha 2 kullar på henne sen skulle hon bli vår.

Men det blev bara 1 kull o efter det köpte vi loss Tinja. I den kullen föddes 3 pojkar o en tik.
Tiken var Julia. Hon hamnade dock hos en uppfödarvän som heter Mona. Japp min fru alls som känner till det. Dock utvecklade Julia allergi ihop med sitt första löp o Mona frågade om jag ville ha Julia. Såklart Tinjas dotter fick komma hit. Från början var tanken att jag skulle ha henne på foder innan vi visste hon hade kvalster/damm allergi. Då vi fick reda på det fick jag Julia istället då hon inte skulle gå i avel. Många utredningar o till sist en sterilisering vid 4 års ålder gjorde stt hon blev av med sin allergi.

När ena dottern flyttade hemifrån tog hon med sig Tinja o Julia som alltid varit mer hennes hundar.

För 4 år sedan blev Tinja akut sjuk o fick somna in 13,5 år gammal.
Julia har sen något år specialkost då hennes njurar blivit lite sämre men en pigg o glad hund annars.
Den 4 oktober nu fyllde hon 15 år.
Idag har vi tagit farväl av henne. Hon blev sämre i helgen o var inte glada Julia längre.
Ett hemskt beslut att ta men hon har älskat oss villkorslöst i 15 år så hon ska få lämna oss när det är dax.
Älskade Julia med en svans som propeller o alltid tokigt glad lämnar ett stort tomrum.
Men nu leker hon med Tinja o lägger sig säkert störande på sin mor som förut.

Tack för 15 fina år Julia.

Skön stil bara Julia som kunde ha.

Tinja o Julia

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards