Direktlänk till inlägg 30 mars 2015

Helgen som gått

Av Marika Pontén - 30 mars 2015 14:18

Jag skulle åkt till Köge i Danmarkt o ställt Silver Victori Greyzy o sällskapet Mona med Dixa o Anne-Li med Silver Victori I Found A Way.
Istället fick jag vara hemma då Victoria är sjuk. Ett lätt val trots allt om ändå lite surt såklart.
Fina tesultat för mina vänner. Mona o Dixa BIR O med Danskt Cert med hem. Stort grattis till det.
Jag är stolt över alla mina valpköpare som tar hand om Silver Victori hundar på bästa sätt.
Alla har olika intressen med sina hundar o det är underbart att se.
Proppen som Anne-Li köpte av mig när han var 6 mån ligger mig varmt om hjärtat. Vet att många frågar hur jag kunde sälja just honom som är så vacker. Inget svårt val när man hittar rätt valpköpare kan jag säga. Han har det bäst hos sin familj i Köping o jag ångrar inte en sekund att han fick flytta dit. En bonus är såklart att Anne-Li är proffs på allt vad pälsvård heter o han får komma ut i ringarna o visas upp. Sålänge dom gillar det är det jättekul men om dom ledsnar på det så är det deras val. Det viktigaste är alltid att mina valpar fått det bra. Proppen kommer alltid ha det bäst med eller utan päls, med eller utan utställning.
Helgens resultat är såklart jätteroliga för mig som uppfödafe men jag vet vilket jobb Anne-Li lägger på denna hund så dom är så värda detta.
Domare Inga Siils kritik på Proppen löd:
"Outstanding male in quality and type, Exellent size and proportions, beautiful head and expression,Exellent neck, topline and tailset, could be more angulated in front, very well in rear, Exellent ribcage and body substance, Exellent pigmentation, outstanding coat quality, color and grooming, moves with typical dancing steps"

Vad mer att säga?

e. C.I.B, SE UCH, DK UCH, FI UCH, DK W-12 Silver Victori Cozy Boy
u. Silver Victori Drama So Far

BIR, CERT,JUNIOR BIS O BIS 4

Silver Victori I Found A Way "Proppen"
Ägare Anne-Li Högström som även klipper o ställer.
Ni är så duktiga.

BIR O BIM

Ja en så rolig helg.
Victoria mår lite upp o ner men jag tror det är på rätt väg

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marika Pontén - Tisdag 26 mars 11:25


Silver Victori Purple Rain och Silver Victori Take Me With U fyller idag 2 år Stort grattis till Nixon på Åland o Fira i Borlänge och hoppas ni får en toppen dag ...

Av Marika Pontén - Torsdag 21 mars 11:26

Japp så är det. 10 år är galet. Jag hade gjort exakt samma kombo o det blev 2 pojkar Urmas o Sibeau. Då jag verkligen ville försöka få en tik efter Victoria o Nuka gjorde jag om den. Då hade Nuka flyttat upp till Haparanda så logistiken blev lite...

Av Marika Pontén - Tisdag 19 mars 10:49

Silver Victori Only The Lonely våran Vizka fyller idag 3 år. Hon som är pudel som 10 pudlar. Mamma till R-kullen. Nyfödd Vizka Stort grattis Vizka ...

Av Marika Pontén - Fredag 8 mars 11:02

Idag fyller A-kullen 14 år. Min allra första kull. Dom är döpta efter ABBA låtar.. Silver Victori Dancing Queen som sedan döptes till Pixie kom först o det var ju passande då det även är internationella kvinnodagen detta datum. Hon flyttade till A...

Av Marika Pontén - Lördag 24 feb 01:00


Stort grattis fina Nea på din 13 års dag Vet att den blir toppen för du har bästa Ingela o Björn till matte o husse ...

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Skapa flashcards