Alla inlägg den 12 mars 2019

Av Marika Pontén - 12 mars 2019 13:10

I torsdags flög jag o Bittan till en av världens största utställningar Cruft i England.
Lite stressiga byten mellan planen men vi fixade det.

Väl på plats i Birmingham var vädret inte på vår sida. Regn o ordentlig blåst. Men vad gjorde det.
Vi var ju på plats. Bodde precis vid flygplatsen o smidiga små tåg gick därifrån direkt till NEC. Perfekt.
Lite middag på hotellet på torsdag kväll sen sova.

Bittan med menyn

Jag beställer mat o öl
Lite miss flyt hade jag då jag skulle betala frukosten för fredag då dom gjorde misstag när mitt kort skulle dras. Man tog typ 7000:- istället för 240:- men pengarna var tillbaka redan fredag så det var ju gött.

Laddad för att göra en shoppingdag på Cruft.
Man går o går o går o går lite till.
Handlade dock inte några mängder då mycket av det inte är så billigt där.

Denna fick dock följa med hem.

Turistfota måste man såklart lite oxå.
Sen bar det iväg till hotellet igen med trötta fötter o ben.
Lördagen tog vi tåget in till Birmingham för att turista o handla lite
Uppehåll men kalla vindar men en rolig dag.
Sen blev det sängen tidigt för söndagen började tidigt då det var dax att titta på pudlarna.
Inte jätteimponerad av hundarna där men kul att träffa människor runt ringarna.

Stort grattis till Bob med matte som blev 3 i Öppenklass toy. Roligt o så fina i ringen.
Träffade även min vän Julie på riktigt för första gången. Vi hade massor att prata om o vi glömde ta kort såklart. Typiskt.
Men så roligt att äntligen träffas
Lång dag som avslutade med platser vid finalerna såklart.

Inga grupp placeringar för pudlarna dock.
Mycket händer på arenan o man väntar på BIS.
BIS vinnare blev en liten käck papillon.
Sen bar det hem till hotellet för att packa allt då vi skulle kliva upp vid 03:00.
Tidig morgon mot flygplatsen som var rätt kaotisk då många skulle hem från Cruft.
Lite stressigt byte i Frankfurt igen men vi hann.
Väl hemma på Landvetter kom inte vårat bagage så det ska levereras till min dörr är det sagt. Hoppas det gör det för allt jag shoppa ligger i den väskan.

Nu dröjer det innan jag åker till Cruft igen känner jag.

Tack till Bittan för härligt sällskap dessa dagar.

Over and out

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards