Direktlänk till inlägg 20 mars 2016

Utställning i Köge/Danmark

Av Marika Pontén - 20 mars 2016 18:49

I fredags körde jag o Anne-Li mot Danmark. Med oss hade vi 3 Silver Victori hundar som skulle ställas ut på Danska Pudelklubbens rasspecial i Köge.
Mitt främsta mål med resan var att Proppen skulle få sitt sista danska cert. Greyzy hade jag inga förväntningar på då hon har toklite päls för att vara 2 år.
Sen var lille Mio med för att gå i valpklass.
Först in i ringer var lille Silver Victori Here To Stay "Mio" i valpklass 4-6 mån. Han gick som en liten gud o slog 2 svarta valpar. BIR valp blev den lille gossen. Så roligt.

Anne-Li o Mio i ringen.

Silver Victori Here To Stay underbara lilla gosse slog sen till att bli BIS 1-valp , slog då en svart som gick i 6-9 månader. Så jäkla roligt. Ni är så duktiga Anne-Li o Mio.

Sen blev det då Proppens tur. Spännande o jobbigt att stå brevid som uppfödare.
Men tjoho det gick vägen, han blev Bästa hane o fick därmed sista Danska Certet. Kan nu titulera sig Dansk o Svensk Champion. Så super roligt.

DK UCH, SE UCH Silver Victori I Found A Way
Ni är så bra Anne-Li o Proppen.

Så var det Greyzy som skulle in i ringen. Lilla fröken slår till o blir Bästa tik o får då sitt Danska Cert. Så lycklig.

Silver Victori Greyzy

Sen var det otroligt roligt för då var det 2 Silver Victori pudlar i BIR & BIM.
Proppen tog BIR såklart o Greyzy BIM.

BIR o BIM

Dansk Champion Proppen

Mio BIS 1-valp

Min älskade Greyzy

Greyzy blev även BIM BIS 4

Så jäkla stolt uppfödare till dessa silverfiskar.
Stort tack till Anne-Li som äger Proppen o Mio.
Tack till Monica som klippt Greyzy.
Stort tack till alla underbara pudelvänner i Danmark.
Nu laddar vi för Norge längre fram.
Kram sålänge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marika Pontén - Tisdag 26 mars 11:25


Silver Victori Purple Rain och Silver Victori Take Me With U fyller idag 2 år Stort grattis till Nixon på Åland o Fira i Borlänge och hoppas ni får en toppen dag ...

Av Marika Pontén - Torsdag 21 mars 11:26

Japp så är det. 10 år är galet. Jag hade gjort exakt samma kombo o det blev 2 pojkar Urmas o Sibeau. Då jag verkligen ville försöka få en tik efter Victoria o Nuka gjorde jag om den. Då hade Nuka flyttat upp till Haparanda så logistiken blev lite...

Av Marika Pontén - Tisdag 19 mars 10:49

Silver Victori Only The Lonely våran Vizka fyller idag 3 år. Hon som är pudel som 10 pudlar. Mamma till R-kullen. Nyfödd Vizka Stort grattis Vizka ...

Av Marika Pontén - Fredag 8 mars 11:02

Idag fyller A-kullen 14 år. Min allra första kull. Dom är döpta efter ABBA låtar.. Silver Victori Dancing Queen som sedan döptes till Pixie kom först o det var ju passande då det även är internationella kvinnodagen detta datum. Hon flyttade till A...

Av Marika Pontén - Lördag 24 feb 01:00


Stort grattis fina Nea på din 13 års dag Vet att den blir toppen för du har bästa Ingela o Björn till matte o husse ...

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards