Direktlänk till inlägg 9 november 2016

R.I.P Tinja

Av Marika Pontén - 9 november 2016 15:50

För 13,5 år sedan skaffade jag mig min första dvärgpudel. Tinja hette hon, en aprikos fröken som jag var fodervärd åt. Tack Madelene för denna fröken. Hon ställdes ut en hel del men var ingen stjärna på det viset. Men underbar på alla andra vis. Hon har haft en kull o vi har hennes dotter Julia på 11 år kvar.
Tinja blev dottern Rosannas hund o har även bott hos henne dom senaste åren. Dom har kört agility o freestyle ihop. Tinja har även varit våran kloka lady bland valpar som fötts här i kenneln. En frisk hund på alla vis o en enorm glädje att få äga.

Sen ett år tillbaka har hennes hälsa svikit o vi var alla inställda på att sommaren som gått nog var hennes sista.
Igår blev läget dock akut o vi valde att låta henne somna in. Tungt men blicken hon gav oss när vi var hos veterinären sa allt. Jobbigt men ändå så rätt. Rosanna o jag var helt överens att inget mer farande till veterinärer för att en stund till skjuta på detta beslut. Tinja har gett oss 13,5 underbara år o nu var det dax.
Ett stort tack till Tassarnas Djurklinik som tog emot oss akut o som gjorde avslutet så fint o lungt.
Vi var med Tinja hela vägen o åkte ändå därifrån med lättnad i bröstet för nu hade hon inte ont längre. Nu springer hon säkert o jagar bollar ihop med våran storpudel Nero för fullt.
Tack älskade Sunglade's Los Loriol "Tinja" för alla år. Vi saknar dig så det gör ont i varje del av kroppen men vet att detta var rätt för dig.

Tinja som ung

Nero o Tinja som nu är tillsamans igen.

Tinja

Älskade kloka Tinja

Tinja o dotter Julia

Saknad

 
 
Ingen bild

Rosanna

9 november 2016 15:57

Jätte fint inlägg om vår älskade Tinja. Tomheten och saknaden är enorm, men nu mår hon inte dåligt längre. Hon förtjänade att slippa vara sjuk eller att ha ont. Hon gav oss som sagt 13,5 fantastiska år och kommer alltid finnas hos oss. <3

Marika Pontén

9 november 2016 18:49

Så sant

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marika Pontén - Tisdag 26 mars 11:25


Silver Victori Purple Rain och Silver Victori Take Me With U fyller idag 2 år Stort grattis till Nixon på Åland o Fira i Borlänge och hoppas ni får en toppen dag ...

Av Marika Pontén - Torsdag 21 mars 11:26

Japp så är det. 10 år är galet. Jag hade gjort exakt samma kombo o det blev 2 pojkar Urmas o Sibeau. Då jag verkligen ville försöka få en tik efter Victoria o Nuka gjorde jag om den. Då hade Nuka flyttat upp till Haparanda så logistiken blev lite...

Av Marika Pontén - Tisdag 19 mars 10:49

Silver Victori Only The Lonely våran Vizka fyller idag 3 år. Hon som är pudel som 10 pudlar. Mamma till R-kullen. Nyfödd Vizka Stort grattis Vizka ...

Av Marika Pontén - Fredag 8 mars 11:02

Idag fyller A-kullen 14 år. Min allra första kull. Dom är döpta efter ABBA låtar.. Silver Victori Dancing Queen som sedan döptes till Pixie kom först o det var ju passande då det även är internationella kvinnodagen detta datum. Hon flyttade till A...

Av Marika Pontén - Lördag 24 feb 01:00


Stort grattis fina Nea på din 13 års dag Vet att den blir toppen för du har bästa Ingela o Björn till matte o husse ...

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards