Direktlänk till inlägg 31 december 2014

Sista dagen på 2014

Av Marika Pontén - 31 december 2014 10:56

året som gått har varit ett roligt år.
Klart en del jobbiga saker oxå men det mesta har varit positivt.

Bästa Silver Victori I Found A Way "Proppen" flyttade 6 månader gammal till sin nya familj. Anne-Li o Hans-Åke med sin flock blev hans nya hem. En hund som ligger nära mitt hjärta men detta var så rätt o blev så bra. Återigen en underbar valpköpare. I slutet av Januari ska jag om att klaffar få träffa Proppen killen igen. Lycka till nu i ringarna 2015 o i spårskogen.

I mars föddes Silver Victori Greyzy "Greyzy" , en lite dvärgfröken efter Victoria o Nuka. Samma kombination som Urmas o Sibeau kommer ur.

Greyzy har varit ute i ringarna med finfina resultat. Hon har tom varit till Danmark en sväng. Tror massor på denna fröken när hon växt till sig lite mer.

Silver Victori Right By Your Side "Urmas" har åkt runt med matte Kirsi o plockat titlar, Cert o CACIB . Tränat agility o busat med kompisen Totte.

Stort lycka till med er framtid 2015 Kirsi o Urmas

Silver Victori Happy To Be Here "Sibeau" med matte Rita har oxå fixat Cert under året som gått. Träffade på dom i November i Danmark o det var så roligt att ses. Sibeau är en glad o vacker hund.
Invänta 2 årsdagen o ett Cert då så är han DK UCH.

Lille Sibeau när Rita hämta honom. Stort lycka till nu inför 2015 Rita o Sibeau.

Silver Victori A Window Opens " Nami" har oxå skuttat o HOPPAT runt i ringarna detta år. Jättefina resultat både i Sverige o en sväng på Åland. Just nu är pälsen inte super på lilla fröken då Greyzy vill hänga i den. Men hon kommer ut under 2015 igen.
Patella koll o ögonlysas framåt mars o sen väntar vi på löp på lilla fröken.

Våran galenpanna Nami.

Så var det äntligen dax för Cozy att ta det svenska Certet. INGEN ska komma o säga att vi inte slet för att få det. Snubblande nära MÅNGA gånger o en matte som var nära att ge upp 100 gånger. Stort tack till alla som höll tummar runt ringarna o peppade oss.
Känslan i Ronneby när han blev 3 bästa hane o Cert o championatet var en UNDERBAR känsla.
Efter 8 R-Cert så.........



C.I.B, SE UCH, DK UCH, FI UCH,DK W-12 Silver Victori Cozy Boy
Min kennels första egenuppfödda CHAMPION. Känns väldigt bra måste jag säga.
Namn som ändå måste nämnas är Monica som funnits hela tiden, klippning, peppning o är väldigt nära vän. Gunilla som häckat runt på massor av tokresor med oss ska oxå ha en extra kram.
Sen är ni många mer o jag älskar er oxå.
Några höjd punkter under 2014 är Åland då han blev BIR, 2 resor till Tyskland då han fick Cert o BIR båda gånger.

Även en 5 plats på SAR-BIS listan har min pojk lyckats med

Nu blir det nya mål o äventyr för min kille nästa år.

Han har även blivit pappa. Kennel Parvus i Finland har 2 vackra barn efter Cozy o Pia. Utställda med framgång redan.

Här till Vä är Johanna med Cozys son Börre.
Lycka till med dessa godingar 2015

Anette på Kennel Sweet Stuff har just nu oxå valpar efter Cozy o Kira.

Vid intresse ta gärna en kontakt med mig så förmedlar jag vidare.

Finns lite spännande dejter för honom i år oxå.

Ett stort tack till alla som finns där när man behöver, återigen ett stort tack till alla mina valpköpare som bara är dom bästa valpköparna i världen. Önskar er ett underbart 2015.

Avslutar med att gratta min man oxå som fyller år idag på själva nyårsafton. Grattis o tack för att du står ut med alla pudlar.

C.I.B, SE UCH, DK UCH, FI UCH, DK W-12 Silver Victori Cozy Boy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marika Pontén - Tisdag 26 mars 11:25


Silver Victori Purple Rain och Silver Victori Take Me With U fyller idag 2 år Stort grattis till Nixon på Åland o Fira i Borlänge och hoppas ni får en toppen dag ...

Av Marika Pontén - Torsdag 21 mars 11:26

Japp så är det. 10 år är galet. Jag hade gjort exakt samma kombo o det blev 2 pojkar Urmas o Sibeau. Då jag verkligen ville försöka få en tik efter Victoria o Nuka gjorde jag om den. Då hade Nuka flyttat upp till Haparanda så logistiken blev lite...

Av Marika Pontén - Tisdag 19 mars 10:49

Silver Victori Only The Lonely våran Vizka fyller idag 3 år. Hon som är pudel som 10 pudlar. Mamma till R-kullen. Nyfödd Vizka Stort grattis Vizka ...

Av Marika Pontén - Fredag 8 mars 11:02

Idag fyller A-kullen 14 år. Min allra första kull. Dom är döpta efter ABBA låtar.. Silver Victori Dancing Queen som sedan döptes till Pixie kom först o det var ju passande då det även är internationella kvinnodagen detta datum. Hon flyttade till A...

Av Marika Pontén - Lördag 24 feb 01:00


Stort grattis fina Nea på din 13 års dag Vet att den blir toppen för du har bästa Ingela o Björn till matte o husse ...

Presentation


Kennel Silver Victori Liten uppfödning av grå dvärg/toy pudel

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Silver Victoris


Ovido - Quiz & Flashcards