Alla inlägg under februari 2019

Av Marika Pontén - 12 februari 2019 17:05

Stort grattis till C-kullen som idag fyller 8 år.
Silver Victori Charmer eller Douglas som han hette hos matte Anita O Alf finns tyvärr inte med oss längre. Men skickar ett stort grattis till honom där han nu springer glatt utan skadad rygg.

Stort grattis till Tuva som bor med bästa matte Ingela o husse Björn i Borlänge. Du får säkert en underbar dag om jag känner matte o husse rätt.

Sen har vi grabben i kullen som blev kvar här fast jag INTE skulle ha någon hane här hemma. 5 v gammal stal han mitt hjärta o nu är han 8 år.

Nyfödd gosse

8 veckor här o jag var såld. Men tanken var ännu här att han skulle inte vara kvar men.........

Cozy med sin mor Victoria

Vår första utställning o han blev Bir valp. Behöver jag tala om hur glad jag blev.

Silver Victori Cozy Boy

Mycket utställningar har det blivit under åren. Champion i 9 länder bland annat.

Vi har även hållit på med Nosework o han har klarat doftprovet.

Han är även pappa till ett antal fina valpar o här är några av dom.

Nu ska vi prova ringarna lite igen som veteran o det ska bli kul.

Nu hoppas vi på många härliga år till.

Stort grattis igen C-kullen

Av Marika Pontén - 11 februari 2019 22:32

Idag kom svaret från Optigen på Keeper PRA prcd test. Han är ju ur en A & B kombination så ha var tvungen att testas. Han är A o det är skönt. Nu väntar vi på RCD-4 testerna bara på Lila, Nami, Greyzy o Keeper.

Silver Victori Keep Going PRA prcd A

Av Marika Pontén - 11 februari 2019 10:15

I lördags åkte jag på Västras årsmöte. Jag o Nami skulle få diplom o medalj för att hon var Årets SAR Toy 2018.

Nu är namnet felstavat o vi ska få ett nytt diplom dock.

Min lilla fina fröken Nami

Sen igår var jag o Keeper på en inoff Clearround i Nosework.
Tyvärr blev det en sjukt lång väntan. Vi skulle samlas 10:00 o Keeper starta sist så först 14:20 så var det vår tur att genomföra 4 sök.
Clearround 10/2-19 Nosework Inoff

Behållare gick Keeper rakt på rätt låda o matte sträckte upp halva handen men tänkte att så fort kan det inte gå. Sen gick tiden ut. Så han hitta men hans matte är trög. Fordonssök höll han på med annat. Utomhus gjorde vi samma misstag eller matte, Keeper markera på traktorn men så lätt kan det inte vara tänkte matte o ville att han skulle söka vidare. Tiden gick ut. Sista söket var han jätteduktig men fick aldrig in doften. Jaja vi övar vidare

Men han är verkligen en urkul hund som inte var påverkad alls av den för honom helt nya miljön. Keeper träffade även sin första häst på nära håll o det var oxå ok

Vi fick mycket beröm för bra samarbete o lugn förare!

Så vi övar helt enkelt vidare o börjar kurs del 2 strax.

Trött Keeper.

Sen har Cozy haft en dejt med en norsk fröken

Hoppas på valpar i slutet av mars början på april 2019.

Av Marika Pontén - 4 februari 2019 15:13

Ett lugnt 2019 är tanken
Lila som jag har på foder har just löpt men då RCD-4 testen på henne inte är klar blir det ingen parning detta löp utan nästa är planen.
Allt runt Keeper ska kollas upp när tiden är inne som Ögonlysning o patella koll. Sen fortsätter vi kämpa med noseworken.
Cozy ska ut lite i ringarna som veteran o förhoppningsvis blir han pappa till sin första kull i Norge i slutet av mars/ början av april.

Nami ska ställas lite till o hoppas svenskt cert kommer o hon blir klar. Tankar om att para henne igen snurrar men jag vet inte om jag ska.

Victoria blir 12 i sommar o man ser att damen är till åren men ändå pigg.
Greyzy ska bara få vara hund o kanske få ut lite päls igen. Vi får se.

Inga Valpplaner som sagt förrän tidigast hösten 2019

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards