Alla inlägg under februari 2018

Av Marika Pontén - 11 februari 2018 21:41

Tassar, nos o klor fixade på dom små.

Silver Victori Keep Going en stadig gosse på över 1 kg nu 6 v i morgon

Silver Victori Keep Shining en liten tik på lite över 600 g nu 6v imorgon.

Ja dom är verkligen Helan o Halvan.

Av Marika Pontén - 11 februari 2018 09:35

Ibland är det bra med sociala medel o ibland mindre bra. Just nu är jag verkligen inne i en svacka när det gäller hundarna. Uppfödning blir inte alltid som man tänkt sig. Man gör allt som står i ens makt med hälsoundersökningar o avlar på friska djur o ändå blir saker galet.
Vet att det inte är mitt fel men man känner sig som en sämre människa ibland.
Bit ihop o gå vidare. Tack till många uppfödarkollegor för stöttande ord o förklaringar. Det känns skönt i jobbiga stunder.

Av Marika Pontén - 7 februari 2018 14:47

Skriver mest om mina hundar här på bloggen. Men som många vet har jag en besvärlig kropp att bråka med. Vill så mycket som inte alltid funkar. Att ha en kull valpar är så kul men tär mycket på min kropp. Men jag kämpar med att jobba 75% inom vården ett yrke jag älskar men som oxå blivit tyngre med åren. Just nu är jag nere i 50% tom februari ut. Hoppas så kunna gå upp till 75% igen.
Utställningar har jag för tillfället lagt lite på hyllan då allt runt om tar för mycket. Jag o Cozy kör Nosework o ska göra Doftprov. Vi har även kommit med på Viltspårs kurs till våren.
Under februari ska Lila ögonlysas o patella kollas. Så får vi se om det ev blir någon ny kull.
Mycket energi gick till gossen nu i senaste kullen som fick somna in 5 dagar gamal.
Haft 11 kullar allt som allt o denna erfarenhet tog mig hårt.
Jag måste ta hand om mig själv litegrann tror jag o då får Victoria, Greyzy o Lila vara nerklippta. Hur det blir med Nami efter kullen nu får vi se. Vill ju ställa henne men ska orka. Sen såg jag sidor utanför ringen förra året som oxå jag kunde varit utan. Avundsjuka kan förvandla människor helt klart.

Sagt många gånger att jag ska börja med frimärken men hur kul är det.
Älskar ju mitt hunderi o alla mina valpköpare, men ibland får man väl må såhär o sen komma igen.
Nu ska jag pussa på K-kullen en stund

Av Marika Pontén - 3 februari 2018 18:52

Grånäsor

Silver Victori Keep Going hanen

Silver Victori Keep Shining tiken

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards