Alla inlägg den 28 juli 2017

Av Marika Pontén - 28 juli 2017 09:12

I tisdags packade jag bilen o styrde mot Eskilstuna o det stora evenemanget Pudelnationalen. Hade bara Nami anmäld o det känns jätteskönt med facit i hand att bara ha en hund med.

Vi checkade in på hotell o inväntade Gunilla med hundar. Tältet sattes uppbunden en regnskur men det var det enda regnet vi fick under dessa dagar.
Pudelklubben ska ha en stor eloge för en fantastisk National.

Onsdagen tittade jag bara på alla fina hanar som ställdes ut. Kul att bara sitta o titta. Lite sug att jag skulle haft med Cozy men nä han ska pausa lite nu efter ett hektiskt 2016.
På kvällen bjöd Mona o Peo på lite mat nere vid sin husvagn. Tack!
Sen kom Eva o Nikki för att installera sig hos oss på hotellet. Jag fick under natten mot torsdagen värsta migränanfallet på länge o kräktes i omgångar av smärta o migrän. Var inte stark på torsdag morgon kan jag säga o funderade länge på om jag ens skulle kunna visa Nami själv. Tack till er som erbjöd mig att visa henne. Som tur var skulle hon in rätt sent o jag hann att repa mig rätt bra så jag kunde trots allt gå in med henne själv.

Silver Victori A Window Opens slutade som 3:A i Öppenklass toy med exl o Ck. Fick även ett stort grattis av domaren att jag har en liten toy med alla tänder o korrekt bett. Tack!
Ett Ck gjorde att vi fick vänta in SAR BIS som var senare under dagen.

Min älskade Nami

I SAR BIS var det dock bara 4 SAR pudlar. Var väl flera som hade åkt hem under första dagen. 3 storpudlar o lilla Nami.
Lite hoppig o bänglig var hon lilla fröken men med tanke på en lång dag var det ok.
Vi slutade som SAR BIS 2:a för domare Nils-Arne Törnlöv.

Silver Victori A Window Opens
e. C.I.B, SE UCH, DK UCH, FI UCH, NO UCH, EE CH, LT CH, LV CH, VDH CH, GR CH, DK W-12,DK W-15 Silver Victori Cozy Boy
u. Silver Victori Drama So Far

Vi synkar varann rätt bra i steget.

Stor o lite i SAR BIS.
Ett stort tack till alla underbara människor under dessa 2 dagar. God stämning, fint väder o 3 år till nästa National.

Lite ändring i mina planer har det oxå blivit. Greyzy har börjat löpa nu, lite tidigare ön jag planerat så i år blir det ingen dvärgpudel kull då jag inte får ihop det tidsmässigt alls. Vi gör ett nytt försök att para henne till våren 2018 istället. Det blir inte alltid som man tänkt sig.
Planen att para Nami vid nästa löp finns dock kvar. Så förhoppningsvis har vi en toy kull under hösten 2017 i allafall.

Nu ska vi landa lite efter dessa 2 dagar o utställning igen i augusti.

Tack ännu en gång för alla grattis jag o Nami fått.
Tack Anna för hjälp med klippning.

Glad o nöjd över min lilla Nami

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards